Poftiţi în Ţinutul Magic al Teatrului!

“Fest(in) pe Bulevard”

Teatrul „Nottara” din Bucureşti, cu sprijinul Ministerului Culturii şi UNITER, organizează, în acest an, prima ediţie a Festivalului Internaţional – “Fest(in) pe Bulevard”, manifestare teatrală ce se va desfăşura anual. Evenimentul are loc la Bucureşti, în perioada 12–19 octombrie 2013, şi cuprinde mai multe secţiuni.

La Sala „Horia Lovinescu” este programată Secţiunea “BULEVARDUL COMEDIEI” şi sunt prezentate, în principal, spectacole de succes şi premiere ale teatrului, cărora li se adăugă, în acest an, două comedii ale unor teatre invitate. Cu acest prilej, este susţinută şi o conferinţă dedicată comediei de bulevard, pe nedrept socotită facilă, desuetă de către (unii) oameni de teatru, în vreme ce publicul o îndrăgeşte fără nici o prejudecată. Teatrele invitate sunt: “Teatrul Maghiar de Stat” din Cluj, cu “Leonida Gem Session”, adaptare după I.L. Caragiale în cădere liberă, versiunea scenică: Tompa Gábor şi András Visky, regia: Tompa Gábor, şi Centrul Cultural UNESCO „Nicolae Bălcescu”, cu: “Familia Tót” de Örkeny István, traducerea şi scenografia: Adriana Grand, direcţia de scenă: Victor Ioan Frunză.

La Sala Studio „George Constantin“ se desfăşoară Secţiunea “COMPETITIVĂ” – Criză teribilă, monşer! –, care are drept temă CRIZA (economică, socială, politică, identitară, sexuală etc.), un subiect extrem de dezbătut şi, în acelaşi timp, atât de prezent în viaţa noastră cotidiană. Cum anul 2013 este declarat, de către Uniunea Europeană, „Anul Cetăţeanului”, organizatorii doresc ca bucureştenii să ia parte, şi prin teatru, la viaţa cetăţii – să fie împreună aici, să râdă, să aibă la ce se gândi în drumul către casă, să vină iarăşi la Teatrul „Nottara”.

În cadrul Secţiunii COMPETITIVE prezintă spectacole Compania In MoBile din Grenoble (Franţa), Pygmalion Theater din Viena (Austria), Teatrul Naţional „Sterija” din Vârşeţ (Serbia), Teatrul Dramatic şi de Păpuşi din Vraţa (Bulgaria), Teatrul Ţăndărică din Bucureşti (România). Spectacolul Teatrului „Nottara” se realizează pe un text comandat special unui dramaturg român de succes, Lia Bugnar.

Zeul măcelului, pe scena de la Nottara

Secţiunea dedicată CRIZEI are un caracter competitiv, iar sistemul de acordare a premiilor este unul flexibil şi interactiv, în care publicul, cunoscător şi amator de teatru, este şi el direct implicat.

Săptămâna de festival mai cuprinde dezbateri pe tema centrală, CRIZA, spectacole-lectură, colocvii, lansări de carte, aniversări, evenimente stradale.

Fest(in) pe Bulevard

Teatrul „Nottara” din Bucureşti, cu sprijinul Ministerului Culturii şi UNITER, organizează, în acest an, prima ediţie a Festivalului Internaţional – “Fest(in) pe Bulevard”, manifestare teatrală ce se va desfăşura anual. Evenimentul are loc la Bucureşti, în perioada 12–19 octombrie 2013, şi cuprinde mai multe secţiuni.

Săptămâna de festival mai cuprinde dezbateri pe tema centrală, CRIZA, spectacole-lectură, colocvii, lansări de carte, aniversări, evenimente stradale.

Sâmbătă, 12 octombrie, la ora 21.00, puteţi viziona “Povestea zăpezii negre” de Jean-Yves Picq, un spectacol de Benoit Kopniaeff, producţie a Companiei “In Mobile”, din Grenoble.

Duminică, 13 octombrie, la ora 21.00, “Băutorul de rouă” de Sanja Domazet, traducerea: Simeon Lăzăreanu, un spectacol de Stefan Sablić, în interpretarea actorilor Teatrului Naţional „Sterija”, Vârşeţ (Serbia).

