JP Morgan vorbește de „distrugerea” cererii de petrol. Previziuni pe 2022

A general view of Al-Sheiba oil refinery in the southern Iraq city of Basra, May 24, 2005. Members of the Iraqi border police were on alert after receiving information that major oil refineries in Basra would be attacked by insurgents this morning. REUTERS/Atef Hassan
În timp ce SUA și aliații săi s-au oprit până acum înainte de a impune sancțiuni direct petrolului și gazelor rusești, a devenit din ce în ce mai clar că petrolul rusesc este ostracizat, țările lumii ferindu-se să mai facă vreo comandă, indiferent cât de atractiv ar fi. Încărcările preliminare de țiței rusești pentru luna martie au evidențiat o scădere cu 1 mbd a încărcăturilor din porturile Mării Negre, 1 mbd din Țările Baltice și 0,5 mbd în Orientul Îndepărtat. În plus, există o pierdere estimată de 2,5 mbd în încărcările de produse petroliere din Marea Neagră, pentru o pierdere totală de 4,5 mbd, scriu analiști JP Morgan, cea mai mare bancă de investiții din lume
Până de curând, Rusia exporta aproximativ 6,5 mbd de petrol și produse petroliere, două treimi trecând prin piața maritimă acum înghețată. Dintre acestea, Europa și SUA au reprezentat 4,3 mbd, Asia și Belarus circa 2,2 mbd. Pe măsură ce invazia continuă, aproape 70% din petrolul rusesc se luptă să găsească cumpărători. Până acum, Rusia nu prea mai poate vinde nimic, în ciuda faptului că producătorii locali oferă discount-uri de 20 de dolari față de prețul de piață.
Șocul imediat de aprovizionare este atât de mare încât credem că prețurile trebuie să crească la 120 USD/bbl și să rămână acolo luni de zile pentru a stimula distrugerea cererii, presupunând că nu există volume iraniene imediate”, a declarat Natasha Kaneva, șeful Strategiei Globale pentru Mărfuri la J.P. Morgan.
Acest lucru ar putea duce la o afectare de 1,2 mbd a cererii din acest an, aducând consumul de petrol din 2022 cu 550 kbd sub nivelul din 2019. Dacă perturbarea volumelor rusești ar dura pe tot parcursul anului, prețul petrolului Brent ar putea fi, la sfârșitul anului, de 185 USD/bbl, ceea ce duce probabil la o scădere masivă de 3 mbd a cererii globale de petrol. Cheia acestui avantaj semnificativ este ipoteza că, chiar dacă producția de șist răspunde semnalului de preț, aceasta nu poate crește cu mai mult de 1,4 mldb în acest an, având în vedere constrângerile de forță de muncă și infrastructură.
Acordul cu Iranul ar putea crește imediat oferta cu 1 mbd în următoarele două luni prin eliberarea stocării plutitoare. Pe măsură ce Iranul crește producția de la actualul 2,5 mbd, alți 0,8 mbd ar putea fi adăugate în a doua jumătate a anului. Un alt răspuns potențial de aprovizionare ar putea veni de la Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și aliații acestora (OPEC+). Alianța are capacitatea de a elibera rapid 1,5 mbd de aprovizionare, dar până acum nu există nicio indicație că grupul își va modifica planul actual de a crește producția în trepte de 400 kbd. În cele din urmă, a treia opțiune este eliberarea Strategic Petroleum Reserve (SPR). Agenția Internațională pentru Energie (IEA) a fost de acord să elibereze 60 de milioane de barili din rezervele strategice ale membrilor săi, în valoare de abia două săptămâni de aprovizionare pierdută din Rusia.
Reflectând prima de risc mai mare pe piața petrolului și pe complexul mai larg de mărfuri, perspectiva de referință JP Morgan este că prețul petrolului Brent va fi în medie de 110 USD/bbl în al doilea trimestru al anului 2022, 100 USD/bbl în T3 și 90 USD/bbl în T4, cu posibilitatea ca prețurile să crească până la 120 USD/bbl între timp, în funcție de starea geopoliticii. Aceasta reprezintă o creștere de 11% față de prognoza lui J.P. Morgan din noiembrie.
Dacă piața va fi impactată de o eventuală decizie a Rusiei pentru măsuri de retorsiune, prin reducerea exporturilor sale de energie,, o întrerupere de patru luni de 2,9 milioane de barili pe zi (mbd) a volumelor exporturilor rusești către Europa și SUA, va duce probabil la prețuri medii pentru Brent de 115 USD/bbl în T2, 105 USD/bbl în T 3 și 95 USD/bbl în T4„, mai spun analiștii băncii americane.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Mihai Soare 1083 Articole
Author

12 Comentarii

  1. „a declarat Natasha Kaneva, șeful Strategiei Globale pentru Mărfuri la J.P. Morgan”
    Parcă este o rusoaică, de ceva etnie turică, Saule Tarikhovna Omarova, șefă pe la Rezervele Federale, banca „națională” americană ce-i, de fapt, privată.
    Totul e circ!

