Soluţie aberantă folosită pe mijlocul arterei Bucureşti-Aeroportul Otopeni

Sâmbătă dimineaţa, un autoturism a atins nervura de beton care desparte sensurile de circulaţie de pe şoseaua cu 3 benzi pe sens dintre Bucureşti şi Aeroportul Internaţional “Henri Coandă”. Maşina a ajuns pe contrasens şi a izbit în plin alte două maşini.

De data aceasta accidentul petrecut în dreptul zonei comerciale Băneasa nu s-a soldat cu nici un mort. Victime au fost însă în celelalte accidente de acest fel. De la inaugurarea circulaţiei cu trei benzi pe sens (Radu Berceanu, noiembrie 1999), aproape toate maşinile care au atins nervura de beton de pe mijlcoul şoselei au ajuns pe contrasens şi au izbit în plin maşinile care circulau 70-80 kilometeri la oră, adică regulamentar. Explicaţia acestui tip de accident vine de la soluţia aleasă la lărgirea şoselei între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni. Iniţial lucrarea era prevăzută o linie continuă dublă care să despartă sensurile de circulaţie. Înainte de recepţionarea lucrării, pentru că în Otopeni mulţi localnici ar fi ieşit din centru spre a vira stânga spre Capitală, a fost schimbată soluţia constructivă. A fost ridicată o nervură de beton lată de 30 de centimetri şi înaltă de 10 centimetri. Nici prea lată, nici prea înaltă, dar nici prea sigură. Între fluxurile de circulaţie a fost plasat ca separator de sensuri un soi obstacol extrem de periculos. Orice maşină care atinge nervura de beton cu roata din stânga faţă generează un accident extrem de grav. Cauciucul de pe roata din stânga faţă face explozie, cel din dreapta îşi continuă rulajul şi aruncă vehiculul pe sens contrar, în faţa celorlaţi participanţi la trafic. Aceştia nu mai au nici o şansă să scape de un accident extrem de urât şi, de cele mai multe ori, mortal. Pe alocuri au fost deja instalate dale de beton înalte de un metru, acestea având rolul unui separator de trafic inclusiv în caz de accident. Dar între aeroportul Băneasa şi aeroportul Otopeni, în special prin orăşeul cu acelaşi nume, separatoarele nu există. Şi oricât ar fi de protejaţi cei de pe sensul de mers, mai ales de poliţişti, mai ales când este vorba de delegaţii oficiale, o maşină care atinge cu roata nervura de beton de pe mijloc vine ca un proiectil tras în fluxul de maşini care se scurge pe sensul contrar.

Constructorul şi CNADNR au plasat pe cea mai aglomerată arteră din România, pe cei 12 kilometri care leagă Capitala de aeroport, o bombă cu mare probabilitate. Cine are ghinion se trezeşte în faţă cu o maşină proiectată de pe sensul opus.

Şi are parte de o contribuţie patriotică la modernizarea traficului rutier în România.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.