Un spectacol de neratat, “Woyzeck” de Georg Büchner, în regia lui Tino Geirun, al Teatrului “Pygmalion”, din Viena. Pentru cei mici, vă sugerăm “Candid”, adaptare liberă după Voltaire, în regia lui Cristian Pepino, montat la Teatrul “Ţăndărică”, din Bucureşti.

Joi, 17 octombrie, la ora 21.00, sunteţi invitaţi la spectacolul “Matrimoniale” de Lia Bugnar, un spectacol în premieră naţională de Diana Lupescu, propus în Festival de Teatrul „Nottara”.

Leonida Gem Session vine pe scena de la Nottara

Duminică, 13 octombrie, la ora 18.30, un spectacol de Diana Lupescu: “Nu vorbiţi cu actorii” de Tom Dudzick, în traducerea şi adaptarea lui Ovidiu Niculescu.

Luni, 14 octombrie, sunteţi aşteptaţi la “Metoda” (Metoda Grönholm) de Jordi Galcerán, traducerea: Luminiţa Voina-Răuţ, regia: Theodor-Cristian Popescu, iar marţi 15 octombrie, este anunţată premiera spectacolului cu “Mobilă şi durere” de Teodor Mazilu, regia: Alice Barb.

“Scandal la operă!” de Ken Ludwig, traducerea, adaptarea şi regia: Petre Bokor, va avea loc miercuri, 16 octombrie, iar în ziua următoare vă puteţi amuza cu “Zeul măcelului” de Yasmina Reza, traducerea: Tudor Ţepeneag, regia: Claudiu Goga.

După “Un pic prea intim” de Rajiv Joseph, traducerea: Bogdan Budeş, regia: Cristi Juncu, de asemenea în premieră naţională, din 18 octombrie, în ultima zi a Festivalului va avea loc Festivitatea de Premiere

De asemenea, va avea loc o secţiune de Lansări de carte de teatru, în prezentarea criticului de teatru, redactor-şef al revistei „Teatrul azi”, Florica Ichim, şi a invitaţilor săi, în 13, 14, 17, 18 şi 19 octombrie, ora 18.15 – 18.30, în Foaierul Sălii „Horia Lovinescu”,

În cadrul Colocviului “Criză teribilă, monler!”, desfăşurat în 13 şi 15 octombrie, la Cafeneaua NOTTARA, participă personalităţi din lumea teatrală şi directori de festivaluri din Bucureşti şi din ţară.

Moderator: Marina Constantinescu, critic de teatru.

Secţiunea “VEDETA DE LÂNGĂ TINE” cuprinde aniversări ale unor personalităţi artistice ale Teatrului „Nottara” şi se desfăşoară pe tot parcursul festivalului.

Teatrul Naţional Bucureşti

“Revizorul”

Mihai Calotă, Marius Manole şi Mihai Constantin iîn Revizorul

Teatrul Naţional „I.L. Caragiale” inaugurează Sala “Studio” cu mult aşteptata premieră a spectacolului “Revizorul” de N.V. Gogol, în regia lui Felix Alexa.

Un text clasic ale cărui coincidenţe cu zilele noastre sunt uluitoare. Un autor care a cunoscut atât de bine natura umană încât a conferit operei sale un sens universal. Gogol, ca şi Caragiale, vede enorm şi simte monstruos, “Revizorul” fiind o piesă despre izbitoarea trivialitate a vieţii, despre vulgaritatea omului, despre ipostazele răului absolut, surprins în banalitatea cotidianului.

O comedie neagră, o satiră crâncenă la adresa corupţiei, la fel de feroce pe vremea lui Gogol, ca şi în zilele noastre. Iată de ce Felix Alexa propune o viziune regizorală modernă, o poveste care se petrece în ziua de azi. Un spectacol născut din disperarea de a trăi într-o lume aflată în criză extremă, dar şi un spectacol de un umor caustic, văzut ca singura armă de supravieţuire. O montare cu o trupă redutabilă, avându-i protagonişti pe Marius Manole şi Mihai Constantin, ale căror personaje par să ne spună: De cine râdeţi? De voi râdeţi!

Traducere: Maşa Dinescu. Adaptare: Felix Alexa. Scenografie: Andrada Chiriac. Ilustraţie muzicală: Felix Alexa. Lighting design: Chris Jaeger.

