ZF: Profitul greilor din telefonia mobilă: de la 744 mil.euro în 2008 la 239 mil. euro în 2012

Orange, Vodafone şi Cosmote, cei mai mari jucători de pe piaţa locală de telefonie mobilă, au înregistrat anul trecut împreună un profit net de 239 mil. euro la afaceri de 2,1 mld. euro, faţă de un câştig net de 744 mil. euro la afaceri de 2,8 mld. euro în anul 2008, potrivit datelor furnizate ZFde Registrul Comerţului.

Orange, liderul pieţei lo­cale de telefonie mobilă, a avut anul trecut un profit net de 116 mil. euro, iar Voda­fone, numărul doi pe piaţă, de 113 mil. euro. Cosmote, nu­mărul trei pe piaţă, a avut anul trecut pentru prima oară un profit net, în sumă de 10 mil. euro.

În 2008, cel mai bun an pentru industria locală de tele­fo­nie mobilă, Orange a avut un profit net de 438 mil. euro, Vo­dafone de 306 mil. euro, în timp ce Cosmote – care încă luptă pentru cotă de piaţă – a înregistrat pierderi de 104 mil. euro.

Scăderea profitului operatorilor vine atât pe fondul reducerii marjelor de câştig – de la un nivel record de peste 30% în 2007 – 2008 la mai puţin de 20% în  prezent, cât şi al scăderii veniturilor, ambele pe fondul crizei economice, al creşterii competiţiei şi al impactului negativ al unor decizii luate de autoritatea de reglementare în comunicaţii.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.