Căutările submersibilului dispărut devin dramatice

Căutările ample şi dificile continuă joi în Atlanticul de Nord pentru găsirea celor cinci ocupanţi ai submersibilului dispărut în timpul unei explorări a epavei Titanicului şi ale cărui rezerve de oxigen sunt pe cale să se epuizeze.

„Este un moment extrem de dificil pentru familiile membrilor echipajului dispărut de la bordul Titan”, a declarat căpitanul Gărzii de Coastă din Statele Unite, Jamie Frederick, într-un briefing de presă la Boston.

„Trebuie să rămânem optimişti şi plini de speranţă”, a adăugat el. „Uneori te afli într-o poziţie în care trebuie să iei o decizie grea. Nu ne aflăm încă acolo”, a precizat Frederick.

Însă, timpul se scurge. Rezervele de aer respirabil s-ar putea epuiza joi la bordul Titan, un mic explorator în ape de mare adâncime deţinut de compania privată OceanGate Expeditions, dispărut de duminică.

– Zgomote –

Sunetele subacvatice detectate marţi de un avion P-3 canadian în zona în care sunt efectuate căutările au stârnit speranţă şi au orientat armada de salvatori trimişi la faţa locului.

Dar „nu ştiu să vă spun ce sunt acele zgomote”, a declarat căpitanul Frederick miercuri, după căutările efectuate de vehicule subacvatice operate de la distanţă şi de o navă de suprafaţă dotată cu sonar.

Mijloacele utilizate în cadrul operaţiunii de căutare – aeronave C-130 sau P3, nave echipate cu roboţi subacvatici – desfăşurate cu precădere de forţele armate americane şi canadiene, continuă să sosească la locul unde este staţionată Polar Price, nava de pe care a fost lansat submersibilul Titan.

Atlante, o navă de cercetare franceză a Institutului Francez de Cercetări pentru Exploatarea Mării (IFREMER), echipată cu un robot capabil să se scufunde până la epava Titanicului, care se află la aproape 4.000 de metri adâncime, urmează să sosească la faţa locului.

O navă canadiană cu personal medical la bord şi o cameră de decompresie este, de asemenea, pe drum.

„Locul căutărilor, la 1.450 km est de Cape Cod (pe coasta de nord-est a SUA, n.a.) şi la 640 km sud-est de Saint-Jean de Terre-Neuve (în Canada), face excepţional de dificilă mobilizarea rapidă a unor mari cantităţi de echipamente”, a explicat căpitanul Frederick.

Zona în care sunt efectuate căutările are o suprafaţă de 20.000 de kilometri pătraţi.

– Plângere cu privire la siguranţă –

Un american, un francez, un britanic şi doi britanici de origine pakistaneză s-au scufundat duminică în abis la bordul Titan, un submersibil conceput pentru cinci persoane, cu o lungime de aproximativ 6,5 metri.

Contactul cu ambarcaţiunea a fost pierdut la mai puţin de două ore de la lansarea acestuia. Marţi la prânz, Garda de Coastă a SUA a avertizat că mai rămăseseră „aproximativ 40 de ore de aer respirabil” la bord.

De la debutul operaţiunilor de căutare, duminică, au apărut detalii referitoare la OceanGate, compania fiind acuzată de potenţială neglijenţă în ceea ce priveşte siguranţa submersibilului său pentru turism subacvatic.

O plângere din 2018 consultată de AFP indică faptul că un fost director al companiei, David Lochridge, a fost concediat după ce a avut îndoieli serioase cu privire la siguranţa submersibilului.

Potrivit acestui fost director de operaţiuni maritime, un hublou din partea frontală a dispozitivului a fost proiectat să reziste la presiunea la care a fost supus la adâncimi de 1.300 de metri, nu la 4.000 de metri.

Patronul OceanGate, americanul Stockton Rush, se afla la bordul lui Titan. El s-a scufundat alături de un bogat om de afaceri britanic, Hamish Harding (58 de ani), de specialistul francez în Titanic Paul-Henri Nargeolet (77 de ani), de magnatul pakistanez Shahzada Dawood (48 de ani) şi de fiul acestuia Suleman (19 ani), ambii de naţionalitate britanică.

