Noi imagini de la a doua Înviere a lui Teodosie

Circa 300 de credincioşi s-au dus să ia Lumină la slujba de la catedrala arhiepiscopală din Constanța, la miezul nopții dintre 26 și 27 mai.

Arhiepiscopia Tomisului a decis să repete acest moment pentru că , în acest an, din cauza restricțiilor impuse de pandemie, credincioșii nu putut participa la slujba specială de Înviere.

Patriarhia Română a transmis că decizia Arhiepiscopiei Tomisului de a oficia slujba „Odovania Învierii” a fost luată exclusiv în virtutea principiului autonomiei eparhiale și asumată integral doar de ierarh și de acest for bisericesc local.

VIDEO și FOTO: Info Sud-Est

Slujba Odovaniei Învierii oficiată de Înaltpreasfințitul Părinte Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, la Catedrala Sfinții Ap. Petru și Pavel din Constanța

Publicată de Arhiepiscopia Tomisului pe Marţi, 26 mai 2020

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

9 Comentarii

  1. Sa mai spuna cineva, ca doar la Caracal s-a rasturnat caruta!!

  2. Narodul a aprins lumanarile din Sfanta Bricheta de Aur Curat Zippo,furata dintr-o colectie privata

  3. Ce vreţi fraţilor? Ca doar nu v-ati inchipuit că mironositul va renunţa la veniturile enorme pe care i le aduce Pastele? Ce conteaza daca se mai contagiaza cateva mii de nenorociti si sute din ei mor ca niste caini? Numai ochiul dracului conteaza pentru nemernicii astia!Ce bine ar fi daca Dumnezeu in care ei doar pretind ca ar crede, facand din el o marfa oarecare, ar exista si i-ar tranti la judecata de apoi in al noualea cerc al iadului ….

  4. Biserica si credinta nu trebuie lasata la voia sau la pofta orcui ,asemenea exemple SMINTESC NORODUL.
    Crede si nu cerceta !!, pai ,cand credinta-i ZDUNCINATA DE EPISCOP ! ,EL NARODUL CARE DE CAND S-A NASCUT STIE O PRAVILA ,IAR TU VII DE-I ZMINTESTI CREDINTA ,EL VA CAUTA SA-SI MANTUIASCA SUFLETUL DOAR LA CEL CARE NU-L AMAGESTE.
    VA MAI INTREBATI DE CE UNII PARASESC CREDINTA ORTODOXA SI PLEACA LA DIVERSE CULTE ??,VINOVATI SUNT SLUJITORII BISERICII SI NU CEI SARACI CU DUHUL !.SFINTUL SINOD CUM VEDE ACEASTA ABATERE.AUTONOMIA EPARHIALA IN NUMELE CARUIA SE EXPLICA ACEASTA CIUDATENIE NU CRED CA O PERCEPE SAU O INGHITE TOT NARODUL.SI MULTI NE INTREBAM DE SCHIZMA DIN 1053 ,cand trebuie vazuta cauza la dihonia dintre slujitorii bisericii.DE CE VA RISIPITI SINGURI OILE ??,sunteti doar slujitori in biserici
    nu mai rastalmaciti credinta .

  5. Ce este Odovania?
    Ovodania însemnă sfârşitul, dezlegarea sau încheierea sărbătorii, a unui praznic împărătesc.
    Începând de prin sec.IV, Biserica a stabilit obiceiul ca praznicele împărăteşti şi chiar ale unor sfinţi să fie sărbătorite într-un chip mai deosebit. De aceea, pentru pregătirea sufletească a credincioşilor, aceste sărbători sunt precedate de un timp de pregătire, de anticipare, numit înainte-prăznuire. după ziua stabilită a sărbătorii să fie şi o perioadă de continuare sau prelungire a serbării, numită și după-prăznuire.
    Ziua cea dintâi a înainte-serbării este începutul sărbătoririi, iar ziua ultimă a după-serbării se numeşte, cu un termen slavon, odovania (otdania), adică sfârşitul, dezlegarea sau încheierea sărbătorii.
    În limba greacă se folosește cu același sens, de încheiere a sărbătorii, termenul apodosis.
    În toată perioada pre-serbării şi a după-serbării, pe lângă slujba sărbătorii respective se adaugă cântări, rugăciuni şi lecturi în legătură cu praznicul respectiv, iar în ziua odovaniei praznicului, slujba se pune aproape la fel ca şi în ziua întâi a praznicului.
    Durata pre-serbării şi a post-serbării praznicelor împărăteşti variază după importanţa şi poziţia pe care o au în cadrul anului bisericesc (aşa cum se arată în Minee, Triod şi Penticostar).
    Astfel, pre-serbarea Naşterii Domnului ţine 5 zile, începând de la 20 decembrie, iar după-serbarea Naşterii ţine 6 zile, sfarşindu-se la 31 decembrie, când este odovania praznicului.
    Odovania învierii este cea mai lungă, ea se face în a şasea săptămână după Paşti.
    Schimbarea la Faţă (6 august) are odovania la 13 august, iar Adormirea Maicii Domnului (15 august) are odovania la 23 august.
    Perioada de după sărbătoare are rolul de a păstra interesul pentru cele ce au fost prăznuite și de a ne ajuta să vedem însemnătatea sărbătorii dăinuind în viața noastră.

  6. Foarte bine a facut! Poate crapa de ciuda slujitorii satanei !

  7. aprox. doua mii de ani pana s-a ”inventat” transferul de la Ierusalim sau in Biserica catolica in care Invierea se celebreaza decalat fata de cea Ortodoxa cum s-a aprins lumanarea? Iar pt restul: DE CE NU URMARITI cu aceeasi inflacarare RITUALURILE din ALTE CULTE, crestine si necrestine etc. LUMEA ESTE PLINA de credinte, nu stiu ce actor nu si-a vazut fiica de zeci de ani pt ca asa i-a cerut „Biserica”, oare stiti ce fac acei oameni in biserica lor? V-a interesat? Pe ei de ce nu-i urmariti si de ce nu scrieti?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.