Despre Aeroportul din Tuzla

Aeroportul Internaţional „Alexandru Podgoreanu” – Tuzla, alături de colegii din aviaţia generală, de membrii ARPA şi ai AROPA şi de prietenii şi partenerii de la aeroporturile din Balcic şi Albena, salută intrarea României şi a Bulgariei în „Schengen aerian și maritim” de la 31 martie 2024, sărbătorind în acelaşi timp relansarea aeroportului Tuzla într-o formulă nouă, modernă şi performantă, printr-un eveniment complex, desfăşurat în zilele de 13 şi 27 aprilie 2024.

Potrivit unui comunicat de presă, pe 13 aprilie 2024, între orele 12:00 şi 12:30, aproximativ 20 de aeronave româneşti decolează de pe Aeroportul Internaţional Alexandru Podgoreanu Tuzla şi de pe alte aeroporturi româneşti către Balcic, unde partenerii bulgari îi aşteaptă începând cu ora 13:30.

La evenimentul din Bulgaria sunt aşteptati, printre mulţi alţii, Primul Ministru, dl. Nikolay Denkov, Ministrul Afacerilor Externe, dna Teodora Genchovska şi Ministrului bulgar al Turismului, dna Zaritsa Dinkova.

După ceremonia oficială, atmosfera se destinde la Hangar Party, iar întoarcerea aeronavelor româneşti se va face la Tuzla sau direct în localităţile de provenienţă ale operatorilor.

Ziua inaugurării: Bulgaria. România. Tuzla.

Pe 27 aprilie 2024, piloţii şi aeronavele de aviaţie generală din Bulgaria vin pe Aeroportul Internaţional „Alexandru Podgoreanu” Tuzla unde sunt aşteptaţi la un eveniment similar, dar şi la inaugurarea oficială a noii infrastructuri aeroportuare, modernizate cu ajutorul a două investiţii realizate prin Programul Operaţional Regional Infrastructura Mare (POIM 2014 – 2020), Axa Prioritară 2: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient.

La ceremonie sunt aşteptate oficialităţi şi numeroşi pasionaţi pentru că Tuzla este un magnet pentru comunitatea celor care iubesc aviaţia, istoria acesteia şi valorile ei profunde. Tuzla în prezent nu este doar un aeroport, ci un punct de întâlnire pentru aviatori, un centru de excelență și un simbol al progresului.

O punte aeriană istorică
Din 25 iulie 1931 până în 1940, cand Cadrilaterul a rămas Bulgariei, cursa aeriană Bucureşti-Constanţa-Balcic cu avioane Junkers F13 a fost cea mai performantă dintre cursele LARES (Liniile Aeriene Române). Doar în vara anului 1931 au fost transportaţi 724 de pasageri şi 1642 kg de colete poştale, cu un program zilnic până la 15 septembrie.
În anii ’30, Guvernul României a realizat un program pentru crearea de noi linii aeriene interne şi internaţionale operate de compania de stat şi de operatori privaţi, pentru care a dispus construirea şi dotarea unui număr impresionant de aeroporturi, dând astfel startul aviaţiei moderne.

Masterplanul General de Transport, Programul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport şi Programul Operaţional Infrastructura Mare, alături de eforturile pentru aderarea la spaţiul Schengen sunt începutul unei serii de transformări menite să adapteze strategia României la nevoile aviației contemporane.
Industria aeronautică românească a înregistrat în anii post-pandemie creşteri remarcabile; numeroase investiţii în infrastructură şi sisteme de siguranţă şi securitate au fost încheiate cu succes, iar cererea pentru o paletă tot mai vastă de servicii a deschis oportunităţi care, acum, pot concura mai uşor pe piaţa europeană.

REGIONAL AIR SERVICES – Aeroport Internaţional Alexandru Podgoreanu, Tuzla este unul dintre operatorii care au sprintat spectaculos, atrăgând în jurul său o vastă comunitate de pasionaţi, un portofoliu impresionant de contracte şi şi proiecte remarcabile prin originalitate, fiind acum un centru de inovaţie şi progres pentru aviaţia generală şi regională, se arată în comunicatul transmis de REGIONAL AIR SERVICES Tuzla.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

5 Comentarii

  1. Au reușit copii de “lumea bună” românească post Revoluție să cumpere vilele din domeniul Balcic al Reginei Maria și vor merge cu avioane proprii din Tuzla sau București la Balcic sau Albena, de s-au modernizat aeroporturile?

  2. Vrajeala funebra cu schengenul este de domeniul trecutului. Deaja miroase a fum de lumanare prin toata UE. Dar revigorarea acestui miniaeroport este binevenita pentru intraga zona adiacenta. Dar meritul nu este al guvernelor Romaniei.

  3. Cum spuneam:
    1. Aeroportul Mihail Kogalnicenu (actualmente cu statut majoritar de baza militara) ne este eficient pentru statiunile din sudul
    litoralului, distanta fiind de 40-60 km.
    2. Cu o pista de beton de 2- 2,5 km, aeroportul Tuzla va fi o deschidere internationala catre toate statiunile din sud.

  4. Erata : „nu este eficient” pentru statiunile din sudul litoralului.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.