Despre ucazurile bruxeleze și republica experților

Decade întregi, pas cu pas, puterea legislativă a parlamentului și, implicit, democrația reprezentativă, au fost subminate de guvern, de experții plătiți de organismele financiare internaționale ori de ong-urile militante și globaliste și, mai nou, de birocrația UE.

Au fost zeci de mii de ordonanțe de urgență, zeci de legi adoptate prin asumarea răspunderii guvernului în parlament (dezbaterea nu există, căci guvernul provoacă parlamentul să depună moțiune de cenzură pentru a evita adoptarea legii, ceea ce se întâmplă foarte rar), sute de legi adoptate în procedură de urgență, cu dezbateri parlamentare de fațadă, și au fost legi cu dedicație trecute confidențial prin parlament (cum ar fi cea privitoare la privatizarea Petrom), precum și legi necesare cetățenilor blocate prin lobby-ul marilor companii, mai ales bănci, și prin oengeocrație.

Toate acestea au determinat cel mai scăzut nivel de încredere într-o instituție democratică – parlamentul a fost mereu, în ultimii 30 de ani, la coada listei de favoriți ai publicului.

Mai grav este că românii NU mai au încredere în democrație reprezentativă, ba chiar disprețuiesc termenul, ca și când ar exista ceva mai bun care să fie pus în loc și care să nu sune a totalitarism sau feudalism.

Ironic în raport de miturile și idealurile pe care ni le construisem noi, românii, înainte de aderarea la UE, este că birocrația europeană a pus direct umărul la această „muncă” de subminare a parlamentarismului și a democrației în România.

Ani la rând, nicio lege socială și cetățenească nu a fost posibilă fără a se raporta proiectul la UE și fără a aștepta docil ocheiul de la ne-măreața poartă. Nenumărate legi și acte normative au fost impuse „pentru că așa cere MCV”. Decizii al CCR au fost invalidate cutumiar pentru că păreau a contrazice doleanțele acestei birocrații. Ba chiar existența CCR și a Constituției au ajuns să fie considerate pericole pentru „buna guvernare” prin supunerea indistinctă și bovină la recomandările UE ridicate la rang de ucaz țarist sau decret sovietic.

Mai nou, PNRR, care este un plan de redresare a unei țări aflate în pre-faliment după eforturile financiare și politico-ideologice prost orientate către „lupta” împotriva pandemiei, un plan cu conținut și scopuri exclusiv economice, a fost transformat în temei al neutralizării parlamentului.

Mai mult de 60 de proiecte de legi, fără niciun dram de legătură cu criza economică antrenată de sus-enunțata „luptă”, sunt incluse în lista de obligații ale parlamentului. Aproape orice politică publică este subordonată acestui PNRR, iar recomandările din plan sunt puse la rang de literă de evanghelie.

Am mai vorbit despre acest plan ca despre un pland de reorganizare a unei țări în insolvență (ca asta e, nimic altceva). În insolvență se iau, într-adevăr, măsuri drastice. Numai că un plan poate eșua, motiv pentru care poate fi modificat din mers, tocmai ca să nu eșueze. Nu e literă de scriptură sfântă.

Pe de altă parte, acest plan nu a fost trecut prin parlament, nu a fost cunoscut nimănui când a fost „negociat” cu UE (care nu este un creditor, ci un viitor creditor care impune în prealabil condiții de plată) și, în plus, depășește cu mult limitele de competență ale Comisiei în raport de atribuțiile rezervate statelor membre.

Comisia Europeană nu se poate erija în legiuitor suprastatal fără a încălca TFUE.

Pentru că, din păcate, prin PNRR, CE se erijează în legiuitor supra-național, documentul este nul, putând fi oricând atacat la Tribunalul UE, chiar și de către cetățenii simpli, conform art. 263 din TFUE.

De altfel, PNRR nu poate fi transformat într-o obligație de a trece prin parlament niște legi, în forma agreată de birocrația UE, și din alt motiv – conform Constituției, mandatul imperativ al parlamentarilor este interzis. Un parlamentar nu poate vota o lege care este impusă de altcineva decât de poporul pe care îl reprezintă.

