Cum se poate fura o şosea bucată cu bucată

Există în general o ierarhie de necontestat a lucrurilor care sunt uşor de furat şi a celor care sunt foarte greu de furat, scrie Foreign Policy. Dificultatea de a fura din buzunare sau de a pune mâna pe o legumă într-o piaţă aglomerată păleşte pe lângă provocarea de a fura o maşină de lux. Însă cum este să furi o întreagă şosea?

În Rusia se pare că s-a găsit metoda. Autorul este directorul adjunct al unei închisori, Aleksandr Protopopov. Potrivit procurorilor, Protopopov a dezmembrat bucată cu bucată o şosea de 60 de km, lucrând la asta un an de zile, între 2014 şi 2015. S-a întâmplat în regiunea Komi din nordul Rusiei. Protopopov a luat de pe şosea 7.000 de plăci de beton pe care le-a vândut unor companii de construcţii. Rămâne neclar câţi bani a facut directorul de închisoare, însă este limpede ce a rămas în urma sa – un drum de ţară plin de noroi. Pagubele sunt estimate la circa 80.000 de dolari.

În perioada în care a distrus şoseaua cu pricina, Protopopov a fost director al închisorii şi a primit chiar şi un premiu pentru “încurajarea unităţii spirituale”. Acum el riscă o pedeapsa de zece ani de închisoare.

Construcţia infrastructurii rutiere este unul dintre cele mai corupte sectoare economice din Rusia, preţul unui km de şosea fiind de câteva ori mai mare decât în alte state, scrie Daily Mail, care nu aminteşte sau poate nu ia în calcul România. Construcţia unui drum de munte pentru Jocurile Olimpice de la Soci a costat 8 miliarde de dolari pentru doar 48 de km. Presa rusă a scris atunci că la fel de mult ar fi costat acoperirea aceleiaşi distanţe cu caviar.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.