Specialiștii au identificat cauza tasării sistemului rutier de la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu: de la o conductă veche de aproximativ 40 de ani curge apă în pasaj
În urma forajelor exploratoare efectuate la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu, interventii generate de tasările existente în zonele mai sus menționate, echipa de specialiști a ajuns la concluzia că sursa acestor tasări este reprezentată de o avarie la o conductă de ape pluviale aparținând APA NOVA.
În timp, în această conductă au apărut fisuri, prin care apa s-a scurs, s-a acumulat în subteran și chiar s-a infiltrat între fâșiile cu goluri din plafonul original al Pasajului Unirii. Aceste scurgeri de apă au putut fi observate săptămâna trecută în interiorul tunelului rutier.
Pericol la Piața Unirii
Ca urmare a celor constatate, compania APA NOVA va continua lucrările de modernizare a rețelei începând cu ziua de luni, 23 ianuarie a.c., propunându-și să înlocuiască în totalitate sistemul de colectare a apelor pluviale cu o vechime de aproximativ 40 de ani.
Referitor la tasarea de la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, aceasta s-a produs în apropierea unui canivou (o structură din beton ce protejează conductele de utilități).
Ca urmare a acestor constatari, după consultarea cu specialiștii Apa Nova și cu cei de la Apele Române, echipa de management tehnic a Sectorului 4 a luat măsura readucerii la starea inițială a părții carosabile, urmând ca acel canivou să fie tratat de către experții tehnici în proiectul tehnic al consolidării Planșeului Unirii.
Studiul de Fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii, a fost finalizat, mai anunță Primăria Sectorușui 4 prin același comunicat. În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuției să fie în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat inițial.
Pasajul UNIRII cat si mai toate cladirile din zona aceea sufera din cauza nivelului panzei freatice ridicate care variaza in functie de multi factori si in mod special al retelei vechi de apa si canalizare, greu de identificat si bineinteles reparat. De aceea integritatea pasajului trebuie sa fie una prioritara pentru administratorii ei. Cel mai probabil ar trebui infiintata o directie care sa se ocupe supravgherea si de mentenanta marilor proiecte de infrastructura rutiera din capitala. Adica s-o faca niste specialisti responsabili. Poate veti zice ca nu este nevoie sa fie angajati alti functionari publici ce vor incarca si mai mult bugetul si asa sarac al administratiei. Ganditi-va cum la Ministerul cel mai bogat buget (Ministerul transporturilor) nu exista o situatie a podurilor de cale ferata si rutiere care au durata de viata expirata ca sa nu mai vorbesc de expertize, inspectii si lucrari de mentenanta neefectuate. Lucrurile trebuiesc puse la punct si oamenii responsabilizati.
Cauza problemelor -amestecul de incompetenta si coruptie !
E
Aia s-au grabit cu reabilitarea inainte de termen a pasajului rutier pentru ca acum sa se constate avariile. Ce-or sa faca, il vopsesc din nou?
Acolo trebuie dărâmat tot. Consolidarea sau renovarea sunt inutile. Lucrările au fost făcute în 1987, în perioada de sărăcie lucie, de proastă calitate să dea bine la partid. Pasajul Unirii nu avea ce căuta pe acolo. Ideea e bună dar făcută stahanovist și la normă. Dacă venea cineva cu ideea demolării pieței Unirii (că e Băluța, Firea, Nicușor etc) săreați toți în sus că iar șantier. Ei bine uite că trebuie. vrând nevrând. De aceea s-a și renunțat în 1990 la a mai pune tramvaiul înapoi. Nu mai zic de pânză freatică foarte sus… răul s-a făcut între 1987-1990. Acum pune-te și demolează. Câți sar în sus ? Și blocurile alea au infiltrații, și tot. Deh, grandomanie de inspirație Nord koreeana.