Pasajul Unirii va fi închis până în septembrie

Pasajul Unirii intră în această vară în consolidare. „Este cea mai amplă lucrare de acest fel implementată în ultimii 50 de ani în București”, spune primarul Sectorului 4, Daniel Băluță. Circulația rutieră va fi închisă complet în perioada lucrărilor ce se vor termina în luna septembrie.

Sectorul 4 va demara, imediat după finalul anului școlar, lucrările de punere în siguranță a Pasajul Unirii. Până atunci, experții coordonați de conf. univ. dr. ing. Adrian Burlacu, decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri, vor finaliza noua expertiză tehnică în urma căreia vor fi stabilite cele mai sigure și mai rapide căi de intervenție asupra tunelului construit în anii 1986-1987.

Anunțul a fost făcut, joi, de către primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, în cadrul unei conferințe de presă la care a participat și prefectul Capitalei, Toni Greblă.

Edilul a punctat faptul că Pasajul Unirii este încadrat în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că se află într-o stare avansată de degradare și prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență, care pun în pericol viața a sute de mii de oameni din Sectorul 4 și nu numai, pasajul fiind traversat zilnic de aproximativ 60.000 de mașini.

„Este cea mai amplă lucrare de acest fel implementată în ultimii 50 de ani în București, pe care o demarăm în regim de urgență. Trebuie luate măsuri de punere în siguranță a plafonului acestui pasaj, pentru a evita căderea bucăților de tencuială peste mașini. În plus, pe lângă activitățile specifice de consolidare, vom separa fluxul de circulație pentru motocicliști de cel rutier și vom monta și un sistem de ventilație al pasajului, astfel încât aerul închis de aici să nu mai afecteze sănătatea oamenilor. Aceste lucrări le vom începe în jurul datei de 20 iunie și le vom încheia până când va începe noul an școlar. În această perioada, circulația rutieră va fi restricționată total, iar pentru acest disconfort, prezint oamenilor, încă de pe acum, scuzele noastre”, a declarat primarul Sectorului 4.

Daniel Băluță a continuat și s-a referit și la Planșeul Unirii, podul ce acoperă albia râului Dâmbovița, care are de asemenea, potrivit experților, nevoie urgentă de intervenții asupra structurii de rezistență – stâlpi de susținere și grinzile dintre aceștia.

„Intervenția asupra Planșeului Unirii este una extrem de complexă, iar experții ne vor spune cum trebuie să facem astfel încât să putem evita tragediile și a fi eficienți în demersul nostru. Aceștia au început deja studiile necesare înainte de a ne apuca efectiv de treabă, iar estimarea este că expertiza va dura în jur de 12-18 luni. Acum este clar, lucrurile nu mai pot fi amânate, pentru că situația nu arată deloc bine”, a mai spus Daniel Băluță.

Primarul Sectorului 4 a fost urmat de conf. univ. dr. ing. Adrian Burlacu, decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri, coordonatorul echipei de experți care vor identifica soluțiile de punere în siguranță a Planșeului Unirii.

„Problemele sunt multe și vechi și necesită o abordare etapizată, având în vedere locația și fluxul ridicat de mașini și de pietoni din zonă. Tocmai de aceea ne propunem să îmbunătățim considerabil siguranța participanților la trafic”, a susținut specialistul.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

4 Comentarii

  1. Pe unde curge Dambovitza ? Probabil ca pe Dedesubt la Piatza Unirii , din Bucuresti .

  2. „Cea mai de amploare”… numai in ultimii 10 ani cred ca a fost „reabilitat” de vreo 2-3 ori. Mie unul imi miroase a spalare de bani

  3. @ „Întrebare”: Unde-i mingea, când e gool? între bare.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.