Fake news propagat de UDMR și MAE ungar privind Codul administrativ adoptat de Guvernul României

Conducerea Uniunii Democrate Maghiare din România și ministrul Afacerilor Externe de la Budapesta sunt foarte supărați pe noul Cod administrativ adoptat de Guvernul României, publicat vineri în Monitorul Oficial. Budapesta spune că această varintă a Codului administrativ duce chiar la un regres în domeniul drepturilor minorităților naționale. Din nou, UDMR și Budapesta apelează la fake news pentru a manipula opinia publică din cele două țări dar și pe cea occidentală, scrie Dan Tanasă, pe blog.
Ce reproșeză concret UDMR și Ungaria noului Cod administrativ al României și cum stau de fapt lucrurile în realitate
Este inadmisibil faptul că în România are loc un regres în privinţa drepturilor minorităţilor naţionale, a declarat Péter Szijjártó, ministrul ungar al Afacerilor Externe şi Comerţului Exterior, într-un comunicat transmis, sâmbătă, agenţiei ungare de presă MTI.
Spre deosebire de propunerea anterioară, care a avut susţinerea majorităţii parlamentare, noul Cod administrativ al României, adoptat de către guvernul de la Bucureşti printr-o ordonanţă de urgenţă, nu numai că nu extinde drepturile minorităţilor, ci chiar ia drepturi existente, dobândite deja, a subliniat şeful diplomaţiei ungare.
Péter Szijjártó a subliniat că, în conformitate cu noua lege, o minoritate naţională îşi pierde drepturile de utilizare a limbii materne în cazul în care proporţia sa scade sub pragul de 20%, în timp ce legea anterioară garanta protecţia drepturilor deja dobândite, indiferent de modificarea ulterioară a numărului membrilor unei comunităţi. În conformitate cu noua lege, considerăm că se află în pericol utilizarea limbii materne în instituţiile
publice locale chiar şi în localităţile în care proporţia minorităţilor depăşeşte 20%, a adăugat ministrul.
În realitate, ministrul Péter Szijjártó manipulează opinia publică lansând o știre falsă (fake news) în spțiul public cu scopul de discredita România în cancelariile europene care, în opinia nefondată a diplomatului maghiar, ar diminua din drepturile cetățenilor aparținând minorităților naționale. Nimic mai fals.
Ministrul Péter Szijjártó se raportează la varianta Codului administrativ adoptat în 2018 și declarat neconstituțional de către Curtea Constituțională (detalii aici), deci nici vorbă de vreun drept pe care minoritățile naționale să-l fi avut până acum și care să fi fost suprimat prin noul Cod administrativ.
Într-adevăr, în varianta adoptată în 2018 de Parlamentul României UDMR reușise să strecoare o prevedere potrivit căreia dacă pondere unei minorități scade sub 20% ea își păstrează dreptul de a utiliza limba în instituțiile publice. Însă această prevedere nu a ajuns niciodată să fie implementată, find declarată neconstituțională odată cu întreg Codul administrativ. Deci nici vorbă de vreun drept răpit minorităților naționale din România.
Noul Cod administrativ conține însă o prevedere cheie care îi irită peste măsură atât pe cei din UDMR cât și pe cei care îi coordonează pe cei din UDMR, respectiv Guvernul de la Budapesta. Această prevedere cheie vine însă să corecteze o anomalie haluciantă cu privire la administrația publică a statului român. Astfel, în acest moment întrega administrație publică din România acționează pe baza recensământului populației din 1992. Da, ați citit bine! Deși avem un recensământ al populației din 2011, datele acestuia nu sunt luate în calcul de către sistemul administrativ din România din cauza unor prevederi legale. Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale utilizează datele recensământului din 1992 și nu fost modificată astfel însă la nivelul administrației să fie utilizate datele recensământului populației din 2011, respectiv ale ultimului recensământ valabil.