În distribuţie: Ana Ciontea, Ilinca Manolache, Irina Movilă, Costina Ciuciulică, Claudiu Bleonţ, Mihai Calotă, Istvan Teglas, Marcelo-S Cobzariu, Mircea Albulescu, Armand Calotă, Eduard Adam, Maria Buză, Ovidiu Cuncea, Axel Moustache, Răzvan Popa, Cosmin Dominte, Natalia Călin, Iuliana Moise, Carmen Ungureanu ş.a.

Premiera oficială va avea loc vineri 11 octombrie, la ora 19.30, la Sala Studio – care revine cu această ocazie, după o pauză de trei decenii, în circuitul teatral. Următorul spectacol este programat în 19 octombrie, la ora 19.30.

“Omul care a văzut moartea”

Florentina Ţilea, Costel Constantin şi Adela Mărculescu în Omul care a văzut moartea

Senzaţional! Planuri electorale date peste cap într-un oraş de provincie! Din cauza vieţii grele, un cetăţean a încercat să se sinucidă. În ultima clipă, este scos din apă. Salvatorul lui este declarat Omul Zilei. Oraşul îl vrea primar, familia este dezbinată. Politica va învinge dragostea?

Deznodământ tulburător! Informaţii noi arată că povestea a fost doar o farsă. Un impostor a înscenat totul în detaliu. Cine este până la urmă Omul care a văzut moartea şi a bulversat viaţa unui oraş?

Victor Eftimiu a scris nu mult, ci imens: 140 de volume, 40 de piese, 200.000 de versuri, 5.000 de articole literare şi a ţinut 1.000 de conferinţe publice. Comedia “Omul care a văzut moartea” trezeşte şi astăzi interesul pentru că pare ruptă din realitatea imediată. Haimanaua simpatică şi plină de haz, de tip hollywoodian, ajunge pe scena TNB în interpretarea lui Lari Giorgescu, tânărul actor nominalizat la ultima ediţie a Premiilor UNITER la categoria cel mai bun actor (pentru performanţa din “D’ale noastre”).

Regia: Dan Tudor. Scenografie: Corina Grămoşteanu. Muzică: Gabriel Basarabescu.

Cu: Costel Constantin, Ilinca Tomoroveanu, Adela Mărculescu, Marius Bodochi, Florentina Ţilea, Răzvan Oprea, Lari Giorgescu, Tatiana Oprea.

Vineri 11 octombrie şi sâmbătă 12 octombrie, la ora 20.00.

“Micul infern”

Ilinca Goia în Micul infern

O comedie de Mircea Ştefănescu despre iadul conjugal, aşa cum numim, cei mai mulţi dintre noi, instituţia matrimonială, un spectacol care propune publicului contemporan – pentru care o căsnicie de peste patru decenii poate părea curată utopie – un elogiu al vieţii de familie.

Un text la fel de actual azi, ca la data scrierii lui, în 1948, prin măiestria construcţiei şi a dialogului, prin hazul şi ironia replicilor, “Micul infern” este o veritabilă comedie umană. O piesă la care vom afla dacă povara jugului conjugal se suportă mai uşor în trei şi dacă micul infern al căsniciei se poate transforma în Paradis.

Regia: Mircea Cornişteanu. Scenografie: Clara Labancz.

În distribuţie: Ileana Stana Ionescu, Rodica Popescu Bitănescu, Ilinca Goia, Liviu Lucaci, Marius Rizea, Dragoş Stemate, Daniel Badale, Fulvia Folosea.

Sâmbătă 12 octombrie şi duminică 13 octombrie, la ora 19.30.

“Dineu cu proşti”

Ion Caramitru şi Horaţiu Mălăele în Dineu cu proşti

Vreţi să vă distraţi, să uitaţi de griji, să vă amuzaţi, vreţi să râdeţi, şi iar să râdeţi, atunci mergeţi în curând să vedeţi această comedie savuroasă, bine construită, vie, alertă, eficace, cu o distribuţie perfectă…

O piesă de neuitat…

Dincolo de situaţiile ce provoacă râsul, de dialogurile explozive şi de mişcările comice, piesei nu-i lipseşte consistenţa psihologică…

Un spectacol pe gustul tuturor…

Titlul piesei lui Francis Veber e limpede ca „bună ziua”, dialogul nu intră în zone întunecate, scriitura e extrem de naturală. Tot respectul pentru mecanica râsului pusă-n funcţiune de Francis Veber. Piesa e o construcţie care „merge ca unsă”, gagul îşi regăseşte adevărata condiţie, apare exact în clipa în care-l aştepţi…

Francis Veber are marele talent de a scrie nişte fabule bine împănate cu lovituri de teatru. Râsul provocat de acest vodevil este imposibil de oprit.

