Cauza prăbuşirii avionului din Rusia  

Prăbușirea avionului Antonov An-148 în apropiere de Moscova a fost cauzată de înghețarea unui senzor care a determinat defectarea vitezometrului, după ce piloții nu au activat sistemul pentru dezghețarea senzorilor exteriori, relatează site-ul agenției Tass.

”În urma unui analize preliminare și a unei analize a cazurilor similare din trecut, accidentul ar fi avut loc din cauza datelor incorecte de viteză apărute în bord. Defectarea vitezometrului ar fi fost cauzată de înghețarea unor senzori de încălzire”, au precizat anchetatorii.

Investigatorii au precizat că piloții, probabil, au uitat să activeze sistemul pentru dezghețarea senzorilor exteriori, aspect ce a cauzat defectarea vitezometrului.

Problemele au început să apară la două minute și 30 de secunde după decolare, la altitudinea de 1.300 de metri și la o viteză de 465-470 de km/h. Potrivit anchetatorilor, viteza afișată în bordul aeronavei nu corespundea cu realitatea.

Avionul de pasageri al companiei ruse Saratov Airlines, cu 71 de persoane la bord, s-a prăbușit duminică la scurt timp după ce a decolat de pe aeroportul Domodedovo din Moscova. Fragmente ale avionului au fost descoperite în districtul Ramenskoye din regiunea administrativă Moscova. Toate persoanele aflate la bordul aeronavei au murit în urma accidentului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Constantin Dutu 1806 Articole
Author

6 Comentarii

  1. sa fim seriosi!cauzele unui accident aviatic apar dupa luni de cercetari….Probabil vor sa scape de presiunea opiniei publice, a lui Putin,etc

    • Au spus date preliminare.De ce te grăbeşti să tragi concluzii? Grăbitule!

  2. A mai cazut un Airbus, din cauza unui tub Pitot infundat… Efectul a fost acelasi: viteza incorect afisata, deruta pilotului, pierderea portantei, intrarea in vrie. Dar, la doua minute si jumatate, la 1300m, esti prea aproape de sol ca sa nu poti evalua vizual viteza relativa, mai ales pentru un capitan cu peste 5000 de ore de zbor. Dumnezeu sa-i ierte.

  3. Cele 2 cutii”negre” care sunt portocalii au fost recuperate cat de cat in bune conditii si citirea celei tehnice a dat rezultatul provizoriu ca sistemul de incalzire al senzorilor nu a fost activat dand pilotilor o citire gresita a vitezei.Pilotii dupa cate am inteles au refuzat dezghetarea avionului din cauza orarului care trebuia respectat,vremea in acel timp era ninsoare,frig,inghet, la Moscova asa ca puteti astepta cateva luni pana aveti in rezultat complet al anchetei care nu o sa difere de rezultatul initial prea mult.Ptr. cei care nu au licenta de pilot,terminati cu prostiile, nu stiti ce vorbiti…ploaie ,ninsoare,ceata,noapte, vizibilitate O (zero) te ghidezi dupa aparate-daca ele iti informatii gresite,Dumnezeu te primeste in ceruri sau mai pe romaneste…de cate ori nu vedeai din cauza cetii,ploii,nisorii la 2 metri in fata ta? darmite la 1300 metri?

  4. Au fost fabricate si puse in circulatie 42 de avioane de acest tip!Toate au avut probleme,Cuba a si renuntat la ele!

  5. …că piloții au o listă cu operații ce trebuie făcute înainte de decolare. Au sărit operatia de degivrare , sau degivrarea nu s-a produs din cauza timpului prea scurt ?
    Oricum lumea s-a mai liniștit acum; n-a fost bombă, n-a fost vreme rea, a fost o neglijență .
    La fel ca la noi, la Balotești !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.