Așa a fost posibil ca, spre exemplu, în 2017, Tribunalul Cluj să oblige Primăria Cluj-Napoca, la solicitarea unei organizații de etnici maghiari, să amplaseze plăcuțe bilingve, română/maghiară, la intrarea în localitate (detalii aici) în ciuda faptului că în 2017 ponderea populației de etnie maghiară din Cluj-Napoca era de doar 15% (detalii aici). Instanța a admis argumentul reclamanților și a confirmat faptul că Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale are la bază datele recensământului din 1992, atunci când ponderea populației de etnie maghiară din Cluj-Napoca era de 22,77%.
Noul Cod administrativ corectează această stupiditate și impune utilizarea datelor ultimului recensământ valid în stabiliarea ponderii unei minorități într-o localitate. Abia acum, după adoptarea acestui Cod administrativ, administrația publică din România va funcționa în baza datelor ultimului recensământ, nu în baza datelor recensământului din 1992 cum se întâmplă acum.
În concluzie, ministrul Péter Szijjártó apelează la neadevăruri pentru a-și susține punctul de vedere. Noul Cod administrativ nu ia nimic din ce au avut minoritățile naționale din România. Noul Cod administrativ ia într-adevăr din unele concesii obținute de UDMR în 2018, la varianta Codului administrativ adoptată de Parlament, prin șantaj la adresa majorității parlamentare.
Foarte supărați pe noul Cod administrativ sunt și cei de la UDMR, însă și ei sunt în mod nejustificat supărați și apelează la fake news cu scopul de a discredita România care nu ar fi, în opinia lor neargumentată, un model în privința protecției minorităților naționale.
Potrivit UDMR, noul Cod administrativ al României, adoptat de către guvern prin ordonanţă de urgenţă şi publicat vineri în Monitorul Oficial, ştirbeşte drepturile minorităţilor din România, iar faţă de dispoziţiile de până acum, reprezintă un regres, relatează agenția ungară de presă MTI.
Printre domeniile în care se înregistrează un regres, UDMR menţionează ştergerea protecţiei drepturilor deja dobândite, faptul că de acum încolo, documentele consiliilor locale vor fi publicate numai în limba română şi că instituţiile publice vor fi obligate să comunice şi în limba oficială a statului, inclusiv în localităţile în care locuiesc minorităţi.
UDMR este așadar supărată pe faptul că instituțiile publice ale administrației publice a statului român vor utiliza doar limba oficială de stat, argument în mod evident stupid. În realitate, și până acum instituțiile statului român erau obligate să emită documente exclusiv în limba oficială de stat. Faptul că există zone controlate de UDMR, sau de partenerii lor de la PCM, în care documente ale primăriilor, consiliilor locale sau ale altor instituții publice se emit exclusiv în limba maghiară, complet ilegal (exemple aici, aici sau aici), nu înseamnă că acest fapt este legal. Atâta timp cât Constituția României prevede o singură limbă oficială de stat este firesc ca administrația statului să utilizeze exclusiv acea limbă oficială. Iar acest fapt este valabil oriunde în lume, chiar și la Budapesta, și deci trebuie să fie valabil și la București.
Potrivit MTI, privind drepturile deja dobândite, buletinul informativ explică: în 2006, UDMR a reuşit să obţină ca în localităţile în care proporţia minoritarilor ar scădea sub pragul de 20%, comunitatea maghiară să nu îşi piardă dreptul de a folosi limba maternă. Potrivit formei actuale a ordonanţei de urgenţă, acest lucru este valabil numai până la validarea următorului recensământ al populaţiei.
Aceste argument invocat de UDMR este în mode evident un fake news, pentru motivele pe care le-am arătat mai sus. În realitate, în acest moment toată administrația statului român lucrează cu datele recensământului din 1992, deși între timp în România s-a mai organizat un recensământ al populației în 2011 ale cărui date nu sunt valorificate la nivelul administrației statului. UDMR avea interesul ca această stupiditate să persiste pentru că există zone în care ponderea populației de etnie maghiară a scăzut, spre exemplu Cluj-Napoca. Doar că România nu poate sta la nesfârșit în datele recensământului populației din 1992 doar pentru că așa vrea Kelemen Hunor și Ungaria.