Pentru 250.000 de dolari, ei s-au angajat într-o explorare a rămăşiţelor unuia dintre cele mai mari dezastre maritime ale secolului XX.

„Fiecare oră care trece este mai chinuitoare”, a declarat pentru AFP Bernard Cauvin, fondatorul şi directorul Cité de la Mer din Cherbourg, în vestul Franţei, care a colaborat cu Paul-Henri Nargeolet.

„Îi cunosc profesionalismul, inclusiv în managementul crizelor. Din punct de vedere psihologic şi tehnic, ştie să gestioneze totul, a experimentat atâtea”, a precizat el.

Titanicul s-a scufundat în 1912, în timpul călătoriei sale inaugurale, după ce s-a lovit de un aisberg, evenimentul provocând moartea a aproape 1.500 de pasageri şi membri ai echipajului.

De la descoperirea sa, în 1985, epava a fost vizitată de oameni de ştiinţă, căutători de comori şi turişti.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

10 Comentarii

  1. Cică Dumnezeu nu bate cu parul! Orice pasare pe limba ei piere! Aviz amatorilor!

  2. ai un miliardar la bord si mostenitori pentru atata banet, le vin tot felul de idei…

  3. Tâmpenia, reaua-vointa din zgârcenie se platesc (inclusiv cu viata), altminteri spus. Va citez : „O plângere din 2018 consultată de AFP indică faptul că un fost director al companiei, David Lochridge, a fost concediat după ce a avut îndoieli serioase cu privire la siguranţa submersibilului”.

  4. Miliardarii pământului nu mai știu ce să facă cu banii în care se „scaldă”. Cu siguranță cele mai de coșmar clipe sunt să îți vezi moartea cu ochii larg deschiși în 4 km adâncime de întuneric profund

  5. Pe langa minte Soros le-a torpilat si compania de submarine si submarinele.

  6. Aşa-i când te mănâncă în c#r. Aviz amatorilor care aşteaptă la rând să fie turişti spațiali!
    P.S. măcar de la scăderea oxigenului în aerul respirat mori fără să suferi, dacă asta poate fi o mică consolare pentru familii…

  7. !) daca hubloul era proiectat pentru adancimi pana in 1300 m, asta explica de ce la doua ore s-a intrerupt legatura: pana acolo ajunsese submersibilul atunci. Caz in care compania va trebui sa plateasca despagubiri pana in anul 2150.
    2) Titanicul poarta ghinion! Hotarat lucru!

  8. În timp ce căutarea submarinului „Titan” este în curs de desfășurare în drum spre epava Titanicului, utilizatorii rețelelor sociale au descoperit că The Simpsons … Ei au prezis acest eveniment, precum și multe alte evenimente istorice.
    Un episod din The Simpsons din ianuarie 2006, acum 17 ani, în care Homer Simpson și presupusul său tată s-au urcat la bordul unui submarin pentru a se scufunda și a explora o epavă similară cu cea a Titanicului, a devenit viral pe rețelele de socializare. Apoi Homer devine confuz, se pierde în întunericul oceanului și rămâne fără oxigen. Este posibil ca scenariul să nu fie identic, dar există multe asemănări înfricoșătoare, deoarece în Titan a existat și un tată cu copilul său.
    Desigur, așa cum mulți subliniază, The Simpsons a fost difuzat din 1989 cu sute de episoade, deci este logic ca multe dintre scenariile sale să arate într-adevăr ca evenimente reale. The Simpsons sunt cunoscuți pentru „predicțiile” lor, evenimente care au fost difuzate în episoadele lor care păreau extreme, dar în cele din urmă s-au adeverit. Mulți, desigur, subliniază faptul că seria a fost difuzată din 1989 până astăzi, deci este posibil ca scenariile lor să prezinte asemănări cu evenimentele reale.
    Cele 96 de ore expiră astăzi (22.6.2023) la ora 14:08 (ora Greciei).

  9. CONSPIRATII, ASPIRATII, INSPIRATII SI TRANSPIRATII. ADEVARUL VA IESI LA LUMINA. CA INTOTDEAUNA… dar chiar si atunci majoritatea va refuza sa il VADA/AUDA/SPUNA.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.