  2. Bermen a auzit de la Nazi SS Commando Otto Skorzeny, că l-a sufocat personal pe Nikola Tesla pe 6 ianuarie 1943, asistat de colegul nazist Reinhard Gehlen. Tesla avea atunci 86 de ani. Potrivit lui Skorzeny, el și Gehlen il păcăliseră pe Tesla cu o zi înainte pentru a le dezvălui detaliile celor mai importante descoperiri ale sale. După crimă, au furat conținutul seifului, care a fost livrat lui puterii naziste. (Rețineți, că armata americană a repatriat pe deplin aceaste comori de inovație prin Proiectul Paperclip la sfârșitul războiului.). Tesla începuse construcția unui turn de transmisie a energiei fără fir („Wardenclyffe ,” Shoreham, Long Island) cu fonduri investite de JP Morgan. Când Morgan a descoperit că turnul va transmite electricitate gratuită și unde radio, el a anulat proiectul și a pus turnul să fie demontat, apoi vândut pentru fier vechi. Morgan nu era dispus să permită americanilor să primească gratuit electricitate, televiziune și radio. Bankingul nu a fost singura afacere în care Morgan avea un interes financiar puternic. Folosindu-și controlul asupra căilor ferate ale națiunii ca pârghie financiară, el a creat un trust internațional de transport maritim care includea cele două mari linii ale Germaniei plus una dintre cele două din Anglia, White Star Lines. Titanic a fost una dintr-o flotă de nave deținută de White Star Line, o companie internațională de transport maritim. ,,Futility, Or The Wreck Of The Titan” este o nuvelă din 1898 scrisă de Morgan Robertson. Povestea prezintă transatlanticul fictiv Titan, care se scufundă în Atlanticul de Nord după ce a lovit un aisberg. POveastea Titanului și scufundarea sa sunt foarte asemănătoare cu povestea navei de pasageri reală RMS Titanic, care s-a scufundat paisprezece ani mai târziu in aceleasi conditii.

  3. @ Coco Chanel ,cenzorul – Si Jules Verne a anticipat multe ,dar n-a anticipat „cenzorul „pe un forum sa iasa cu niste idei . . La mai multi „cenzori „!

  4. Nu e nevoie de petrolul dictatorului odios. Lumea se poate incalzi la propaganda sorosista ca la soare! Trebuie doar o comunicare mai buna si totul se rezolva! Si criza de energie si cea alimentara, inflatia, criza de neon, metale, uraniu toate se rezolva din vorbe plus ceva cenzura.

  5. Poate se indura autorul sa ne traduca acronimele : mbd , kbd , bbl si mai ales mlbd . Primele trei stiu ce inseamna , al patrulea , sunt curios. Publicul larg este oare familiarizat cu aceste acronime ?
    Si o intrebare : cand va fi „evacuata” cererea de petrol ?

  6. Subscriu,,Coco Chanel cenzorul,,Dupa cum se alinieaza aproape toate tarile , aproape toti politicienii,toate multinationale,bancile ,cultura la aceleasi deziderate,la aceleasi comunicate,la aceleasi masuri,la aceleasi gesturi,la aceleasi persecutii rasiale,la aceleasi cenzuri ,se pare ,nu ca lumea globului ar fi unita,ar gandii toti la fel ci ca aceasta lume are aceiasi stapini,care decid si coordoneaza tot.Daca rusii dau discount de 20 de dolari la baril si nimeni nu vrea sa cumpere,oare de ce? De frica,de represalii,de ordine primite?Pentru ca orice comerciant prefera sa cumpere mai ieftin , si sa vanda la un pret bun si sa iese cu un pofit mai mare.Este o logica a absurdului.Dar probabil asta este planul,demult stabilit si nu vor sa se mai abata de la el , sa explodeze toate preturile ,inflatie mare ,Fara razboi,fara Putin nu ar avea o alta justificare la ceea ce se intampla pe planeta.Deocamdata previziunile nu sunt reala pretul barilului de petrol a scazut foarte mult.Nu am inteles ce inseamna cuvintele spuse de Natasha kaneva de la IJ MORGAN despre cresterea pretului la petrol pentru mai multe luni,,pentru a stimula distrugerea cererii,,

  7. Distrugerea cererii:1] se gandesc ca micile firme din diverse domenii vor falimenta 2]preturile mari ,la toate produsele le vor dicta doar multinationalele,3]vor circula cu masinile lor scumpe doar cei bogati ,[pentru ca ceilalti nu isi vor mai permite],vor scadea actiunile la bursa de marfuri si le vor cumpara doar IJ MORGAN si alte fonduri de investitii
    Populatia globului va saracii,va devenii pauperizata,alienata, si va fi mai usor de condus.

  8. unii au castigat enorm prin dublare pretului, atunci intelegem de ce ”negustorii”/intermediarii vor sanctiuni, pt ca fac profit cu un cost redus de transport, pt ca una este un petrolier sa transporte de 1000 de lei si transportul sa coste 10 lei si alta de 2000 lei si transportul tot 10 lei. cam asta este nenorocirile/razboiul este o sursa de imbogatire pt unii, la fel pretul graului, etc.

  9. Cenzura orbeste si J.P. Morgan mananca rahat turcesc, ca bancile nu merg cu motorina !

  10. să nu crezi că nu găsești cumpărător la o marfă căutată, care e cu o rublă mai ieftină decât restul.. Aici să n-ai dubii că rusul nu-și poate vinde gazul sau petrolul.. Proștii sunt cei care stau căscați la sancțiuni și mor de frig.

  11. What does MBD stand for?
    MBD stands for Million Barrels per Day (oil industry)

  12. NU ESTE NICI O DISTRUGERE DE CERERE DE PETROL ! EXISTA PETROL IN ARABIA SAUDITA ! DIN KUWEIT !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.