Cinci cetăţeni ucraineni, membri ai echipajului navei fluviale Argo, sub pavilion Germania, încărcată cu 1.000 tone de grâu, care a sosit marţi în Portul Constanţa, au intrat în grevă pentru că nu şi-au primit salariile din luna noiembrie, a anunţat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălciou.
Nava este la ancoră, în rada portului, marinarii încetând lucrul şi neacceptând să acosteze la o dană portuară.
Potrivit reprezentantului SLN, echipajul navei Argo, sub pavilion Germania, format din cinci membri, toţi din Ucraina, au declarat grevă pentru neplata salariilor de mai multe luni, suma salariilor neachitate depăşind 29.000 de euro. Nava are la bord 1.000 tone de grâu încărcat din portul Novi Sad din Serbia.
„Un membru al echipajului a declarat că familia lui trece prin momente groaznice, nu au bani pentru a îşi procura cele necesare, s-au împrumutat pentru a supravieţui. Acum trebuie să achite împrumuturile. Agentul din portul Constanţa, totodată şi broker, aşteaptă marfa încărcată pe această navă cu maximă urgenţă”, a declarat Mihălcioiu, care este şi reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) România.
Conform acestuia, armatorul navei a fost contactat de ITF.
„Armatorul a spus că încearcă să negocieze cu echipajul pentru a introduce nava la descărcare. Referitor la plata salariilor restante, acesta a spus că aceste timpuri sunt foarte dificile pentru a plăti salariile angajaţilor”, a mai spus Adrian Mihălcioiu.
Reprezentantul ITF atrage atenţia că, în ultima perioadă, în Portul Constanţa se înregistrează destul de multe nave maritime, dar în special fluviale, care nu satisfac standardele acceptate, echipajele sunt practic părăsite pe nave, în frig, fără apă şi alimente şi cu salarii neachitate de luni de zile.
„Nava Argo aparţine societăţii Saduni Cargo Ship DOO şi transportă cereale pentru un charter important din domeniul agriculturii. Marinarii fluviali au probleme serioase în acest sector şi pe cale de consecinţă, nivelul de calitate a scăzut drastic în această industrie”, a mai menţionat Adrian Mihălcioiu.
Și, cine e obligat să le de-a retribuțiile, de ce nu își îndeplinesc sarcinile contractuale sa poată continua munca? Auzi bre, din Serbia, aduc în Constanța și cara mai departe sau rămân în România! Constanța era la dispoziția ukrainei și României, ce se întâmplă de fapt? Ahhh, mari escrocherii se întâmplă și acolo.
Alo se aude la cotroceni?…frații tăi n-au ce mânca!…
Un provierb românesc zâce: “Unui flămând nu-i dai să mânce peste, mai ghine-i dai o unghiță și-l inveț’ a piscui…” Mno, nu mai ghine-i lăsa să triacâ cu niște țâgări di contrabandă?…
Știu, ai rămas ancorat in timp, cu 35 de ani in urmă când primeai retribuție. “De la fiecare după posibilități, fiecăruia după necesități” Azi românii, și nu numai ei, primesc salariu, și reprezintă partea din valoarea adăugată plătită de către patron angajatului. Unii(nostalgici) ti-ar spune că-i sclavie modernă. Și in unele cazuri chiar au dreptate…
Nebunia este totala.Adica Ucraina transporta cerealele ei prin Romania dar fac gat unii marinari care iau cereale din Serbia.Si trebuie sa-i plateasca statul roman pe marinelii ucrani doar pentru ca sunt ucrani.Atunci devin total prorus ca nu iubesc deloc imbecilitatea.
Poate acum vor sa le platim noi si salariile?
a sosit ieri
da’ nu erau platiti din noiembrie:
-praful sa se aleaga de familiile lor!
Oamenii au muncit și își merită banii. Cei care sunteți împotriva ucrainenilor sau împotriva rușilor… fiecare om merită să trăiască! Viața este un dar a lui Dumnezeu, nu unul al oamenilor. Nu lăsați războiul să distrugă fărâma de umanitate din inimile voastre!
Daca e să-i ajute SLN ul mor de foame. Trebuie chemați ITF Londra și pus sechestru pe nava, scoasă la licitație și vinduta. Numai așa își vor lua salariile
Pai, cand au plecat din Ukraina nu stiau ca au salariile neplatite? Si-au adus aminte de ele tocmai cand au ajuns la Constanta? Totusi, ceva pute urat de tot!!! Si inca ceva: de ce nu folosesc si porturile din Polonia si Germania pentru „exportul” graului, pana acolo putandu-le transporta (ca si la noi) cu tirurile. Probabil ca aia nu au drumuri ca la noi!! Inteb si eu, asa……..
Mai bine trageau la cheu daca erau baieti destepti apoi le trimitea loverul de ucrainienii(dulapul) taxiu care sa-i duca la Iaki hotel si le platea si diurnele pe un an in avans.
Ca dulapul iubeste ucrainenii si face orice,oricand pentru fratii ucraineni.
Romanii miei sa se descurce si sa cotizeze pentru malacii din ucraina,stapanii nostri.
„Referitor la plata salariilor restante, acesta a spus că aceste timpuri sunt foarte dificile pentru a plăti salariile angajaţilor” Probabil o sa le plateasca dupa ce ies la pensie, sau dupa ce mor oamenii? Atunci o sa fie timpuri favorabile pentru platit salariile?
Cate proverb romunesc bre ? Asta a fost spusa de Hristos, citește și tu Biblia !
@ grig
Pt. simplul fapt ca transportul fluvial e de 7 ori mai ieftin decât cel rutier.