Colosul ZTE a venit la noi

Asociere România – China pentru producerea de autobuze electrice

Compania românească BMC Truck&Bus a semnat un contract de 47 milioane lei (10 milioane €), fără TVA, pentru livrarea a 25 de autobuze electrice la Suceava, a anunțat primarul din localitate, Ion Lungu.

Prețul pe unitate este, așadar, 400.000 de euro. Autobuzele sunt produse în China, BMC fiind, în acest caz, dealer. Detaliile privind achiziția le dă edilul: “Autobuzele au 12 m, sunt produse de ZTE un concern din China, bateriile și puterea de 340 kw, autonomie 250 km, motorizarea este de producție China, garanție 15 ani, garanție baterii 10 ani, 79 locuri din care 29 pe scaune, dotări camere supraveghere, afișaj electronic, sistem de locație AVL, sistem de climatizare, sistem de numărare călători, rampă pentru persoanele cu dizabilități. Termenul de livrare este de 6 luni pentru primele 15 autobuze, celelalte 10 autobuze vor sosi în termen de 12 luni de la data semnării contractului. Avem convingerea că până la sfârșitul lunii octombrie 2020 vor ajunge primele 15 autobuze electrice”, a precizat primarul, pe pagina sa de Facebook.

Pentru  imagine mai clară, precizăm că ZTE nu este doar un „concern” chinez, ci un adevărat colos la nivel mondial în domeniul telecomunicațiilor, cu ramificații în multe alte sectoare industriale, printre care și producerea de baterii, mașini și mijloace de transport în comun electrice. Cifra de afaceri anuală este de 11 miliarde de dolari. În Jinwan, Zhujiang, chinezii operează o fabrică de vehicule electrice în care au investit 2 miliarde de dolari și are o capacitate anuală de producție, doar pentru autobuze electrice, de 20.000 de unități.

Potențialul afacerii

Este primul contract pe care chinezii îl prind în România. În UE , au mai vândut, una din țările beneficiare fiind Olanda, spune Sinan Kilic, proprietarul BMC, care deține o facilitate de producție autobuze în Ciorogârla, lângă București. Acesta dezvăluie și că relația dintre BMC și ZTE nu se va limita în a vinde autobuze în România pentru chinezi. Anul acesta, omologăm un prototip realizat în comun și, de la anul, îl vom vinde pe acesta primăriilor din țară. Caroseria, montajul, se vor face aici, ceea ce, zicem noi, înseamnă că cel puțin 50% din valoarea de vânzare a autobuzului va fi adăugată la noi”, spune Kilic. Fabrica din Ciorogârla a câștigat, în ultimul an, mai multe contracte cu primării din țară pentru livrarea de autobuze pe motorină. Pentru că viitorul în mobilitate este electric, aceștia încercau, de ceva timp, să se asocieze cu un nume mare la nivel mondial pentru a dezvolta autobuze electrice cu care să vină la licitațiile primăriilor, cu atât mai mult cu cât sunt bani europeni și guvernamentali la dispoziție pentru astfel de achiziții.

În România, autobuze electrice a mai vândut Solaris, un producător polonez (Polonia înregistrează un adevărat boom pe ceea ce înseamnă mobilitate electrică), dar și turcii de la Bozankaya și alți chinezi, BYD. Au fost cumprate sau sunt în licitație circa 460 de autobuze electrice, Clujul conducând la acest capitol, Brașovul și Turda fiind și ele preocupate de electric. Bucureștiul va cumpăra, dintr-un foc, 100 de unități. În UE și în lume, electricul cucerește din ce în ce mai mult teren, însă toată lumea, luată împreună, este insignifiantă față de China. Asiaticii sunt lideri detașați în ceea ce privește producția și utilizarea mijloacelor de mobilitate electrică și au deja în funcțiune o flotă de autobuze de 420.000 de unități. În fapt, din 425.000 de unități la nivel global, se poate calcula cu cât contează chinezii, care au ambiția să ajungă la peste 600.000 de bucăți, în 2025. Un articol care explică ce face China în domeniul mobilității electrice, puteți citi aici

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Mihai Soare 1071 Articole
Author

5 Comentarii

  1. Ne da voie Aliatul sa facem afaceri cu China? Se stie ca autobuzele electrice memoreaza informatii pentru spionajul chinez…

  2. Nu e bine…trebuia sa facem cu UE…Doar Jermania si Franta au voie sa faca afaceri cu China. Noi, colonie de mana a-14-a la periferia UE trebuie sa ne vedem lungul nasului si sa cerem voie stapanilor nostri din Occident daca ne dau ei voie, eventual doar atunci sa ne putem gandi la asa ceva. Guwernatorul coloniei KW Mooianis ar trebui sa ia pozitie si sa anuleze parteneriatul cu compania chineza.

  3. Nu se poate! Au aprobat sefii nostri, americanii, acest business?!? Ca, daca nu, va fi nevoie sa suplimenteze trupele americane din Romania, fiindca, iata, ne ataca si China, nu numai Rusia.

  4. In poza e biroul primarului sau o incapere apartinand Arhiepiscopiei Sucevei și Rădăuților ??? Stema Romaniei, tricolorul, drapel UE, sfantul nu stiu care in drepta, Stefan cel Mare (?) in stanga, alte icoane pe pereti. Este sediul unei institutii publice sau colectia particulara de icoane a primarului ??? Kitsch. De 3 ori. Nu suntem in stare sa separam o activitate oficiala, pe bani publici, care trebuie sa aiba o anumita caracteristica si prestanta, de cea din bucataria noastra de acasa. La fel si la nivel macro.

  5. BMC este firma turcească-vezi numele șefului BMC-SINAN ! Iar ZTE este firma chineză, producatoare și de ,,smarfoane”.Concluzia- autobuzele ZTE sint importate din China de turcii de la BMC și văndute nouă românilor cu adaos comercial firește al turcilor.Noi nu mai putem importa direct din CHINA,trebuie sa ne aduca alții ba turcii ba olandejii marfă chinezească!De unde pînă unde autorule BMC firmă românească?Ce autobuze produc ei în România? cite?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.