Potrivit UDMR, din noua versiune a Codului, care intră acum în vigoare, lipsesc unele dintre dispoziţiile privind lărgirea drepturilor lingvistice, care în timpul pregătirii parlamentare a Codului, de anul trecut, au fost deja adoptate de majoritatea parlamentară.
Așadar, în realitate nu s-a eliminat niciun drept al minorităților naționale din România ci doar nu s-au pus în practica prevederi de lărgire a acestor drepturi.
UDMR afirmă că s-a eliminat articolul care ar fi garantat utilizarea limbii materne în relaţia cu instituţiile statului şi acelor comunităţi maghiare, care locuiesc în aşezări unde proporţia maghiarilor este mai mică de pragul de 20% (de exemplu, la Cluj-Napoca).
Așadar, UDMR și-ar fi dorit ca România să acționeze la nesfârșit în baza datelor recensământului populației din 1992 care convine UDMR și Ungariei. Ori, în realitate, noul Cod administrativ corectează această anomalie și face referire la sintagma de „cetăţenii aparţinând unei minorităţi naţionale au o pondere de peste 20% din numărul locuitorilor stabilit la ultimul recensământ” (detalii aici).
Potrivit UDMR, din varianta intrată acum în vigoare a Codului lipsesc acele clarificări adoptate în timpul dezbaterii parlamentare, potrivit cărora dreptul de a utiliza limba maternă se aplică şi inscripţionării în mai multe limbi a denumirilor străzilor, pieţelor şi parcurilor, respectiv şi comunicării cu societăţile de utilităţi publice şi cu instituţiile locale care reprezintă în teritoriu guvernul sau ministerele.
Din nou, în realitate nu s-a luat nimic din drepturile minorităților naționale pentru că aceste prevederi invocate de UDMR erau cuprinse în vechiul Cod administrativ declarat neconstituțional de Curtea Constituțională. Aceste pretinse drepturi nu au existat niciodată în realitate ci au fost obținute de UDMR anul trecut, prin șantaj. Deci nici vorbă ca noul Cod administrativ să ia ceva din drepturile minorităților naționale. Nici până acum nu a existat un drept de a utiliza limba maternă în cazul inscripţionării în mai multe limbi a denumirilor străzilor, pieţelor şi parcurilor, deci noul Cod administrativ nu ia nimic din ceva ce ar fi existat.
UDMR consideră ca fiind deosebit de periculoasă prevederea conform căreia “interesul public naţional prevalează în faţa interesului public local”. Întrucât nu există o definiţie exactă a conceptului de interes public, se lasă loc la interpretări şi se oferă cadrul propice pentru abuzuri, ceea ce pune în pericol nu numai relaţia dintre majoritate şi minoritate, ci este dăunător şi administraţiei publice în ansamblu, susţine UDMR.
Evident, UDMR și-ar dori ca noțiuni ce țin de Constituția României și de simbolurile sale naționale sau de limba oficială utilizată în instituțiile publice să fie lăsate la decizia administrației publice locale, ori așa ceva ar fi extrem de periculos, știută fiind apetența liderilor UDMR de a elimina din zonele pe care le controlează orice element care amintește de suveranitatea statului român (un exemplu aici). Așadar, interesul public național este ca România să-și exercite suvernaitatea pe întreg teritoriul, chiar și în zonele controlate de UDMR și PCM și în care administrația publică locală acționează de parcă ar face parte din Ungaria nu din România.
În final, după cu ne-am obișnuit, în opinia UDMR, o ţară în care drepturile minorităţilor sunt ştirbite, nu poate fi “o ţară model”.
În concluzie, este mai mult decât evident faptul că niciun drept al minorităților naționale din România nu a fost „știrbit” prin adoptarea noului Cod administrativ. UDMR și Ungaria acționeză într-un mod inacceptabil cu scopul de a discredita România, lansând în spațiul public o serie de fake news care pot fi foarte ușor demontate.
Din păcate, cei care au adoptat Codul administrativ tac și nu recționează în fața acestor neadevăruri care afecteză imaginea României în lume. Atât UDMR cât și Ungaria denigrează România și prezintă o imagine complet falsă cu privire la situația drepturilor minorităților naționale fără ca Guvernul României sau Parlamentul să reacționeze, ceea ce echivalează în mod evident cu o complicitate.