De aceea, două proiecte de lege care se dezbat acum în Parlament sub presiunea „obligativătății” PNRR, mă refer la legea privind „orașele de 15 minute” și la legea privind separarea copiilor minori de familia lor naturală (intitulată parșiv „lege de prevenire a separării”) sunt contrare Constituției și nu pot fi acceptate ca atare de opinia publică, respectiv, de autorități, începând cu Parlamentul.

Iată și un scurt Program în 6 puncte de întărire a poziției în stat a Parlamentului, în vederea restaurării democrației reprezentative:

1. Puterea legislativă aparține Parlamentului, Guvernul având doar atribuții executive. Sunt necesare:

– restrângerea la maxim 5 pe an a ordonanțelor de urgență ale guvernului
– restrângerea la două pe legislatură a cazurilor de asumare a răspunderii Guvernului în fața Parlamentului pe anumite proiecte de legi sau „pachete legislative”
– limitarea numărului de cazuri sau situații în care se aplică procedura accelerată de adoptare a legilor („procedura de urgență”)

[Notă – ca să nu fie necesară modificarea Constituției, aceste două direcții de acțiune trebuie să fie cutume rezultate din pacte politice și programe de guvernare asumate ca atare, precum și cerințe de bună guvernare]

2. Control și supraveghere parlamentare

– control real asupra miniștrilor și șefilor de autorități/agenții independente; adoptarea unei moțiuni simple contra unui ministru înseamnă demiterea respectivului ministru
– răspunsul la întrebările și interpelările parlamentarilor este obligatoriu și se emite în scris, în maxim 7 zile, sau în cadrul audierilor în Parlament (comisii sau plen)
– prezența la comisiile parlamentare a celor citați la audieri, inclusiv miniștrii, este obligatorie, iar minciuna și omisiunea informării complete și corecte în fața comisiei reprezintă sperjur
– pentru restabilirea adevăratei separații a puterilor în stat, a echilibrului și a controlului reciproc al acestora se impune reducerea dominației totalitare a guvernului și a tehnocraților asupra celorlalte puteri și asupra societății
– în vederea neutralizării fenomenului “republicii experților” și a combaterii externalizării funcției legislative și a importului nociv de legislație, se impune controlul direct și efectiv al experților care scriu legi cu finanțarea unor organizații străine, internaționale sau non-guvernamentale, precum și responsabilitatea politică și juridică a celor care i-au mandatat/selectat
– control real și independent asupra serviciilor secrete
– control parlamentar real și independent asupra procurorilor șefi, sub forma unor rapoarte anuale sau a unor audieri excepționale/contextuale
– omisiunea prezentării în Parlament a rapoartelor anuale ale autorităților independente (BNR, ASF, Consiliul Concurenței, Curtea de Conturi), precum și respingerea acestora înseamnă demisie automată, in corpore

3. Reînnoirea mandatelor parlamentare prin alegeri parțiale, din doi în doi ani

4. Reglementarea puterii economice ca a patra putere în stat, care trebuie separată de celelalte și controlată, pentru a nu putea abuza de putere și pentru a fi moralizată și socializată

5. Democrația directă sau participativă este o sursă complementară, valoroasă, pentru restaurarea și consolidarea democrației reprezentative

6. Inițiativa legislativă cetățenească și referendumul național/local trebuie facilitate, iar nu făcute inutilizabile, ca acum.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 28
Gheorghe Piperea 414 Articole
Author

21 de Comentarii

  1. Auristul pipernicit isi da cu parerea.Baa, lasa-ne.Muta-te in mortii tai in Rusia si lasa-ne .

  2. definitzia boshevismului este ca un grup foarte mic de oameni, ia hotariri pentru altzii….
    cit ego, narcisism, ingimfare…extraordinar…unde s-a ajuns…
    ESTE CHIAR ESENTA BOLSHEVISMULUI

  3. Teoria e bună dl-e Piperea. Dați in judecată CE pentru pnnr. Sunteți avocat, vreți să facă plângere tractoristul ca mine? A început campania de primăvară nu am nici timp nici știința necesară. Altfel , tot ce ați scris aici e doar blabla.

