Când va fi produs primul elicopter la fabrica inaugurată astăzi de Francois Hollande

Compania franco-germană Airbus Helicopters Industries, care a ridicat o fabrică de elicoptere la Ghimbav în cadrul unui parteneriat cu IAR Brașov, va produce elicopterul H215, iar linia de asamblare va fi funcțională în 2019, moment din care vor fi fabricate 15 aparate pe an.

Inițial, primul elicopter produs la Ghimbav urma să fie gata până la finele anului viitor.

Guillaume Faury, CEO Airbus Helicopters, a declarat că la Ghimbav va fi asamblat elicopterul H215, ultimul venit în familia de aeronave H a grupului franco-german, fratele „mai mic” al H225.

H215 este o variantă avansată a fostului elicopter AS332 Cie/L1e, care ar urma să fie vândut „la prețuri accesibile”, deoarece „costurile sunt mici”.

Airbus H215 este un elicopter multirol, folosit în special în domeniul apărării şi poliţiei. Elicopterul poate transporta până la 22 de pasageri şi poate fi adaptat pentru transport în regim VIP. Airbus Helicopters Industries, compania recent înființată în România, se ocupă de construcția liniei finale de asamblare H215 din România și se va ocupa cu vânzarea și exportul produselor.

„2015 s-a dovedit un an de creştere, întrucât a fost creată o nouă companie Airbus Helicopters Industries care a deschis drumul către o colaborare mai puternică şi a întărit legăturile noastre cu Industria Aeronautică din România”, a declarat directorul general al Airbus Helicopters în România, Serge Durand, citat într-un comunicat.

La dezvoltarea proiectului H215 în România participă comaniile româneşti IAR, Aerostar, Aeroteh şi Turbomecanica. Airbus Helicopters, divizie a Airbus Group, are aproximativ 23.000 de angajaţi la nivel mondial, şi este prezentă în România prin Eurocopter România, unde deţine 51% din acţiuni, diferenţa fiind controlată de IAR.

Compania are în funcțiune o flotă de aproximativ 12.000 de elicoptere operate de peste 3.000 de clienți în aproximativ 154 de țări. Airbus Helicopters a generat un venit de 6,8 miliarde de euro în 2015. Fabrica s-a construit pe un teren de 27.000 metri pătraţi pus la dispoziţie de IAR Ghimbav, iar investiţia a fost de 40 milioane euro, la care se vor adăuga alte 11 milioane euro pe care va trebui să le investească IAR Ghimbav, companie care va fi principalul furnizor al uzinei.

Hala industrială are 8.550 metri pătraţi în primă fază. Printre altele, IAR ar putea produce cablaje electrice, condiţia fiind reducerea cu 10% a costurilor recurente faţă de Labinal Maroc, furnizorul actual al Airbus Helicopters. Airbus va angaja circa 350 de oameni pentru linia de asamblare a elicopterului H215 atunci când unitatea va atinge capacitatea maximă, nivel la care se va ajunge în anul 2019. Acest nivel presupune asamblarea a 15-20 de elicoptere.

Preţul unui elicopter Airbus H215 cu dotări minime este de 13 milioane de euro şi poate depăşi acest nivel în funcţie de opţionale. „Nu ştiu cine va fi primul client, însă dorinţa mea este ca primul cumpărător să fie din România“, a spus Serge Durand.

Executivul spune că producţia fabricii din Ghimbav va fi adaptată la cerinţele pieţei şi că deocamdată se concentrează pentru atingerea obiectivului de 15-20 avioane anual în 2019.

„Avem în prezent prima grupă de 23 de angajaţi care sunt în training la fabrica din Marignane şi investim mult în pregătirea oamenilor aici timp de 11 luni“, a spus acesta.

Guillaume Faury, CEO al Airbus Helicopters, companie care are în derulare o investiţie într-o unitate de asamblare a elicopterelor Airbus H215 pe platforma IAR Ghimbav (judeţul Braşov), spune că unitatea va deservi piaţa globală.

„Am ales România pentru că am crezut şi suntem convinşi încă de faptul că acesta este cel mai bun loc pentru investiţii în domeniu. Avem o relaţie îndelungată cu România şi atunci când a trebuit să luăm decizia (investiţiei – n. red.) am observat că abilităţile, know-how-ul şi oamenii din România, dar şi parteneriatul pe care îl aveam la acel moment cu IAR au fost factorii care au creat un mediu propice pentru a continua să investim.

(…) Elicopterele H215 făcute în Braşov vor deservi piaţa globală“, a declarat recent Guillaume Faury, CEO al Airbus Helicopters. O parte dintre angajaţii de la Braşov sunt pregătiţi la uzina de la Marignane, din sudul Franței. Modelul multiroll H215 poate fi utilizat în misiuni de salvare, misiuni ale forţelor de poliţie, transport persoane, operaţiuni de menţinere a păcii, dar şi de stingere a incendiilor şi poate transporta până la 22 de pasageri. H215 face parte din familia Super Puma.

Airbus Helicopters se află în această perioadă într-o situație complicată pentru că la fabrica de la Marignane atmosfera este tensionată fiindcă se aşteaptă anunţarea unui plan ce ar prevede suprimarea a 400 de posturi din cele 8.500. Airbus Helicopters este în dificultate şi pentru că două contracte mari sunt incerte. Mexicul ar trebui să cumpere 50 de elicoptere Super Puma, pentru două miliarde euro, iar contractul ar fi trebuit să fie semnat în iulie.

Cu Polonia părea că şi sigur un contract pentru 50 de aparate Caracal H225, cu o valoare de 2,5 miliarde euro, însă schimbarea de Guvern de la Varşovia a pus semnarea în standby. Airbus are de suferit şi din cauza scăderii preţului petrolului deoarece companiile petroliere din Marea Nordului efectuează mai puţine zbouri între platformele petroliere şi continent, având deci mai puţină nevoie de elicoptere.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.