„Paris, mon amour”, la Sala Palatului

O nouă reprezentaţie a spectacolului-colaj Paris, mon amour, în regia lui Răzvan Ioan Dincă, se va desfăşura în cadrul Galei Laureaţilor Concursului de Fotografie Urbană Ochiul Magic, concurs inedit, destinat fotografilor profesionişti sau amatori, organizat de Primăria Municipiului Bucureşti prin Administraţia Monumentelor şi Patrimoniului Turistic. Evenimentul va avea loc la Sala Palatului, sâmbătă, 11 iulie, la ora 19.00.

Spectacolul Paris, mon amour, una dintre cele mai aplaudate producţii ale Teatrului de Operetă şi Musical „Ion Dacian”, imaginează o lume a Parisului dintotdeauna, dar şi o ipostază posibilă, idealizată a acestei metropole fascinante. Fie că este prezentată la sediul teatrului sau găzduită de noi spaţii, această producţie continuă să îşi păstreze farmecul aparte şi unicitatea care au consacrat-o, graţie formatului spectacular original şi relaţiei speciale artist-spectator pe care o propune publicului.

O coregrafie spectaculoasă

Conceput ca un colaj de momente muzicale, spectacolul Paris, mon amour include câteva dintre cele mai cunoscute şansonete franţuzeşti ale unor artişti precum Edith Piaf, Jacques Brel, Joe Dassin sau Gilbert Bécaud, interpretate de soliştii Teatrului de Operetă şi Musical „Ion Dacian”, cu acompaniamentul Orchestrei şi cu participarea Corului şi a Ansamblului de Balet.

Descendent al legendarelor café-concerts sau caf’conc ale secolului al XIX-lea, chanson-ul moşteneşte de la acestea uşurinţa de a îmbina divertismentul cu gândirea muzicală simfonică şi cu improvizaţia instrumentală, precum şi caracterul teatral al interpretării. Deşi este considerat o varietate a muzicii uşoare franceze, fiind adresat iniţial claselor de mijloc şi de jos care frecventau cafenelele supraaglomerate ale Parisului interbelic, chanson-ul este un gen complex, care situează muzica la confluenţa dintre performance şi poezie. Impactul său emoţional nu se datorează doar versurilor, ci şi dramatismului interpretării care apropie acest gen de teatru.

Gladiola Nițulescu

„Am vrut să aduc pe scenă un Paris cu parfum de epocă, cel pe care îl vedem în fotografiile sepia, un amestec de superfluu cu profund, de fermecător şi inaccesibil uneori, un oraş al amestecului dintre real şi turistic. Parisul nu trebuie idealizat. El nu este un loc frumos şi atât. Este un loc viu, unde se întâmplă foarte multe lucruri, şi bune şi rele, şi desuete, şi înălţătoare (…)”, declara cu ocazia premierei regizorul Răzvan Ioan Dincă.

Personajele spectacolului sunt personajele-tip ale Parisului, oameni care populează străduţele înguste, cabaretele, locurile-emblemă, cafenelele, barurile, care îşi spun fiecare, în versuri sau în paşi de dans, povestea lor, dar şi povestea oraşului în care trăiesc.

Paris, mon amour

Construcţia acestor personaje a decurs firesc din „situaţia pe care muzica, frazarea muzicală şi, uneori, versurile o presupun”, după cum explică regizorul spectacolului. Pe scenă, în faţa spectatorilor, pot fi urmăriţi, pe rând, „reprezentanţi ai unei tagme, ai unor zone şi mentalităţi”: îndrăgostitul etern, poetul, flaneurul, acrobatul, artistul boem, turistul, micii comercianţi de stradă.

Lumea pe care aceştia o construiesc este una a contrastelor, o lume plină de culoare, o lume reală şi posibilă în acelaşi timp, un univers al vieţii de zi cu zi, cu părţile ei frumoase, cu bucuriile, dar şi cu tristeţile ei.

Paris, mon amour reprezintă, aşadar, o invitaţie de a pătrunde în lumea de poveste a fermecătorului ,,Oraş al Luminilor” şi a personajelor sale, mereu vii, mereu noi.

Florin Budnaru

Regia: Răzvan Ioan Dincă.

Dirijor şi orchestraţie: Lucian Vlădescu.

Coregrafia: Florin Fieroiu. Costume: Oana Botez

Decoruri: Sabina Spatariu. Maestru de cor: Gabriel Popescu.

Cu participarea magicianului Andrei Teaşcă (Teatrul de Magie).

Silvia Șohterus

În program:

Je ne regrette rien – Tina Munteanu

Champs Élysées – Cătălin Petrescu

Parlez-moi d’amour – Tina Munteanu

I love Paris – Florin Budnaru

Pigalle – Raluca Ciocă

Je te mentirais – Daniel Madia

C’est en Septembre – Gladiola Niţulescu

Salade de fruits – Alexandra Savu

Tombe la neige – Oana Rusu

Que reste-t-il de nos amours? – Cătălin Petrescu

C’est si bon – Cătălin Petrescu

L’important c’est la rose – Gladiola Niţulescu

Les feuilles mortes – Marius Mitrofan

Quand il est mort le poète – Cătălin Petrescu

L’Indifférence – Ernest Fazekas

La vie en rose – Silvia Şohterus

J’ai deux amours – Gladiola Niţulescu

Salut – Ernest Fazekas

Ne me quitte pas – Ernest Fazekas

À Paris – Cătălin Petrescu

Can-Can – Solişti ai baletului Teatrului de Operetă şi Musical „Ion Dacian”

La Bohème – Daniel Madia

Mimi: Eduard Adam, Adrian Nour

Solişti balet: Mircea Crăciun, Relu Dobrin, Raluca Herciu, Marian Horhotă, Diana Năstase, Diana Marin – Petrache, Raisa Radamovschi, Oana Vâlceanu, Monica Stratz, Andreea Toma, Robert Bajan.

O lume specială, reală sau posibilă

Răzvan Ioan Dincă a absolvit Academia de Teatru şi Film, Facultatea de Teatru, secţia Regie, în 2001, urmând aceeaşi specializare în cadrul Masteratului (2004-2006) şi Doctoratului, obţinut în 2010.

A regizat spectacole de teatru şi operetă, printre care: Liliacul de Johann Strauss (2010), Voievodul ţiganilor de Johann Strauss (2009), Contesa Maritza de Emmerich Kálmán (2007) la Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian”, Flautul fermecat de W.A.Mozart (2006) şi Deceballo (2006) la Opera Naţională Bucureşti, A douăsprezecea noapte de William Shakespeare (2005) şi Cum vă place de William Shakespeare” (2002) la Teatrul „Bacovia” Bacău, Bărbierul din Sevilla de Beaumarchais la Teatrul „George Ciprian” Buzău (2000) şi multe altele.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.