EXCLUSIV. ANALIZĂ. Fake news propagat de UDMR și MAE ungar privind Codul administrativ adoptat de Guvernul României

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 9
Author

23 de Comentarii

  1. De când ungurii se baga peste o decizie a Guvernului altei tari, fie și România, unde zic ei, reprezinta interesele minorității ungurești? Și de ce instituțiile abilitate ale României nu reacționează oprind această mizerie? Doar Dan Tănasa se lupta, singur, cu aceasta penurie.

  2. Trebuie data LEGEA INCOMPATIBILITATII….Daca ai doua cetatenii ca si in biblie daca sluijesti la doi stapani ajungi sa tradezi unul din ei….asa ca persoanele care ocupa locuri in parlamentul Romaniei nu trebuie sa aibe doua cetatenii pentru ca tradeaza interesul uneia dintre tari. Dovada cetatenii romani etnici minoritari sunt in barca maghara.

  3. Bai javre unguresti, atunci cand guvernul roman critica ce faceti voi, atunci aveti dreptul de a vorbi! Asa ca sictir nemernicilor!

  4. Maghiari l-ar calca in picioare azi si pe Anonymus pentru ca acesta îi menţionează pe români: „Anonymus, cronicarul anonim al regelui Bela este unicul cronica din evul mediu care găseşte români în secolul al IX-lea în vechea Dacie la sosirea maghiarilor în ţara lor actuală. Însă istoria critică a demonstrat că este imposibilă recunoaşterea operei lui Anonymus drept o sursă istorică autentică. Inspirată de o fantezie patriotică, această operă nu redă istoria adevărată a cuceririi ţării de către unguri, ci o epopee.:))))))).

    Anonymus e primul cronicar maghiar cu cea mai veche cronică maghiară (din secolul XI) . Cronica sa cuprinde știri deosebit de importante, dar disputate privind existența în Transilvania, Banat și Partium – la sfârșitul secolului IX – începutul secolului X – a formațiunilor statale ale blazilor și slavilor[2] conduse Gelu, Glad, respectiv Menumorut și rezistența lor în fața pătrunderii triburilor maghiare.

  5. @ Balaton Gölü —-mai este si cronicarul grec Nistor anul 1100 care la curtea regilor vichingi ai kievului pomeneste ca magharii ereau pri anul 900 dincolo de Volga…si pomeneste si de valahi care locuiau in campia Tisei si Transilvania../

  6. Suparati rau UDMR și MAE ungar privind Codul administrativ? Pentru ca nu a devenit limba maghiara,limba oficiala a Romaniei? AAA nu-i nimic ,Ungaria si slugile lor antiromanesti UDMR,vor gasii imediat solutia salvatoare apeland la prietenul Falus Kalus Ciolannis,care iute, iute va reclama la CCR noul cos administrativ ca nu satisface pe vecinii maghiari si slugile lor bine remunerate UDMR. CCR la pretioasele indicatii oferite de cabinetul 1(mai rau ca pe timpul dictatorului Ceausescu), va gasii solutia salvatoare,prin aceea ca vom avea 5 limbi oficiale ,romana,engleza,italiana,spaniola si maghiara,tinand cont ca avem aproximativ 2 milioane de romani vorbitori de limba engleza ,1,3 milioane de vorbitori de limba italiana si peste 1 milion de vorbitori de limba spaniola,si nimeni nu le apara drepturile culturale de limba engleza,italiana,spaniola,comparativ cu cele 1,2 milioane de limba maghiara,ignisifiant comparativ cu ceilalti vorbitori de limbi straine.Si asa cosul administrativ va contribui la apararea democratiei ,a statului de drept si revenirea in Romania a romanilor vorbitori de engleza,italiana ,spaniola,si a celor 600.000 de mii de romani de etnie maghiara emigrati in Ungaria si care revin ofuscati in tara natala doar la proteste ,mitiguri comemorari,campanii electorale ale stapanilor de la Budapesta ,care au invatat de la romani cum se mituiesc amaratii ,care sa-i ajute sa castige alegerile.Acesta este un pamflet,care trebuieste tratat ca atare,dar de la care putem invata despre actiunile dusmanoase si revendicative teritorial,cu largul sprijin al lui Kalus Falus Ciolannis.

  7. In 4 august 2019 se implinesc 100 de ani de la ocuparea de catre Armata Romana a Budapestei si eliberarea Ungariei de bolsevism!Propun o parada militara pe 4 august!

  8. Păi, demonstrați că este ”fake news”, Să văd inscripții bilingve pe tăbițe nemâzgălite,. Să văd primar care știe limba minoritarului. Să văd poliție, justiție, unde poți vorbi sau scrie in limba maternă..Să văd policlinici unde măcar la triaj să fie din cei care cunosc două sau mai multe limbi..căci doktoru,. e mutalău,. Deci să văd cum cine are dreptate,. ciumaților.

  9. Potaie cu pretentii de urs, invata romaneste, sau pleaca in pusta! Sa ziceti merci ca nu v-am alungat! Inca… In Romania va flutura numai tricolorul nostru, iar autoritatile se vor adresa numai in limba romana.

