Cea de-a treia ediţie a Concursului Internaţional de Canto Le Grand Prix de l’Opéra s-a încheiat sâmbătă seară la Opera Naţională Bucureşti, juriul internaţional desemnându-i pe câştigătorii competiţiei din acest an.
Din cei peste 150 de tineri artişti lirici provenind din 49 de ţări care s-au înscris la această ediţie, nouă concurenţi au intrat în finală, concurând atât pentru aplauzele publicului, cât şi pentru premiile în valoare de peste 15.000 euro. Juriul internaţional al etapelor cu public ale concursului, care s-au desfăşurat în perioada 19 – 22 august, a fost compus din importanţi directori de teatre lirice şi critici muzicali: Marc Adam (director artistic al Operei din Nisa), John Allison (redactor-şef al revistei Opera Magazine, Marea Britanie), Aviel Cahn (director general al Operei Flamande), Mihai Cosma (manager de proiect şi consilier artistic al Operei Naţionale Bucureşti), Brenda Hurley (director al Studioului Internaţional de Operă din Zürich), Davit Kintsurashvili (director artistic al Operei de Stat din Tbilisi), Hein Mulders (director al Filarmonicii şi al Aalto Theater din Essen) şi Gianni Tangucci (coordonator Maggio Fiorentino Formazione, Opera din Florenţa).
Câştigătorii premiilor. Credit GIN PHOTO
Aceştia au apreciat nivelul ridicat al concursului, atenţia pentru detalii a organizatorilor, dar şi acustica îmbunătăţită a Sălii Mari a Operei Naţionale Bucureşti, locul în care s-au desfăşurat cele trei etape cu public ale competiţiei. În urma unei Finale desfăşurate în faţa unei săli arhipline, la care şi-a dat concursul Orchestra Operei Naţionale Bucureşti dirijată de Adrian Morar, a fost stabilit palmaresul.
Premiul întâi al celei de-a treia ediţii a Concursului Internaţional de Canto Le Grand Prix de l’Opéra a fost câştigat de soprana Deirdre Judith Angenent din Olanda. Deirdre Angenent a absolvit Academia Naţională Olandeză de Operă în anul 2010 şi, cu ajutorul unei burse oferite de Ministerul olandez al Educaţiei, Culturii şi Ştiinţei, a studiat la New York cu Ira Siffin şi la Berlin cu Thomas Michael Allen. A primit bursa Societăţii Olandeze Wagner în vara anului 2012, iar în decembrie 2013 a interpretat rolul Judith din Castelul Prinţului Barbă-Albastră. A debutat într-un recital la Concertgebouw Amsterdam anul trecut, când a interpretat Vier letzte Lieder de Richard Strauss. A fost finalistă la Concursul Internaţional de la ‘s-Hertogenbosch şi a primit Premiul Operei Daneze, dar şi două premii din partea publicului.
Gala de decernare a Premiilor la Opera Naţională Bucureşti
Ceilalţi laureaţi ai ediţiei au fost:
Premiul II: Agatha Schimdt (mezzo-soprană, Franţa/Polanda)
Premiul III: Jakub Jozef Orlinsk (contratenor, Polonia)
Premiu special al Publicului: Ibrahim Yeşilay (tenor, Germania/Turcia)
Premiului de Excelenţă ROSSIA pentru interpretarea unei arii a unui compozitor rus: Galina Averina (soprană, Anglia/Rusia)
Premiului de Excelenţă pentru interpretarea unei arii a unui compozitor italian: Kim Eunhee (Italia/Coreea de Sud)
Premiului de Excelenţă pentru cea interpretarea unei arii a unui compozitor german: Iustinian Zetea (bas, Romania)
Contract oferit de Aalto Theater Essen (Germania) pentru un spectacol în stagiunea 2016/2017: Judith Deirdre Angenent (soprană)
Juriul Concursului. Credit foto GIN PHOTO
Contract oferit de Opera Naţionala Bucureşti pentru un spectacol în stagiunea 2016/2017: Lasha Sesitashvili (bariton, Georgia)
Contract oferit de Opera Naţională Bucureşti pentru un eveniment în stagiunea 2016/2017: Jakub Jozef Orlinski (contratenor, Polonia)
Premiul special al juriului pentru cel mai bun tânar interpret: Mikolaj Trabka (23 de ani, bariton, Polonia)
Premiul Radio Romania Cultural: George Ionuţ Vîrban (tenor, România)
Premiul Colla parte: pianistul Michal Biel (Polonia)
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.