Conducerea Portului Constanţa sfidează o hotărâre judecătorească definitivă

Conducerea Portului Constanţa nu vrea de aproximativ o lună să pună în practică o hotărâre judecătorească definitivă dată de Curtea de Apel Constanţa. Motivul: hotărârea în cauză a stricat ploile conducerii Portului Constanţa, respectiv ale directorului Portului, Ion Bălan, ale directorului tehnic, Emil Banias, şi ale senatorului PDL Mircea Marius Banias. Cei trei pierd câteva milioane de euro bune.

De aproximativ o lună conducerea Portului Constanţa trage de timp pentru a nu pune în practică o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă a Curţii de Apel Constanţa. Prin această hotărâre se spunea că firma germană Mobius este eliminată de la licitaţia de 140 de milioane de euro pentru lărgirea portului, iar conducerea Portului Constanţa trebuie să stabilească noua ierarhie a firmelor participante la licitaţie şi să înceapă lucrările cu firma ce va fi declarată câştigătoare. Din păcate acest lucru nu se întâmplă deoarece conducerea Portului Constanţa susţine că Mobius a depus o contestaţie la hotărârea judecătorească. Cum poate o amărâtă de contestaţie depusă la sediul Portului să anuleze puterea unei instanţe judecătoreşti asta nu poate şti decât conducerea Portului Constanţa. Ce-i drept, nu ne miră faptul că la companiile de stat aflate în subordinea ministrului Radu Berceanu unde-i lege e şi tocmeală.

Explicaţia trenării punerii în practică a unei hotărâri judecătoreşti este una destul de simplă. Firma Mobius era firma pe care o „adorau” directorul Portului Constanţa, Ion Bălan, directorul tehnic, Emil Banias, şi senatorul PDL Mircea Marius Banias. Toţi trei sunt asociaţi în firma Euro Shiping Services SRL, care are drept obiect de activitate transporturi maritime şi costiere de marfă. În schimbul susţinerii firmei Mobius la licitaţia de la Portul Constanţa, firma senatorului Banias şi a directorului Bălan urma să primească din partea firmei germane dreptul de a transporta materialele necesare pentru lărgirea portului. Şi este vorba despre 3,5 milioane de tone de materiale (rocă pentru digul de larg care are drept scop domolirea valurilor mării pe timp de furtună), care la un profit de câţiva euro pe tonă înseamnă o sumă frumuşică de ordinul a milioane de euro.

Cum decizia Curţii de Apel Constanţa a stricat „ploile” conducerii portului, aceasta nu prea este interesată de afacerea de 140 de milioane de euro, încât e în stare să piardă banii daţi de Uniunea Europeană decât să facă un lucru corect. Asta datorită faptului că lucrarea de la Portul Constanţa trebuie terminată până la începutul anului 2013, iar lucrările durează în jur de 24 de luni. Aşa că orice trenare a punerii în practică a hotărârii judecătoreşti nu face decât să ducă la pierderea banilor daţi de Uniunea Europeană. şi asta în condiţiile în care primul-ministru Emil Boc spunea că prioritatea ministerelor trebuie să fie atragerea banilor europene. Dar cine să ţină cont de ce spune Emil Boc. Nici măcar un şef de companie de stat nu bagă în seamă ce spune premierul.

În afacerea de la Portul Constanţa s-a implicat inclusiv fostul secretar de stat de la Transporturi Marin Anton, noul secretar de stat de la Ministerul Mediului. El şi-a trimis acum trei săptămâni doi subalterni la Constanţa pentru a face presiuni asupra comisiei de licitaţie să nu pună în practică hotărârea Curţii de Apel Constanţa.

Menţionăm că acum cinci luni conducerea Portului Constanţa a organizat o licitaţie în valoare de 140 de milioane de euro, bani daţi de Uniunea Europeană, pentru lărgirea portului. În urma licitaţiei a ieşit câştigătoare firma Josef Mobius Bau AG (Germania). Dar cum firma nu a îndeplinit condiţiile din caietul de sarcini, Curtea de Apel Constanţa a dat acum o lună o hotărâre judecătorească şi definitivă în urma căreia firma Mobius a fost scoasă de la licitaţia de la Portul Constanţa.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.