  4. Satanismul este un sistem de sacrificiu ritualic și tortură care, oricât de uluitor ar părea pentru majoritatea oamenilor, este un lucru obișnuit în întreaga lume astăzi. Satanismul este închinarea către o forță extrem de distructivă, negativă, căreia i s-a dat nume nesfârșite de-a lungul secolelor: Nimrod, Baal, Moloh, Set, Diavolul, Lucifer etc. Satanismul perverteste tot ceea ce este pozitiv și il inverseaza. Satanismul se bazează pe manipularea energiei, a mintii și a conștiinței umane care conectează participanții la alte conștiințe cu vibrații joase, cum ar fi frica, vinovăția, ura ș.a.m.d. Credințele și practicile satanice urmează lista de dorințe în jefuirea energiei sau hrănirea emoțiilor celor mai pure, de aici pedofilia pentru energie (implicand sodomia pentru controlul mental); si sacrificii umane. Va amintiti de cazul celor 3 evrei ruși și opt evrei italieni (2005) care au fost arestați după ce poliția a descoperit că au răpit copii nonsemiti cu vârste cuprinse între doi și cinci ani din orfelinate rusești, i-au violat și apoi i-au ucis inregistrand asta pe film? În mare parte clienții lor erau goyimi, cateva mii, care au plătit până la 20.000 de dolari pe film pentru a vedea copiii violați și uciși. In aceeași ,,ordine de idei”, despre Sir Anthony Blunt, istoric britanic si spion sovietic, despre care se credea că ar fi un ,,peste” de băieți; când o persoană moare, mai ales strangulat, intestinele i se strâng apoi eliberează continutul și se stie că Blunt sugruma băieți tineri în timp ce era sodomizat în filme „snuff”, acest lucru, se spune, că duce la paroxism punctul culminant sexual. Obținea băieți de la casele de îngrijire David Temple, care era cunoscut și sub numele de „Soxon Rothschild”, pentru că își ținea mereu șosetele in picioare pe când era dezbrăcat. Ca să realizati ce poate insemna separarea minorilor de familie in sistemul acesta bolnav.

  5. …o solutie simpla si primordiala pt ca toate celelalte deziderate sa se implineasca:la urmatoarele alegeri, vot doar pt cei care nu au mai facut politica…merg pana acolo incat nici aur sa nu fie votat daca pe listele acestuia se regasesc ponta, calul troian al voiculescului(blonda morzla cu nume romanesc neaos capatat dupa ce si-a divortat seful olandez)samd…

  6. Restrangere,limitare,,control,supraveghere,:))) iata cuvinte dragi unui mic dictator,deocamdata la el acas’la Giurgiu
    PS dar creste el mare si o sa ne-o arate el noua :))

  7. … „scarbavnicul madular” Domnule Piperea!Serios, suntem terminati!

  8. UE poate sa dispara , a ajuns sa fie un conglomerat birocratic puturos care nu isi mai serveste cetatenii de prea mult timp. Personal o sa votez un partid care va incepe o campanie de iesire a Romaniei din aceasta „uniune” sau cel putin redefinirea ei ca o uniune de state Independente si Suverane , daca nu sa se duca pe pustii, noua romanilor nu ne-a servit decat la sifonarea resurselor nationale pe toate caile.Nu o sa bocesc daca dispare o asemenea curvasareala politica precum UE.. sau o alta precum NATO …., ori se schimba ceva si suntem considerati precum un popor ori sa se duca la dracu si astea si politicienii romani care sustin aceste cacanarii…

  9. Uniunea europeana este pe dric. Discutia despre acei mafioti comunitari poate fi numai la trecut.

  10. Punctul 1 si 6 sunt bune, dar din pacate fara educatie, asa cum suntem acum, Romania e o cauza pierduta !

  11. cu voință de oțel dar cu viclenie de vulpe-2

    Dacă vrem altceva poate că ar trebui să începem cu noi si mai apoi ar trebui să continuăm prin a ne aduna noi între noi românii cu românii si cociocarii între ei.
    Căăăăă nu stiu ce credeți voi da eu si acu cred că cociocarii sunt o minoritate atâta doar ca i s-a cam pus megafonul în bot si de aceea ne cam asurzește cu răgetele ei.

