Asociația Pro Infrastructura: „Autostrada A8, jalon PNRR ratat”

Asociația Pro Infrastructura anunță că CNSC a admis parțial contestația celor de la Strabag pe lotul Târgu Mureș-Miercurea Nirajului și că acest fapt garantează ratarea jalonului PNRR scadent la 31 decembrie 2023, respectiv toate contractele de autostrăzi din program să fie semnate.

„Indiferent că se va ajunge la o reevaluare „rapidă” sau îndelung-așteptată dacă (foarte probabil) se va merge la Curtea de Apel București, nu mai este nicio șansă ca să se semneze contractul în acest an. Așa că banii din PNRR aferenți cererii de plată din semestrul II 2023 nu pot fi încasați de România până când nu se bifează jalonul.

Cine e de vină? „Contestatarii de profesie?” Evident, nu. Pentru că CNSC a admis (parțial) una din cele 3 contestații depuse. Ca de obicei, problema e la comisia responsabilă cu derularea licitației din CNAIR care nu este în stare să facă o evaluare a ofertelor corectă din capul locului.

Așadar, iresponsabilii CNAIR aruncă încă o licitație critică într-o luptă de durată între Nurol (câștigător inițial), Strabag (contestație admisă parțial) și poate chiar Tekfen (acțiune respinsă de CNSC).
Nu doar că semnarea contractului probabil se va amâna luni întregi, dar deja devine aproape imposibil (și aici) ca lucrările să fie gata în termenul PNRR, 2026, având în vedere că pe acest tronson consistent, 24,4 kilometri, sunt stipulate 6 luni de proiectare și alte 24 de execuție.
Apropo, pe celălalt segment al Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași cuprins în PNRR, 30 km între Leghin și Moțca, avem 0 (zero!) finanțare alocată în bugetul pe 2024.
Contractul a fost parafat în 20.09.2023 și prevede 6 luni de proiectare și 24 de execuție. Deci undeva prin vară ar trebui să vedem startul lucrărilor. Dar avem bani măcar pentru avans?! Vorbe, vorbe…”, a scris Pro Infrastructura pe Facebook.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

9 Comentarii

  1. Nu știu de ce aceste lucrări nu sub incidentul de stare de urgență?…sistemul de autostrăzi și drumuri naționale ar trebui clasificate ca lucrări strategice …
    A dracului democrație originală a la cotroceni!…

  2. Nu este nici o ratare, totul este premeditat si securistii de la pro infra STRUCTURA stiu foarte bine. Vrajeala cu A8 a fost doar pentru ca secuimea ungureasca sa fie legata prin autostrada directa cu Budapesta. S-a lucrat numai pe partea de dincolo de munti iar in Moldova totul a ramas pe hartie. Poate peste 30 de ani aceasta autostrada sa treaca muntele spre Moldova. La ordinul securistilor magureni s-a renuntat la traseul ieftin si nedificil prin jud Bistrita la cel extrem de complicat actual doar pentru ca Tg Mures sa fie pus pe traseul autostrazii unguresti. Ciolacu il tine pe Grindeanu in guvern pentru ca asa are ordin. Moldovenii sa nu mai voteze nici un pesedist.

  3. Deh….nu psd-istii au stabilit caietele de sarcini. Au fost liberalo-usr istii care au blocat 3 ani acest proiect. La fel Ploiesti-Brasov ! Dupa cum vedeti se construieste doar in Ardeal pentru legaturi super cu Ungaria. Noul tronson dat in folosinta cu fast, face legatura Tg. Mures-Budapesta. Si Comisia Europeana precum si lobby-ul unguresc de la Bruxeles au complotat in perioada 2010-2020 cand s-au stabilit traseele, prioritatile si implicit caietele de sarcini, pentru ca lucrarile sa se faca cu prioritate in Ardeal iar traversarile transcarpatice sa fie amanate , chiar boicotate.

  4. Cam da. Nu pot găsi nici o explicație logica pt varianta Tg M, în condițiile în care oricum va fi legat de Ungaria prin autostrada Transilvania. De acord și cu Ploiești-Brașov, acolo e si mai rău.

  5. Orice, doar ca să nu se facă o autostradă cap-coadă care să lege portul Constanța de Ungaria, adică Marea Neagră de Europa de Vest. Nu s-ar atinge de traversarea munților sub nico o formă, ori fix acolo e problema. Nu să mergem la Suceava cu 130km/h! Vedeți cum se leagă treaba şi cu Schengenul? Nu cumva să se deschidă o nouă rută comercială din China, prin Marea Neagră spre Europa, mai ieftină şi mai rapidă, fiindcă strică apele occidentalilor. În schimb se dau, sanchi, bani europeni ca să facem autostrăzi spre Republica Moldova, absolut necesare, nu-i aşa, că RM e mare producător de de toate. Iar după Moldova, spre est, e fundătură.

  6. Sa nu fie legata secuimea de Ungaria? Dar nu este legata nici de Bucuresti. Astept sa fim legati de Beijing, macar vom fi pe Drumul matasii.

  7. Moldova trebuie tinuta subdezvoltata. Este evident! Numai daca va uitati usurinta cu care se gasesc bani pt proiectele din V ul tarii, intelegem. Uitati va cate sali polivalente si stadioane s au construit in ultimii ani, sau sunt in constructie. In toata tara, mai putin in cele 8 judete ale zonei de E. La fel e si cu proiectele din turism, cultura, transporturi, etc. Sa nu mai vb de bataia de jos la care e supusa zona in toata presa din Romania…

  8. si ne san…za cand vor si cat vor, doar s-au invatat ca doar de secole cu sabia/ucigandu-si vecini i-au stapanit pe cei din jur si nu se mai satura pana apa neagru nu-i va inghiti…

  9. @Rares, eu am spus demult ca granitele UE au fost stabilite ca la est sa fie muntii carpati! probabil ca scopul pentru care vor sa ne impinga in razboi este divizarea tarii care nu s-a reusit in 89!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.