  10. Auzi bre,. cloțan ,..”vânător de urși”,. Cloțanul tricolor,..care evident e deunător și mizerabil,.nu vânător și intră singur in capcană..de obicei sfârșește călcat pe grumaz, sau uscat ca o balegă de vacă in praful drumului,.căci clar e migrator, ca neamul lui de cloțani,..

  11. @ Albert Zweistein.Da ma inscriu si eu la aceasta parada,sa le dam o lectie acestor MIGRATORI sositi pe aceste meleaguri si care acum vor sa fie stapani.Unde in lume se mai intampla asa ceva?Aceasta minoritate a obtinut prea multe drepturi,pe care in UNGARIA nu le acorda celorlalte minoritati.Cati romani sunt in parlamentul UNGAR???La noi totul se poate.Aceasta organizatie UDMR,trebuie desfintata,este iredentista si nu este partid politic.Avea dreptate CORNELIU VADIM TUDOR si cred ca unul ca el ne trebuie acum in ROMANIA.Am fost de acum cateva saptamani in judetele COVASNA si HARGHITA si am vazut cum se comporta acolo acesti venetici cu cei care nu cunosc limba maghiara.Se uita cu alti ochi la tine chiar si la simple cumparaturi din magazine.Oare este normal???Asa se intampla si in alte tari???NU.Trebuie luate masuri de catre politicienii de COCENI ai nostri.De ce nu se face un REFERENDUM pe linia CODULUI ADMINISTRATIV???

  12. Vorbim degeaba. Problema este alta: Romania mai are, cumva, un Guvern, un MAE, o Opozitie, ceva oficiali care pot pune la punct si foarte repede problema? Are cumva si niste europarlamentari care pot pune pe tapet problema politicii foarte agresive pe care o duce Budapesta contra Romaniei? Exista cumva in Romania o Justitie care poate, foarte usor, sa pedepseasca iredentismul si actiunile clar antiromanesti ale UDMR? Mai exista in Romania o Academie, ceva istorici? Anul acesta se implinesc 100 de ani de la razboiul romano-maghiar (declansat de Ungaria!!), soldat cu ocuparea Budapestei si incheiat cu Tratatul de la Trianon, atunci cand au fost clar stabilite granitele Romaniei, Serbiei, Cehoslovaciei si Ungariei?? Despre aceste evenimente nu vrea nimeni sa vorbeasca?? Daca Ungaria are tupeul de obraznicie sa conteste Trianonul, noi de ce nu putem sa le raspundem? Ne este frica? De cine? Pana cand trebuie sa mai suportam asemenea porcarii? Apropo, noul Cod Administativ este, la randul sau, o mare porcarie si, in egala masura, o palma (a catea, oare?) data poporului roman, chiar de catre cei care-l „conduc”!!!

  13. Coiot mincinos care te falesti ca esti mare urs, migratori sinteti voi, veneticii, cotropitori de paminturi romanesti si nu numai. Nici asta nu ar fi mare bai, sint timpuri demult apuse, dar naravul din salbaticie va bintuie si azi, ceea ce tu exemplifici perfect.

  14. Din pacate NU este fake news: drepturile minoritatilor chiar sunt restranse de catre noul cod administrativ.

  15. Ce tot va inflamati dragi romani Cu ungurii cea mai buna solutie este ca in zicala cainii latra caravana trece.Ei latra de 100 de ani de au plictisit o lume intreaga cu vaicarelile lor si nu au obtinut nimic din visul lor.Ei tot plang astfel incat in viitorii 100 de ani isi vor pierde si vederea.

  16. Păi,. un Sandu ar trebui să știe de caravana de cortorari,. transhumanți, migratori, pribegi acum plecați peste 8 milioane,.să-i latre lumea,. Mai trebe 2-3 ani și nu mai are la cine ”lătra” unguru,.in romania. Căci patriotu român o fi după gratii in vre-o altă țară,.. pe care o murdărește. Nu-i bai că pleacă,. Nu-i bai de loc. bai e când se intoarce, fără scuze, și mai produce niscaiva pagube iarăși.

  17. Marele urs koala
    De ce Primarul trebuie sa invete limba minoritarului ?
    De ce sa nu invete minoritarul limba statului ?
    Minoritarii, care au absolut aceleasi drepturi ca si majoritarii ar trebui sa inteleaga ca au si aceleasi obligatii.
    Pana una alta inteleg de ce unii minoritari nu pot invata romaneste.
    Exista un singur raspuns: sunt prostovani !

