Ce zic expozanții despre Romexpo

Articolul „Romexpo, între mizerie, dezorganizare şi antifumat“ a provocat deja reacții. Expozanți sau simpli vizitatori, oamenii se arată și ei revoltați de condițiile în care sunt nevoiți să-și prezinte sau să vadă produsele. Astfel, după evenimentul Antique Market București, organizat săptămâna trecută, unul dintre participanți, Titi Cladovan a scris pe pagina sa de FB. 

Îmi doresc ca aceste randuri sa fie citite si analizate de catre cei care isi doresc o schimbare in bine in aceasta lume a comertului cu antichitati.
(…)
Particip la „Antique Market Bucuresti” de cativa ani si am acumulat experienta in ce priveste functionarea acestui targ, atat din perspectiva comerciantului cat si a raspunsului clientilor fata de ceea ce se ofera in acest targ. Pot sa va spun ca in ultimi ani,cu mici exceptii, calitatea comerciantului participant la acest targ, s-a imbunatatit si uneori se pot gasi piese interesante pentru comertul cu arta, pentru colectionari sau pentru cei care isi doresc in casa un obiect frumos.
Si acum urmeaza partea neplacuta a acestui text, analiza pe care o doresc sa nu fie interpretata ca rautacioasa sau fara obiectivitate, considerand ca argumentele pro sau contra aduse acestei „intalniri” de arta si frumos, sunt venite din partea unui om care iubeste cultura in toate formele sale. Targul de antichitati organizat de Romexpo sub titulatura „Antique Market”, eveniment publicat pe majoritatea programelor internationale de specialitate, deci implicit adresat pietei internationale de specialitate, se presupune ca trebuie sa ofere un produs care poate fi consumat de o categorie larga de clientela. Astfel ma intreb cum poate sa ajunga informatia organizarii targului la clientul final, cu tot ce trebuie sa contina acest mesaj, locatie, produs, comercianti, cand promovarea este aproape inexistenta… O alta intrebare pe care o pun celor raspunzatori de eveniment este cea vis a vis de selectia pe criterii de competenta a comerciantului expozant, conditie necesara pentru a atrage un client final de buna calitate… Cum poti organiza oare o expozitie de arta intr-o locatie in care lumina de fond sau de produs nu este studiata pentru a pune in valoare produsul?… Mentionez ca preturile standurilor oferite de Romexpo Bucuresti sunt mai mari decat ceea ce ofera majoritatea organizatorilor de specialitate din Europa. Spre exemplu „Design Market Brussel” percepe o taxa de 450 euro pentru 20 de metri patrati, in timp ce chiar cel care va scrie aceste randuri a platit pentru 6 metri patrati, 1441 de lei, saptamana trecuta in perioada 6-8 decembrie, pentru un stand la Romexpo Bucuresti. Nu doresc sa public fotografii cu ceea ce se intampla la acest targ despre care va vorbesc, tocmai pentru a nu aduce jigniri nici celor care organizeaza acest eveniment, nici celor care expun in conditiile date.
Consider ca lucrurile se pot schimba in bine daca cei responsabili de ceea ce se intampla in „Antique Market Bucuresti” fac o analiza corecta a altor evenimente similare pe plan international, daca sunt consultati comerciantii care investesc sume destul de mari pentru a se prezenta la aceste intruniri, daca sunt ascultati si vizitatorii, degustatori de frumos, daca se va forma o echipa de oameni competenti in organizarea acestui eveniment, daca se va face CURATENIE in incinta Romexpo ( mentionez ca in ultimii ani acest complex expozitional arata execrabil), daca se va face o organizare corecta a tot ceea ce inseamna targ de antichitati(aranjarea standurilor, echipa de organizare, cai de acces marfa, orar clar). Nu se poate ca organizarea acestui eveniment sa aiba ca scop doar incasarea unor venituri din partea expozantilor sau a vizitatorilor, fara a oferi si conditii pe masura!!!
Sper ca mesajul meu sa ajunga la cei care pot lua decizii intelepte in vederea imbunatatirii acestui eveniment care se doreste a fi frumos, iar daca pot sa ajut cu mai mult in acest sens,voi sta la dispozitia celor competenti cu tot ceea ce imi sta in putinta.
Cu optimism“.

Postarea expozantului a stârnit comentarii printre internauți, semn că opinia sa nu este singulară.

„Romexpo nu mai trebuie tolerat. Deja, mai ales de anul acesta, au început astfel de postări ca și a ta, după Indagra, după târgul de carte, după târgul de turism, șamd.“, scrie Claudia Romana Rista.

Iar Eva Regnaud scrie:

„Târgurile de la Romexpo „funcționează” din sau în inerție de ani buni, ce scrii tu aici am auzit în ultimii ani de la multi expozanți, mulți aleg să nu mai participe, alții participă ca să nu le para rău că n-au participat. De fiecare data mă întreb dacă sunt în faliment sau pe aproape. Parcarea și curtea arată jalnic, la Bife biletul a ajuns 20 lei, doar pavilionul B este civilizat, din secolul asta, restul epave.
Nici măcar nu sunt capabili să promoveze evenimentele pe care e organizează. :(“

„Titi, din păcate prea rar organizatorii de evenimente (de orice fel) aruncă un ochi și peste gard, să vadă cum se mai întâmplă lucrurile în lumea civilizată. Și mai rar aruncă un ochi la textele de genul ăsta, în care li se aduce o critică constitutivă care ar trebui, în fapt, să îi bucure. S-au obișnuit cu ideea că merge și așa. Și nu doar în domeniul organizării târgurilor de orice fel, ci în organizarea de aproape orice“, scrie și Eugen Rogojan.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

1 Comentariu

  1. Camerista PNL Raluca Turcana a facut Calculele de Fezabilitate si a ajuns la Concluzia ca este mai ieftin sa Demoleze acea Cladire Stalinista decit sa faca Curatenie in Zona. Cetatenii pot sa Expuna Civilizat pe Trotuarele Capitalei cu Coviltir.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.