Catering cu probleme la Tarom

Nici nu a început bine să furnizeze catering pentru Tarom că firma UPLIFT este deja acuzată că nu respectă toate reglementările.

Într-o serie de plângeri venite pe adresa redacției, se arată că firma ar fi furnizat mâncare greșit etichetată, neconformă sau chiar expirată pentru piloți/pasageri,  dar și că are probleme la transportul alimentelor. „Urmare a acestor probleme, s-au înregistrat cazuri de piloți care au suferit în timpul zborului și după consumul acestor produse diaree și dureri de stomac, cazuri înregistrate în rapoartele de cursa respective, dar fără nici un răspuns pană în ziua de astăzi“, mai susțin ei care au semnalat situația.

Pe adresa redacției cotidianul.ro, au venit mai multe plângeri în care se arată:

În data de 23.01.2023, toate cursele Tarom au primit catering etichetat cu o dată care atesta expirarea lui de peste o zi! Cateringul era destinat atât pasagerilor claselor business și economic cât și personalului navigant!

Compania producătoare UPLIFT a declarat în urma scandalului provocat că ar fi fost vorba despre o etichetare greșită și atât! Se pune problema controlului de calitate și a probelor martor ce trebuie ținute 48 de ore conform legii.

 

În seziare, se mai arată:

UPLIFT este câștigătoarea licitației de furnizare de servicii de catering la bordul avioanelor Tarom și încă de la începutul anului când a dat startul acestor servicii a reușit contraperformantele următoare:

– a format meniuri greșite pentru personalul navigant care încalcă atât Legea 223 care prevede o alimentație de 5.500 de calorii per zbor pentru fiecare pilot sau steward cât și prevederi sanitar veterinare precum: ambalarea produselor, etichetarea lor, conținutul meniurilor etc
De exemplu:
1. Sandvișurile sunt „vopsite” cu gelatina pentru înfrumusețare, iar peste stratul de gelatină (interzisă în alimentatia piloților în timpul zborului deoarece fermentează) este pusă o jumătate de roșie cherry care va furniza rapid germeni de mucegai în interiorul pungii de plastic în care se află sandviciul respectiv.
2. Sandvișurile se alterează în ritm alert, astfel că pe o cursă de Otopeni Amsterdam și retur, pe tronsonul de întoarcere, acestea deja și-au schimbat culoarea nemaiputand fi consumate deloc!

Foto

3. Este furnizat un platou cald cu o omletă cu spanac la cursele de seară și de noapte, deși oul și produsele derivate sunt excluse din alimentație după orele 16.00
4. În platoul rece, platou care are termen de servire de două zile, era introdus un ou fiert și curățat de coajă. Acest platou normal pentru micul dejun era acordat la cursele de seara și de noapte!
5. Ambalajele unor produse vândute la bord cedează din cauza presiunii din interiorul aeronavelor (fapt constatat și fotografiat de către însoțitorii de bord)
6. Salatele au incluse sosurile înainte de ambalarea lor (lucru interzis în cazul servirii lor la peste 30 de minute de la momentul preparării acestora – să nu uităm ca producătorul le garantează, nu se știe în ce baza legală, două zile!), motiv pentru care acestea se alterează foarte repede.

A transportat impropriu produsele sale la avion. Astfel:
1. Însoțitorii de bord au fotografiat aducerea sticlelor de apă la bordul avioanelor în cărucioarele destinate depozitării și transportului gunoiului în avion

2. Este folosită pentru transport o remorcă auto pentru camping care nu este prevăzută cu sistem frigorific și nu se știe dacă are autorizație sanitar veterinară obligatorie pentru astfel de mijloace de transport (greu de crezut că ar fi fost acordată în cazul de față)

Urmare a acestor probleme, s-au înregistrat cazuri de piloți care au suferit în timpul zborului și după consumul acestor produse diaree și dureri de stomac, cazuri înregistrate în rapoartele de cursa respective, dar fără nici un răspuns pană în ziua de astăzi“

Tarom anunța că începând cu data de 1 Ianuarie 2023, pasagerii săi vor beneficia de noi servicii la bordul aeronavelor.

„Astfel, pasagerii care achiziționează bilete de avion la Clasa Business vor beneficia de o serie de facilitati incluzând un serviciu de catering special constând într-o varietate de meniuri și o selecție de băuturi premium. Totodată avem plăcerea de a vă anunța și lansarea noului serviciu de vânzare la bord, care printre altele va cuprinde și o diversitate de produse alimentare și băuturi“, se preciza pe site-ul Tarom.