  18. Cărăbuș,. nu te știi. Ești victima propagandei false. Un mnoritar intotdeauna vorbește in limba in care vrea. Un majoritar in limba in care poate,. sau nu poate,. nici in limba sa,.Cât despre cunoașterea unei culturi, sau a mai multor culturi, este mereu la latitudinea omului. Nici o țară nu te poate obliga ce să știi sau să faci. Pe de altă parte, majoritarul are obligația asumată de a păstra și incuraja la folosirea limbii și culturi minorităților, ca factor de imbogățire a culturii unei țări. Deci,. primarul dacă e pentru toți cetățeni urbei, ia să facă și să vorbească in limba tuturor. este obligația lui,.mai ales interesul lui de a fi ales. Clar ciumete ??

  19. @Marele URS: Coiot mincinos turbat de ura, nu cumva vrei ca si primarul din Caracal sau Babadag sa vorbeasca ungureste, poate chiar chinezeste sau arabeste? Sint milioane de arabi, indieni, africani in Europa si aiurea si nu s-a auzit ca primarii sa stie neaparat aceste limbi. Apropo, voi in SUA sau mai pe unde ati ajuns, ca si din Ungaria s-a plecat cu duiumul, tot la fel faceti gura? Sau asta e specialitatea pe care o serviti exclusiv romanilor?

  20. @Anonim,.. ca să-ți deschid și ție ochii plini de flegme.. Legile unei țări sunt făcute pentu a fi respectate și se inscriu in cultura și civilizația europeană. Dacă la babadag ai 20 % minorități,..posibil rrromi,.. apoi primarul să facă bine și să vorbească in limba lor,.. căci la fel face și primarul din america,. sigur. Legea prevede clar cum la o populație de 20 % minoritari ce OBLIGAȚII are o urbe, un primar , un prefect, un polițist, sau un judecător.. Astea nu se negociează după cum vor mușchii unora ieșiți din peșteră sau fătați in cocină.

  21. @Mare URS (fost Santa Klaus): Este cazul sa casti tu bine ochii si sa-ti plivesti balariile din cap, nu in ultimul rind exprimarea fata de romani. Legea nu prevede obligativitatea primarului de a cunoaste limba minoritatii, fie ea de 5, 10, 20 sau 90 la suta. E bine daca o cunoaste (s-ar putea chiar sa o cunoasca inerent daca traieste acolo) si de bun simt, chiar necesar, este ca minoritarii sa cunoasca limba oficiala a statului in care se afla. La Malmo, Luton, Marsilia sau Londra, veritabile turnuri Babel, nu exista placute bilingve in araba sau hindi. E drept ca, in unele institutii publice din UK, se asigura traducere si explicatii din/in multe limbi dar actele oficiale se fac in engleza. Insasi legea cu 20% este, in umila-mi opinie, o mare concesie, un gest de larga bunavointa fata de minoritari, in particular fata de maghiari care nu manifesta mai deloc bunavointa (un exemplu fiind tu dar deloc unic). De bun simt, zic eu, ar fi fost ca limita sa fie de 50% si, in orice caz, bazata pe datele ultimului recensamint.

  22. 99,9999999% din declaratiile oficialilor unguri cu privire la Romania sint fake news. Ei fac ce stiu dupa Trianon, adica minjesc peretii cu rahat si sint surpinsi mereu de duhoarea care-i inunda. Sint niste frustrati al caror comportament, mod de a gindi si actiona ii identifica drept indivizi fara coloana vertebrala.

  23. Desi populatia romaneasca din Ardeal a fost in permanenta majoritara, sute de ani maghiarii nu au recunoscut NICIODATA nationalitatea romana a majoritatii locuitorilor, ba, au procedat cu salbaticie si cruzime orice incercare de recunoastere a nationalitatii romane. Astazi cand maghiarii din Romania au aceleasi drepturi ca si romanii, drept la limba materna, invatamant, legislative si parlamentare, conducatorii maghiarilor – aflati in parlamentul roman si platiti de statul roman, cu o parte din populatia maghiara – comploteaza impotriva statului ROMAN si a poporului roman !!!, Un adevar pe care poporul roman trebuie sa-l stie.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.