În ciuda sancțiunilor în cascadă pe care UE le-a aplicat Federației Ruse, ca urmare a declanșării războiului din Ucraina, relațiile comerciale cu Moscova au continuat consistent. Un exemplu în reprezentă transportul maritim.
Datele recente ale Eurostat arată că, în ceea ce privește greutatea totală brută a mărfurilor, Statele Unite au fost cel mai mare partener al UE pentru transportul maritim de marfă în al doilea trimestru al anului 2022, cu un total de 61 de milioane de tone. Pe locul doi s-a situat Rusia, cu 57 de milioane de tone.
Au urmat Regatul Unit (55 milioane de tone), Turcia (36 milioane), China (31 milioane), Norvegia (29 milioane), Brazilia (24 milioane), Egipt (19 milioane), Nigeria (14 milioane) și Canada (13 milioane). Transportul UE cu Statele Unite, Rusia și Regatul Unit combinate a reprezentat o treime din totalul transportului maritim de marfă extra-UE .
Comparând al doilea trimestru din 2022 cu același trimestru din 2021, transportul maritim între UE și Rusia a înregistrat cea mai mare scădere (-22,1%), urmat de Brazilia (-12,6%). În schimb, traficul dintre UE și Egipt și Statele Unite a crescut substanțial în aceeași perioadă, cu 22,9% și, respectiv, 21,1%.
În al doilea trimestru al anului 2022, 17 din primele 20 de fluxuri comerciale au fost mișcări de intrare și 3 de ieșire: mișcări de ieșire ale unităților mobile Roll-on Roll-off (Ro-Ro) către Regatul Unit (11 milioane de tone); și de containere mari către China (8 milioane) și Coasta de Est a Statelor Unite (7 milioane). Primele 3 mișcări de intrare au fost ale containerelor mari din China (16 milioane), țițeiului de pe Coasta de Est a Statelor Unite (10,4 milioane) și produselor petroliere din porturile rusești de la Marea Baltică (10,4 milioane).
Mărfurile lichide în vrac (țiței, produse petroliere și gaze lichefiate) au dominat fluxurile comerciale interne, cu excepția containerelor mari din China; cărbune de pe coasta de est a Statelor Unite și a Australiei; minereuri și produse agricole din Brazilia; și unități mobile Ro-Ro din Regatul Unit.
În al doilea trimestru al anului 2022, țițeiul (10 milioane de tone) și gazul lichefiat (9 milioane) din porturile de pe Coasta de Est au reprezentat aproape o treime (32%) din transportul total dintre UE și Statele Unite. Mișcările către interior de cărbune (7 milioane) din aceleași porturi din Statele Unite au fost și ele substanțiale, reprezentând 12% din totalul transportului.
Comparând al doilea trimestru din 2022 cu același trimestru din 2021, s-au înregistrat creșteri substanțiale ale mișcărilor către interior. Cele mai mari creșteri au fost în gazele lichefiate, cărbunele și țițeiul de pe Coasta de Est a Statelor Unite (+87,7%, +85,4% și respectiv +64,6%); țiței din Egipt (+86,1%), Regatul Unit (+61,5%), Nigeria (+35,7%), Norvegia (+32,7%) și Turcia (+10,7%); cărbune din Australia (+31,2%); și produse petroliere din porturile rusești de la Marea Baltică (+11,1%).
În schimb, s-au observat scăderi mari pentru țițeiul din porturile rusești de la Marea Baltică (-46,6%) și porturile rusești de la Marea Neagră (-24,0%); și minereuri și produse agricole din Brazilia (-34,1%, respectiv 14,3%). În ceea ce privește mișcările spre exterior, s-au observat scăderi mari pentru containerele mari către China (-29,2%) și către Coasta de Est a Statelor Unite (-10,4%).
ASA SI TREBUIE,EUROPA SA AIBA RELATII ECONOMICE EXCELENTE CU RUSIA,SA DEZVOLTE MAXIMUM ACESTE RELATII!!!!
Ia sa fi importat Romania 3 ridichi din Rusia, sa vezi ce de admonestari si amenintari ar fi plouat de la Bruxelles……[Rumburak]
Asta arată că ucrainienii mor degeaba.
exemplu care arata cat de natarai pot sa fie cei care se ambaleaza unul contra altuia, in beneficiul unor sociopati care rad de ei și pun la cale alte șotii epice.
Nu e tragic ca mor degeaba atâtea suflete? Pentru profiturile unei mici găști? În ce hal am ajuns noi oamenii? Nu e drept sa piară niciun suflet în razzboaie nici ucrainean nici rus nici de alta naționalitate.
Corect ar fi ca fiecare tara sa aibe dreptul si libertatea sa faca comert cu ce tara vrea ea si nu sa fie dirijata sau oprita de o alta putere straina ,ca sa ii impute aia cu cine are voe sa faca comert.Pai ori sintem o tara libera,suverana si independenta ,ori sintem exact ce auzim mereu ca sintem, o colonie americana care ne dirijeaza ei cum vor.
Ucrainii mor cu sutele de mii, tara lot este facuta praf si pulbere doar din dorinta lor de a intra in NATO. Isi merita soarta…. Este rau doar faptul ca ii omoara si pe rusi.
Superb! Manipularile verbale continua!
Asa e si normal.bravo ue,bravo Rusia.
Daca imaginea nu este CGI, valoarea produselor din containere este extraordinara! Destinatari? Ursula-Brula, Schwab, Soros& Co? Cum de nu „s-au scufundat-eu”, intocmai sila timp,cum „s-au scufundat” vapoarele cu automobile de lux , anul trecut? Asa de scurta este „memoria colectiva”? Tot „trei zile „?
Bai frate , dar de virusi nu mai se mai vorbeste nimic, nu ne mai invata nimeni cum sa ne spalam pe maini, cum sa o inchidem pe bunica in veceu de Craciun ca sa nu ia boala mortala, cum sa ne facem masti din tricouri purtate, ati innebunit toti cu razboiul imperialist neprovocat
Evident ai europeni, șefi de state, dar mai ales ai o uniune tembelă, care sacrifică nu doar o nație europeană, pe ukranul nazist și oligarh, dar sacrifică un continent european pentru interesele unora, chiar personale..Merită ?? Războiul, sancțiunile sunt o opțiune,..???
‘Rumburaka- ti s-a urat cu binele? Acu# te iei de Sfnta Treime EU-NATO-USA????