Firma care a câștigat licitația pentru astfel de servicii este Uplift Aviation Services.

Cotidianul a trimis mailuri către Tarom și Uplift Aviation in care sesizează situația semnalată însă nici Tarom și nici Uplift Aviation Services nu au trimis un răspuns solicitărilor noastre.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

8 Comentarii

  1. Dar de ce Tarom nu are propria firma de catering? Si…Tarom cu firma ei, sa zicem Tarom Catering sa preia servicii de catering la Lufthansa, British Airways si alte companii. Sunt destui romani ce pot lucra pt viitoarea Tarom Catering! Putem noi, statul Roman forma o companie de catering. Cine e UPLIFT? CE ACTIONARIAT ARE? De cand si pana cand intra la Tarom sa ia cateringul? Ministrul transporturilor…treci maine pe la biroul lui Ceausescu sa iti pun cateva intrebari. Sa o punem de o companie de catering romaneasca si mergem sa luam cateringul la AIR Gulf, Emirates, si mai ales la noi, la Tarom. Avem romani muncitori ce isi cauta slujbe prin vest pe bani de nimic si sunt sigur ca pot lucra la Tarom Catering.

  2. Afacere facuta ” a la roumain”. No comment! Case closed, vorba „marelui filozif” roman, tov. Soric!

  3. Care noi servicii?
    Am zburat acum câteva zile de la Amsterdam la Otopeni, si nu au dat nici măcar un pahar cu apa. Totul a fost contra cost. Ca la o cursa loc cost. Mai mult insotitoarele de bord acre, parca suparate pe viața.

  4. In jurul firmei Tarom se invart tot felul de firme capusa securiste. De aceea Taromul se afla la reanimare de peste 20 de ani si nu este lasat sa moara. Ar muri si rubedeniile. Solutia este simpla: decuplarea Tarom de toti ‘colaboratorii’ vechi si inlocuirea lor cu altii noi sperand nesecuristi si firma isi va reveni spectaculos. Fara alte planuri si studii stiintifice de ‘management’.

  5. Zici bine ce scrii dar dedesupturile problemei au alta explicatie.

  6. DACA MINISTRUL GRINDEANU ESTE O MOLUSCA MOARTA DUPA SPAGA, NEAM CU PONTA…CE VORBESTI DOMNULE, DESPRE TAROM CU SPERANTA?! PAI ASTIA CAUTA CUMPARATORI PENTRU TAROM SI LE PASA DE CATERING? ARE GRINDEANU PEDIGREE DE OM POLITIC PATRIOT SI INTERESAT DE BUNUL MERS AL TARII? ASEMENI LUI PONTA…HOTIA SI MINCIUNA…IN UMBRA SPAGA!

  7. De acord cu cititorul cauza si efect
    Cine naiba mai crede astfel de povesti si va zic si de ce:
    1. Sandvisul este pozat pe o musama alba brodata…,pe bune? De cand Tarom are in avioane musama sau cumva este un photoshop de veranda?
    2. 5500 calorii/zbor?!!. Nu stiam ca Tarom are divizie de Body Building. Doamne fere’ sa zboare cineva 2 zboruri pe zi , ca trebuie sa manance 10.000 calorii bashka mancarea de acasa. No way!
    3. „Balada oului …fiert, decojit, nu stiu la ce ora servit”. Frate, la carciuma clientul este servit cu ce a comamdat! Vrei oul cu coaja, ceri si ti-l aduce ospatarul cu coaja ca sa-l spargi de cap daca vrea muschiul tau…
    4. Nu am inteles poza cu apa in baxuri, sigilata in carucior. Cine a pus apa acolo, stewardesa din poza?
    Sunt prea multe „cusute cu ata alba” si cum zicea mamaia mea , va zic si eu: ceva e putred in Danemarca!
    Mai cititi si printre randuri ca de aia am fost la scoala!

  8. Într-o cursă Tarom spre București am stat lângă unul, băiat tânăr , este de înțeles, care la un moment dat în zbor, a scos din rucsacul bine camuflat sub scaunul din față , a scos un sandwich făcut dintr-o franzelă, nu știu cum a trecut cu el prin controale , dar a ros la ăla aproape tot drumul.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.