Aplicarea taxei pentru oxigen în București a fost amânată

Anul 2020 aduce cu sine introducerea unei noi taxe, numită Oxigen, care se va aplica celor care vor circula cu mașina în Capitală, în funcţie de norma de poluare, vinieta urmând să coste între 500 lei şi 1.900 lei pe an, transmite realitatea.net.

Inițial, potrivit proiectului, taxa Oxigen trebuia aplicată din data de 1 ianuarie 2020, însă a fost amânată pentru data de 1 martie.

Tarifele

– Non-euro – 15 lei/ zi, 300 lei/luna si 1.900 lei/an
– Euro 1 – 15/zi, 250 lei/luna si 1.700 lei/an
– Euro 2 – 15 lei/zi, 200 lei/luna, 1.500 lei/an
– Euro 3 – 5 lei/zi, 100 lei/luna sau 700 lei/an
– Euro 4 – 5 lei/zi, 80 lei/luna sau 500 lei/an

Amenda

Şoferii care circula fară vinieta corespunzătoare vor fi sancţionaţi cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.

Vinieta Oxigen, de la 1 martie

De la 1 martie, mașinile sub Euro 4 vor plăti vinieta Oxigen, iar maşinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul oraşului. Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021.

Mai mult, potrivit unui amendament al acestui proiect, maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în Bucureşti de la 1 ianuarie 2022, iar pentru cele Euro 3 restricţia este valabilă din anul 2024. Potrivit aceluiasi amendament, sunt exceptate de la plata vinietei scuterele si motocicletele, dar si autovehiculele cu norma de poluare Euro 3 care funcționează cu GNL, GNC și GPL.

Potrivit proiectului de hotărâre adoptat începând cu data de 01 ianuarie 2020 și amânat pentru 1 martie, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de cinci tone pe arterele din Bucureşti este restricţionat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

– pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen

– pentru cele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen; Restricţia pentru Euro 4 se aplica din 2021.

– mașinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, au acces fără restrictii pe toate arterele;

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

22 de Comentarii

  1. Firea trebuie alungata cu pietre!Iar loveste buzunarul bucurestenilor..Nu a plantat un copac,ca nu e in stare,dar loveste cu Oxigenul ei..

  2. M-am saturat de puternicii zilei care tot proroga si tot amana! La gunoi handicapatilor care tot o duceti de 30 de ani din prorogare in prorogare! Huuo Firea fiindca nu mai pot sa respir in Bucale!

  3. Au ras criminalii care au guvernat Bucurestiul la nivel de sector si general au ras parcuriile acum pun taxa de oxigen.Mari criminali si hoti. Taxa pe aer. Vine vremea sa il puneti pe Ceausescu in icoane

  4. A lua niste bani de la populatie nu inseamna ca in aer va fi mai mai mult oxigen sau mai putin dioxid de carbon, sau mai putine particule. Este doar inca o TAXA, iar banii se vor duce cu siguranta intr-o gaura neagra = buzunarul smecherilor/potentatilor.

  5. Si daca platesc taxa asta se oxigeneaza cumva Bucurestiul!? Papitoaica asta de face pe primarita si a carei singura „realizare” notabila in patru ani de mandat sunt gardurile puse pe langa liniile de tramvai, chiar ne crede idioti!? Chiar isi imagineaza ca daca e nevasta lui Pandele s-a contaminat, prin contact …. apropiat, de smecherie acuta si noi nu ne prindem ca o doare langa dos de oxigenul Capitalei, interesata fiind doar de ce avem in portofelele noastre?

  6. D-na Firea , ca de obicei , gandeste cu frana trasa ! Pai , aceasta taxa , afecteaza toate masinile , mai vechi, care circula prin Bucuresti ! Deci , amarestean , sau nu, sa-ti cumperi masina noua ! In acest caz , intreb , pentru ce mai este nevoie sa facem ITP la gazele de esapament , daca orisicum sunt restrictii pentru cei ce se invartesc , doar prin Bucuresti ? Si incasarea acestei taxe va reduce poluarea in oras ? Cum ? Aceasta taxa , discriminatorie , care se aplica , doar in Bucuresti , s-ar putea sa sa genereze masuri de retorsiune asemanatoare ,numai , impotriva masinilor cu numere de Bucuresti , masuri ce pot fi luate de primariile altor localitati si asa ar fi normal ! Inteleg , ca d-na Firea a intrat , deja , in campanie electorala , pentru un nou mandat de Primar General , dar asta e prea de oaie ! Asemenea masuri ar putea sa le ia in curtea sa , acasa la ea ! Alo , d-na , toti platim ITP , care limiteaza emisiile de noxe prin gazele de esapament ! Nu va este de ajuns de tot bagati mana , aiurea , in buzunarele oamenilor ?

  7. Sa-i vezi pe cei cu burdihanul plin de pui „eco” de la rotisor si cu herghelii de martoage SH sub capota si care nu au euroi sa faca un plin ce-or sa mai sara in sus. A ajuns Romania groapa de gunoi auto a Germaniei. Succesuri hahalerelor care cica trimiteti bani in tara, bani pe care nu i-a vazut nimeni!

