Când te dă banca pe mâna recuperatorilor

Dacă a trecut un an de la ultima rată plătită te poţi aştepta să-ţi bată portărelul la uşă. După aceea vei intra într-un joc de-a şoarecele şi pisica cu acesta care se poate prelungi până la două luni. Dacă reuşeşti să-l convingi că nu ai niciun ban şi nici serviciu, este posibil ca recuperatorul să se lase păgubaş.

Când un debitor nu-şi plăteşte timp de mai multe luni ratele la bancă ori la societatea de leasing acesta devine un client problemă. Instituţia de credit trimite somaţii şi înştiinţări de plată şi îi propune rău-platnicului o soluţie amiabilă de rambursare ori eşalonare a banilor. Dacă negocierile nu duc la niciun rezultat timp de mai multe luni dosarul-problemă începe deja să pună presiuni de cost prin obligativitatea de a constitui provizioane de 100% din valoarea creanţei, anunță money.ro.

De obicei, când se depăşeşte un an de la ultima rată plătită, instituţia de credit vinde creanţa unei firme specializate în recuperarea de debite, spune Alexandra Rusen, coordonatorul departamentului Persoane Fizice al Coface, cel mai mare recuperator de pe piaţă. Oficialul citat explică acţiunea băncii prin dorinţa acesteia de a evita situaţia ca respectiva creanţă să fie trecută la pierderi în balanţa contabilă a băncii.

Pentru că numărul datornicilor a crescut exponenţial în ultimii doi ani băncile au devenit şi ele mai flexibile şi vând cu maxim 15% din valoarea ei o creanţă pe care acum doi-trei ani cereau 30-40%. Recuperatorul reuşeşte, în marea majoritate a cazurilor, să obţină de la datornic o sumă superioară cu câteva procente celei plătite către bancă. Cazurile în care se dă bătut sunt acelea în care restanţierul este şomer, fugit din ţară ori decedat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.