Fostul președinte, apel către actualul președinte!

Băsescu către Iohannis: „Nu lăsaţi moştenire doar Palatul Cotroceni şi grădina!”

Fostul preşedintele Traian Băsescu şi-a reluat vineri apelul către Iohannis  pentru ca acesta să convoace un referendum privind justiţia după decizia Curţii Constituţionale care îl obligă să o revoce pe Kovesi din fruntea DNA.

Băsescu susţine că dacă Iohannis nu va recurge la referendum va lasă în urma sa funcţia de preşedinte drept una doar cu valoare simbolică.

„Constatând abuzurile inacceptabile ale majorităţii PSD-ALDE-UDMR asupra atribuţiunilor constituţionale şi legale ale Preşedintelui României, Iohannis nu mai are decât calea referendumului pentru a restabili şi împiedica distrugerea arhitecturii constituţionale a statului prin distrugerea Instituţiei Preşedintelui României. Dacă nu o va face, după mandatul său va lăsa moştenire doar Palatul Cotroceni şi desigur, grădina frumoasă a Palatului”, a scris Băsescu pe Facebook.

Fostul preşedinte menţionează trei consencinţe nefericite pe care le stabileşte decizia CCR: dispariţia dublului control asupra revocării procurorilor de la marile parchete, revenirea la epoca Năstase în care parchetele sunt supuse partidului de guvernământ şi golirea de atribuţii a preşedintelui.

„Nu lăsaţi moştenire doar Palatul Cotroceni şi grădina !

1.Susţin aplicarea art.132 alin. 1 din Constituţia României care precizează :” Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei.

2.Susţin aplicarea art.54 alin 4 din legea 303/2004 care precizează : „Revocarea procurorilor din funcţiile de conducere…se face de către Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei…”. 

3.Susţin aplicarea art 94 alin c din Constituţia României care precizează :”Preşedintele României numeşte în funcţii publice conform legi” .

Altfel spus, nesocotind Constituţia şi legea în vigoare, Curtea Constituţională l-a pus pe Preşedintele României în postura de a fi obligat să se subordoneze voinţei ministrului justiţiei deşi acesta are doar mandatul legal de a propune, Preşedintele fiind decidentul.

Acest lucru este profund neconstituţional şi are următoarele efecte :

a)Dispare dublul control pe revocarea procurorilor de pa marile parchete, decizia rămânând strict la discreţia ministrului justiţiei care este numit politic în guvern de un partied şi nu este ales direct ca Preşedintele.

b)În deciziile sale ministrul va fi supus influenţelor partidului din care provine atât la numirea, cât şi la revocarea procurorilor, iar riscul revenirii la epoca Năstase este imminent, asupra şefilor parchetelor instituindu-se un control politic al partidului aflat la guvernare prin ministrul justiţiei care a devenit unic decident.

c)Din punct de vedere al exercitării atribuţiunilor constituţionale, Preşedintele României devine nerelevant având în vedere că funcţia prezidenţială este golită de atribuţii. A pierdut dreptul de a numi preşedintele Autorităţii Naţionale de Comnunicaţii (ANCOM) pentru că a luat-o Parlamentul, a pierdut supremaţia în politica externă pentru că a luat-o Dragnea şi Dăncilă, a pierdut dreptul de decizie în numirea şi revocarea procurorilor pentru că l-a luat Toader pentru Tăriceanu şi Dragnea.

Constatând abuzurile inacceptabile ale majorităţii PSD-ALDE-UDMR asupra atribuţiunilor constituţionale şi legale ale Preşedintelui României, Iohannis nu mai are decât calea referendumului pentru a restabili şi împiedica distrugerea arhitecturii constituţionale a statului prin distrugerea Instituţiei Preşedintelui României. Dacă nu o va face, după mandatul său va lăsa moştenire doar Palatul Cotroceni şi desigur, grădina frumoasă a Palatului.

PS-De ce s-a ajuns aici ? Este altă discuţie „, a concluzionat fostul președinte.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

8 Comentarii

  1. In unele state democratice exista suspiciuni fata de solutia de autoritate a Ministrului Justitiei fata de procurori, in aceste state Ministrul de Justitie avand si autoritatea ierarhica. In Romania, Ministrul de Justitie are autoritate constitutionala, autoritate politica, Ministrul fiind om politic, nefacand direct parte din sistemul ierarhic al justitiei. Ca exemplu al autoritatii ierarhice, in Germania, unde acest sistem este destul de controversat, amintim ca Procuratura nu i-a putut aduce in fata justitiei pe unii dintre marii criminali nazisti, tocmai din cauza opozitiei intampinate din partea Ministrilor de Justitie ai vremii, sau ai altor decidenti politici. Asa s-a intamplat si in cazul lui Adolf Eichmann, organizatorul holocaustului nazist, unde, Procuratura neputand trece legal de opozitia Ministrului de Justitie si ai factorilor politici, a apelat (in mod nelagal) la Mossad (vezi Die Akte Fritz Bauer).*** PS: Art.132 alin. 1 din Constituţia României precizează :” Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic [virgula], sub autoritatea ministrului justiţiei”. Deci, potrivit controlului ierarhic al sistemului, din care Ministrul Justitiei nu face parte! Ministrul Justitiei are insa autoritatea de a controla sistemul, nu insa pe linie ierarhica, deci nu poate decide direct revocarea unor persoane, fara acordul Presedintelui.