  8. Taxa nu face aerul curat.. Insă dacă incetează cu toaletările, lasă pomi cu coroana, cu filtrul cel mai eficient , dacă lasă parcuri, zone verzi, plantează pomi,, arbori, nu ornamentali, deci arbori falnici cu coroana mare,. abia atunci face un bine bucureștenilor,.. E simplu ,. Un pic de simț de gospodar,..Pe de altă parte, să nu permită un RAR la verificare technică anuală circulația mașinilor poluante să zicem sub euro 5,.. Exigență la calitatea muncii, nu doar incasatori de bani.

  9. firea vrea sa faca loc in bucuresti pentru clientela ei de barosani cu mertane si bemwane noi de multi cilindri care chipurile polueaza mai putin decat amarastenii care au si ei un opel mic vechi ca nu si au permis mai mult.

  10. Domna Firea este an electoral, și cei cu mașini mai modeste și mai vechi sunt mult mai mulți decât bogații. Și culmea, săracii sunt mai participanți la votare decàt bogații. Și încă ceva dragă doamna economistă ziaristă, corect este să stabiliți vinieta nu pe clasificarea Euro a mașinii ci pe cantitatea de poluant. Adică o masină cu cilindree de 1200 cm cubi clasificată Euro 3 elimină în atmosferă, vă garantez jumătate dinnoxele produse de o mașină de 2000 cm cubi Euro 5. Nu vorbim de mașinoaiele 4×4 cilindree de 3000 de cm care pot fi și euro 6 înmulțind gramele de noxe cu volumul de gaze vă dă cât trei mașini Euro 4 de 1200 cm cubi. Deci faceți tabelu pe Marcă de mașină, cilindree, consum în oraș, volum de gaze de eșapament, gramele de noze din gazele de eșalament, Total gramaj noxe la 100 de kilometrii, în oraș ca să vedeți până unde marge aerul Bucureștenilor.

  11. Până la 01.03 este timp suficient ca Firea să se mai răzgândească. Altfel vom avea „surpriza” ca taxa să fie anulată de alt primar, care nu se va grăbi, deoarece un ban luat în plus de la cetățean face bine oricui, ca în cazul supraaccize, care a redus, dar de fapt a scumpit benzina printr-o nouă taxă.

  12. Oxigenul taxat in acest fel devine otravitor pentru viata romanului !

  13. Măsură luată peste noapte de un primar incompetent și șatra ei de țărani care au venit să pună taxe în București. Ce zici doamna Firea daca in urma cu cativa ani nu se mai înmatriculau mașini sub euro 5, se mai înnoia parcul auto? Zic și eu…Mai ganditiva și la alte soluții că la pus taxe toți am fi buni…

  14. Propun si o taxa „oxigen” pe fasolea cumparata. Doar e cunoscut efectul acesteia. Dar taxa pe respiratie pe cand?

  15. Pai daca votati in continuare prietenii kakacioasei de Greta Thumberg la putere;….globalistii satanisti si alti UE ne-alesi….O sa vreti voi unul ca Trump sa vina sa va salveze, cand n-o sa mai aveti bani nici sa va kkatzi….ca si pe aia o sa vina o noua taxa in curand – „taxa pe metan”

  16. Nu mi-au plăcut politicienii niciodată, dar nu avem decât o soluție, să-i schimbam atunci când avem ocazia și sa -i aruncam la lada de gunoi a Istoriei Bucureștiului!

  17. Stai sa vezi ce va „oxigeneaza” Bruxelles- Globalistii UE de acum in colo….Inca n-ati vazut nimic! Nu degeaba au ales Britanicii sa iasa din mizeria aia!

  18. In primul rand ar trebui un sistem de management al traficului, dupa care interzicerea parcarilor pe carosabil. Acum 10 ani faceam 35 de minute de acasa la serviciu iar acum pe acelasi traseu fac 2 ore. Durata mai mare in trafic ,poluare mai mare. Masinile omologate de Registrul Auto Roman ce folosesc combustibili alternativi, ecologici tip CNG sau GPL, in ce norma de poluare sunt incluse ? Madam Firea nu aveti logica ! Taxa Oxigen in acest moment nu este decat inca o taxa pe proprietate ! Dracu o sa va mai voteze !

  19. In primul rand ar trebui un sistem de management al traficului, dupa care interzicerea parcarilor pe carosabil. Acum 10 ani faceam 35 de minute de acasa la serviciu iar acum pe acelasi traseu fac 2 ore. Durata mai mare in trafic ,poluare mai mare. Masinile omologate de Registrul Auto Roman ce folosesc combustibili alternativi, ecologici tip CNG sau GPL, in ce norma de poluare sunt incluse ? Madam Firea nu aveti logica ! Taxa Oxigen in acest moment nu este decat inca o taxa pe proprietate ! Dracu o sa va mai voteze ! Traiasca turcii cu autobuzele lor diesel. Prin 1980 ITB – ul avea autobuze cu butelii deasupra, mergeau cu CNG (gaz natural comprimat) ECOLOGIC Madam Firea !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.