Un exemplu care arată că UE continuă să facă afaceri mari cu Rusia

În ciuda sancțiunilor în cascadă pe care UE le-a aplicat Federației Ruse, ca urmare a declanșării războiului din Ucraina, relațiile comerciale cu Moscova au continuat consistent. Un exemplu în reprezentă transportul maritim.

Datele recente ale Eurostat arată că, în ceea ce privește greutatea totală brută a mărfurilor, Statele Unite au fost cel mai mare partener al UE pentru transportul maritim de marfă în al doilea trimestru al anului 2022, cu un total de 61 de milioane de tone. Pe locul doi s-a situat Rusia, cu 57 de milioane de tone.

Au urmat Regatul Unit (55 milioane de tone), Turcia (36 milioane), China (31 milioane), Norvegia (29 milioane), Brazilia (24 milioane), Egipt (19 milioane), Nigeria (14 milioane) și Canada (13 milioane). Transportul UE cu Statele Unite, Rusia și Regatul Unit combinate a reprezentat o treime din totalul transportului maritim de marfă extra-UE .

Comparând al doilea trimestru din 2022 cu același trimestru din 2021, transportul maritim între UE și Rusia a înregistrat cea mai mare scădere (-22,1%), urmat de Brazilia (-12,6%). În schimb, traficul dintre UE și Egipt și Statele Unite a crescut substanțial în aceeași perioadă, cu 22,9% și, respectiv, 21,1%.

În al doilea trimestru al anului 2022, 17 din primele 20 de fluxuri comerciale au fost mișcări de intrare și 3 de ieșire: mișcări de ieșire ale unităților mobile Roll-on Roll-off (Ro-Ro) către Regatul Unit (11 milioane de tone); și de containere mari către China (8 milioane) și Coasta de Est a Statelor Unite (7 milioane). Primele 3 mișcări de intrare au fost ale containerelor mari din China (16 milioane), țițeiului de pe Coasta de Est a Statelor Unite (10,4 milioane) și produselor petroliere din porturile rusești de la Marea Baltică (10,4 milioane).

Mărfurile lichide în vrac (țiței, produse petroliere și gaze lichefiate) au dominat fluxurile comerciale interne, cu excepția containerelor mari din China; cărbune de pe coasta de est a Statelor Unite și a Australiei; minereuri și produse agricole din Brazilia; și unități mobile Ro-Ro din Regatul Unit.

În al doilea trimestru al anului 2022, țițeiul (10 milioane de tone) și gazul lichefiat (9 milioane) din porturile de pe Coasta de Est au reprezentat aproape o treime (32%) din transportul total dintre UE și Statele Unite. Mișcările către interior de cărbune (7 milioane) din aceleași porturi din Statele Unite au fost și ele substanțiale, reprezentând 12% din totalul transportului.

Comparând al doilea trimestru din 2022 cu același trimestru din 2021, s-au înregistrat creșteri substanțiale ale mișcărilor către interior. Cele mai mari creșteri au fost în gazele lichefiate, cărbunele și țițeiul de pe Coasta de Est a Statelor Unite (+87,7%, +85,4% și respectiv +64,6%); țiței din Egipt (+86,1%), Regatul Unit (+61,5%), Nigeria (+35,7%), Norvegia (+32,7%) și Turcia (+10,7%); cărbune din Australia (+31,2%); și produse petroliere din porturile rusești de la Marea Baltică (+11,1%).

În schimb, s-au observat scăderi mari pentru țițeiul din porturile rusești de la Marea Baltică (-46,6%) și porturile rusești de la Marea Neagră (-24,0%); și minereuri și produse agricole din Brazilia (-34,1%, respectiv 14,3%). În ceea ce privește mișcările spre exterior, s-au observat scăderi mari pentru containerele mari către China (-29,2%) și către Coasta de Est a Statelor Unite (-10,4%).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 6
Cosmin Pam Matei 4568 Articole
Author

13 Comentarii

  1. ASA SI TREBUIE,EUROPA SA AIBA RELATII ECONOMICE EXCELENTE CU RUSIA,SA DEZVOLTE MAXIMUM ACESTE RELATII!!!!

  2. Ia sa fi importat Romania 3 ridichi din Rusia, sa vezi ce de admonestari si amenintari ar fi plouat de la Bruxelles……[Rumburak]

  3. exemplu care arata cat de natarai pot sa fie cei care se ambaleaza unul contra altuia, in beneficiul unor sociopati care rad de ei și pun la cale alte șotii epice.

  4. Nu e tragic ca mor degeaba atâtea suflete? Pentru profiturile unei mici găști? În ce hal am ajuns noi oamenii? Nu e drept sa piară niciun suflet în razzboaie nici ucrainean nici rus nici de alta naționalitate.

  5. Corect ar fi ca fiecare tara sa aibe dreptul si libertatea sa faca comert cu ce tara vrea ea si nu sa fie dirijata sau oprita de o alta putere straina ,ca sa ii impute aia cu cine are voe sa faca comert.Pai ori sintem o tara libera,suverana si independenta ,ori sintem exact ce auzim mereu ca sintem, o colonie americana care ne dirijeaza ei cum vor.

  6. Ucrainii mor cu sutele de mii, tara lot este facuta praf si pulbere doar din dorinta lor de a intra in NATO. Isi merita soarta…. Este rau doar faptul ca ii omoara si pe rusi.

  7. Daca imaginea nu este CGI, valoarea produselor din containere este extraordinara! Destinatari? Ursula-Brula, Schwab, Soros& Co? Cum de nu „s-au scufundat-eu”, intocmai sila timp,cum „s-au scufundat” vapoarele cu automobile de lux , anul trecut? Asa de scurta este „memoria colectiva”? Tot „trei zile „?

  8. Bai frate , dar de virusi nu mai se mai vorbeste nimic, nu ne mai invata nimeni cum sa ne spalam pe maini, cum sa o inchidem pe bunica in veceu de Craciun ca sa nu ia boala mortala, cum sa ne facem masti din tricouri purtate, ati innebunit toti cu razboiul imperialist neprovocat

  9. Evident ai europeni, șefi de state, dar mai ales ai o uniune tembelă, care sacrifică nu doar o nație europeană, pe ukranul nazist și oligarh, dar sacrifică un continent european pentru interesele unora, chiar personale..Merită ?? Războiul, sancțiunile sunt o opțiune,..???

  10. ‘Rumburaka- ti s-a urat cu binele? Acu# te iei de Sfnta Treime EU-NATO-USA????

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.