    Si da un nou 1848 ne este necesar.
    Ba poate chiar un nou război de independență.
    Da cu cine să faci asta când nimeni în Ro nu îți poate povesti istoria Europei noastre a Europei de la Marea Neagra care a condus la razboiul Crineei si mai apoi la razboiul de indpenedență.
    Când nimeni din Ro nu îți poate spune povestea a cum o companie a ocupat si luat în arendă un subcontinenet mă refer aici la istoria fabuloasă a East India Company.

    Când nimeni din România nu stie cum se construieste un imperiu si cum s-a lupta cu succes împotriva respectivului imperiu.
    Si nu cu principii ci cu exemple istorice.
    Nu cu patos is stuchit la furca ci cu voință de oțel care se indoaie dar nu se rupe si cu viclenie de vulpe care nu îsi pune blasna pe băț dacă este vizibilă si o care care să nu o necesite.

  12. D-le Piperea, te respect, insa pana la un punct. Am devenit un stat esuat si mafiot, aneantizat si sodomizat, o masa amorfa fara vigoare si viata, prin „activismul” propriilor tradatori si banditi. O parte erau concetateni externi „repatriati” de oficinile de spionaj occidentale, iar „grosul” cei interni, reactivati, finantati, indrumati, condusi si controlati direct de CIA, FBI, Dep. de Stat al SUA si ambasadele LGBTQ si homosexuale occidentale. Citeste si „Prohod cu cracii in tavan” de Ilie Stoian de pe Cotidianul. Acum e tarziu. Avem de-a face cu un popopr otravit si inveninat de ura inoculata de acestia, „filtrata” de alde a.sarbu, esca, cristoiu si toti banditii „democrati” romani. Ultimii serpi veninosi inca se mai produce si pe cytul Cotidianului, alde „Charlie, Sandu”, si altii ca ei. La Revolutie i-am avut in catarea AKM-urilor insa Presedintele Ion Iliescu ne-a oprit miscarea care ne-a costat o tara si un popor de 22.000.000 de suflete. Si mai apoi, domnule Piperea, cum este sa iesi la pensie militara cu 8.000 de lei, lunar, la 48 de ani, cand ai avut un salariu lunar de 4.000 de lei. Ai ! Cunosc un caz concret cu care am ciocnit un ou rosu de Paste…?! Sa mai dau exemple concrete de „magistrati” cu pensii lunare de cate 20.000 de euro…?! Rusine nationala, mare rusine…?!

  13. Ups, Piperea nu s-a prins că PNNR-ul este un ‘upgrade’ al MCV-ului care se adresa punctual (justiție) unui număr limitat de state, acum vorbim de ‘egalitate’ prin extindere la zona economică. In topic : căte dintre statele membre vor fi scris PNNR-ul lor după dictare și l-au validat ‘fără zgomot’ în parlament ?

  14. „…inca mai scuipa venin pe … alde Charlie…jigodii mizerabile, tradatoare de neam si tara” .

  15. @piticul cracanat – e de rau daca trebuie sa se mute in Rusia oamenii care spun ADEVARUL. Se pare ca vrei sa ramanem numai cu tefelei mincinosi si farisei, cu cei care au transformat poporul roman intr-o populatie amorfa si Romania intr-o COLONIE JEGOASA….Suntem mai rau decat pe vremea Imperiului Otomana sau a domniilor fanariote!!!

  16. …bazinul electoral (cu coviltir) ! De la coviltir se trage toată competența parlamentarului ; nu trebuie să ai habar de nimic, trebuie doar o turmă de idioți care să te voteze și automat ai devenit cel mai competent de sub coviltir .
    Avocatul ăsta vrea și el să se bage în seamă, dar habar nu are pe ce lume trăiește ; el e un reprezentant tipic al prostiei democratice !!

  17. SALVAMAR Ceine, Piperea spune adevarul? Daca e asa,sa renunte la pensia speciala,sa renunte la politica aurista.Sa spuna ca Ro se afla in situatia actuala din cauza unor politruci ca si dansul.Nu UE este vinovata ca dacii liberi sunt puturosi, hoti, analfabeti si smecherasi. Da, acolo este locul unuia ca Piperea,in Rusia ca-i pute Occidentul.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.