    • Crezi ca aia de la CCR stiu asta? Ca vad ca dau ordine direct Presedintelui. Motivul este ca a refuzat Propunerea lui Toader. Pai daca e propunere, unul propune si altul dispune. In cazul nostru Toader propune si Iohannis dispune. Dar judacatorii PSD-isti de la CCR nu cunosc bine limba romana, nu stiu ce inseamna propunere, ei fiind probabil instruiti mai pe la rasasrit unde orice propunere a tovarasulu Stalin era imbratisata cu entuziasm si aplicata pe loc. Asa era tovarasul Stalin, mai modest, nu-i placea sa ordone, el doar propunea, dar facea numai propuneri bune imposibil de refuzat.

    • Nota: „Ministerul Justiţiei, ca organ al puterii executive, nu face parte din autoritatea judecătorească. Totuşi, conform legii, Ministerului Justiţiei îi revine sarcina de a asigura buna organizare şi administrare a justiţiei ca serviciu public.” Intrebari: Ce conditii trebuie sa indeplineasca o cerere de revocare? Cand isi depaseste o instanta competenta? *** http://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwiogIiWurPbAhWs8YMKHbyiACQQFggnMAA&url=http%3A%2F%2Fportal.just.ro%2F291%2FDocuments%2F4%2520%2520Organizarea%2520sistemului%2520judiciar.pdf&usg=AOvVaw3wjUfkfI7Ogz4_QwSeCyLw

    • „Deci, potrivit controlului ierarhic al sistemului,”! Deci adaugi textelui Constituției un cuvânt – „al sistemului” – și appi bați câmpii. Ce comiți matale se numește paralogism care se numește „generalizarea pripită”. Vorba unui clasic: „îți băse mintea”! (Vezi Hanna Arendt, Procesul lui Eichmann la Ierusalim.)

  2. Ca nespecialist, interesat ca oricine altcineva de acest subiect de actualitate, nu sunt in masura decat sa fac deductii logice. Pliantul pentru organizarea Sistemului Judiciar in Romania, elaborat de Consiliul Superior al Magistraturii, prevede: „Ministerul Justiţiei, ca organ al puterii executive, nu face parte din autoritatea judecătorească. Totuşi, conform legii, Ministerului Justiţiei îi revine sarcina de a asigura buna organizare şi administrare a justiţiei ca serviciu public […].” Desprind ca intrebarile principale in acest caz sunt: Cererea de revocare indeplineste conditiile cerute? CSM si-a depasit competenta? La momentul de fata, efectele deciziei CSM sunt indiscutabile. Dar etapele anterioare? *** http://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiX5dK_pbPbAhVL4IMKHTYzDKAQFghBMAM&url=http%3A%2F%2Fportal.just.ro%2F303%2FDocuments%2Forganizarea_sistemului_judiciar.pdf&usg=AOvVaw03VJgEylnoSFJlCbfnG3Ym

  3. Îi băse mintea! Deci Joianis cere/propune referendum pentru a contesta decizia Curții Constituționale. Dar Guvernul nu este de acord să organizeze referendumul! Caz în care președintele se adresează Curții Constituționale (pe care o contestă) pentru a da o decizie care să oblige Guvernul să organizeze referendumul. Curat constituțional!!! Din această trilemă nu puteți ieși!
    Există totuși o soluție, cea a lui Coșbuc:
    Suspendați-l, de-i mişel,
    De-i nebun, la gard cu el;
    De-i ciocoi cu fumuri,
    Daţi-l celor lui de-un fel:
    Cânilor din drumuri!

  4. Conform ordinului de seara pe unitatea de elita propagandista dat de demisa ,in cursul noptii toti tiparnitarii cu ochii in lacrimi si impaienjeniti de etnobotanice au trecut la scris.
    La inceput moale,ca nespecialisti,in cuprins nervosi cu manutele tremurate iar la sfarsit in sevraj baga citate cu titluri de pe aiurea.
    Strutura comentariilor e una tip fiind desigur una preelaborata.
    Strofocarea mentala nu cred ca e generos remunerata deoarece munca se face noaptea cand in parcuri nu se plateste cazare.
    Altii mai din echipa 2,stergandu-si ochelarii de sudura cu batista aproba ragaind a bere si duhnind tigari rusesti.
    E de lucru la autostrazi!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.