În cadrul Festivalului „George Enescu”

După succesul concertului în aer liber „Promenada Operei” din 24 august, care a dezvăluit surprizele noii stagiuni, Opera Naţională Bucureşti prezintă în Festivalul Internaţional „George Enescu”, cea mai importantă manifestare culturală din România, opera verdiană „Otello”.

Onoare, iubire, putere, gelozie, ură, răzbunare sunt trăsături ale personajelor din piesele lui Shakespeare şi teme preferate în operele lui Giuseppe Verdi. Opera „Otello” a avut premiera mondială la “Teatro alla Scala” din Milano, în 1887, cu un succes enorm. Biletele au fost epuizate cu săptămâni înainte, iar câţiva admiratori împătimiţi s-au înhămat pe ei înşişi, în locul cailor, la trăsură, pentru a-l transporta pe Verdi.

Vineri, 6 septembrie, la Opera Naţională Bucureşti are loc premiera spectacolului „Otello” de Giuseppe Verdi, pe un libret de Arrigo Boito după tragedia lui William Shakespeare, în regia Verei Nemirova, artistă de origine bulgară care a pus în scenă titluri importante din repertoriul liric. Printre cele mai cunoscute producţii ale sale se numără “Inelul Nibelungilor”, “Bal mascat”, “Antigona”, “Macbeth”, “Otello”, “La Bohème”, “Rigoletto” sau “Faust”. Anul acesta, cunoscuta regzioare a montat la Bonn o nouă producţie a operei “Tristan şi Isolda”. De asemenea, urmează să regizeze “Olandezul zburător” la Sankt Petersburg şi “Lohengrin”, la Basel. În anul 2006, Academia de Artă din Berlin i-a acordat înalta distincţie “Premiul pentru Cultură”.

Dirijoarea Keri-Lynn Wilson

Conducerea muzicală îi aparţine dirijoarei de origine canadiană Keri-Lynn Wilson, invitată a Festivalului Enescu. Dirijoarea Keri-Lynn Wilson a colaborat cu numeroase orchestre din lume, precum filarmonicile din Montreal, Toronto, Los Angeles şi St. Louis. A debutat pe scena de la “Carnegie Hall” la vârsta de numai 21 de ani. În perioada studenţiei, a fost asistenta lui Claudio Abbado la celebrul Festival de la Salzburg. Astăzi Keri-Lynn Wilson este invitată să dirijeze orchestre de renume internaţional.

Scenografia spectacolului „Otello” îi aparţine Vioricăi Petrovici, artistă care a creat decoruri şi costume pentru zeci de spectacole de operă şi balet, cel mai recent titlu fiind „O scrisoare pierdută” de Dan Dediu.

„Costumele sunt contemporane, cu trimiteri spre diferite zone geografice. Nu am dorit să creez o lume artificială, ci o lume care există şi trăieşte şi astăzi”, spune Viorica Petrovici.

Soprana Nicoleta Ardelean va fi o încântătoare Desdemona

Rolul titular va fi interpretat de Peter Seiffert, tenor cu numeroase roluri cântate la Opera de Stat din Viena, “Deutsche Oper Berlin”, “Metropolitan Opera” din New York, “Teatro alla Scala” din Milano. În 2003, i-a fost acordat Premiul “Grammy” pentru Cea mai bună înregistrarede operă cu spectacolul “Tannhäuser”, sub conducerea muzicală a lui Daniel Barenboim.

Rolul principal feminin, Desdemona, va prinde viaţă graţie Nicoletei Ardelean, soprană cu o bogată carieră internaţională desfăşurată pe scenele operelor din Toronto, Toulon, Scala din Milano, Lausanne, Tel Aviv, Milano, Viena. Debutul internaţional l-a avut la Opera din Strasbourg şi i-a adus “Premiul de Recunoaştere a Talentului Artistic”, din partea Fundaţiei Europene de Cultură de pe lângă Parlamentul European.

Din distribuţie face parte, în rolul Iago, solistul Operei Naţionale Bucureşti, Ştefan Ignat.

Maestru de cor: Stelian Olariu, Maestru de cor copii: Smaranda Morgovan.

Lighting design: Daniel Klinger.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.