Regizor, dramaturg şi scenarist francez, a debutat cu comedii de genul farsă în anii ’70. Fiu al unui cuplu de scriitori, în a cărui „filieră” îi regăsim pe celebrii Tristan Bernard şi Pierre-Gilles Veber (autorul filmului “Fanfan La Tulipe”), şi pe Catherine Veber, Francis Veber a lucrat ca jurnalist, dedicându-se apoi cu pasiune scenariilor pentru comedii. Primul succes important, filmul cunoscut şi de publicul nostru, “Le Grand Blond Avec Une Chaussure Noire / Marele blond”, cu Pierre Richard (1972).

A colaborat cu regizorul Edouard Molinaro, pentru “L’Emmerdeur” (1973), în care i-am văzut pe Jacques Brel şi Lino Ventura. Cu acelaşi succes i se joacă, în acelaşi an, “Le Magnifique”, cu Jean Paul Belmondo.

I se datorează marele succes al filmului “La Cage Aux Folles” (cu Ugo Tognazzi şi Michel Serrault), care i-a adus o nominalizare la “Oscar” pentru cel mai bun scenariu.

Debutul lui ca regizor s-a consemnat în 1976 cu comedia-dramă “Le Jouet”, pentru care a scris şi scenariul. Filmul despre un băiat care îi dă tatălui său o lecţie de viaţă cumpărându-şi o jucărie-om a fost adaptat în Statele Unite sub numele “The Toy”.

Un alt film, “Les Fugitifs”, a fost de asemenea adaptat în America, dar, de această dată, Francis Veber l-a regizat el însuşi.

Veber a lucrat pe ambele ţărmuri ale Atlanticului ca scenarist şi regizor. În 1998, a avut un mare succes internaţional cu “Le Diner de Cons / The Dinner Game / Dineu cu proşti”. Pentru acest film, vizionat de peste nouă milioane de francezi, realizat după comedia scrisă de el în 1993, Veber a fost nominalizat la premiul “César” pentru cel mai bun regizor şi a primit acest prestigios premiu pentru categoria cel mai bun scenariu. Jacques Villeret (interpretul lui François Pignon) a primit premiul pentru “cel mai bun actor”, iar Daniel Prévost, premiul pentru “cel mai bun actor în rol secundar”.

Creaţiile lui, în care cruzimea se împleteşte cu blândeţea, se bucură de un mare succes de public. Veber stăpâneşte arta de a dibui personaje simple, dar pline de contradicţii, care ne seamănă atât de bine când el le adaugă acea tuşă de candoare, de naivitate, de stângăcie, pe care le face să evolueze în situaţii dificile, creând astfel comicul de situaţie de care spectatorii nu se mai satură…

Regia: Ion Caramitru. Scenografie: Florilena Popescu Fărcăşanu.

Din distribuţie, o pleiadă de mari artişti: Horaţiu Mălăele, Ion Caramitru, Medeea Marinescu, Alexandru Bindea, Costina Ciuciulică, Dorin Andone, Tomi Cristin, Alexandru Georgescu.

“Hazul ţine de la început până la sfârşit, dar buna dispoziţie e însoţită, pentru spectatorul inteligent, de nuanţa psihologică a textului, de care ţin cont pe întreaga durată a jocului scenic atât Horaţiu Mălăele, cât şi ceilalţi actori aleşi pentru a reliefa situaţia şi a constata pe cine domină prostia. (…) Acestei montări în stil clasic de la TNB i s-a dus buhul foarte repede. Nu numai că e o comedie şi se râde mult, ci şi pentru că, sper că e aşa, îndeamnă la meditaţie asupra prostiei ce nu se dă extirpată”, scria Maria Sârbu. Sâmbătă 12 octombrie şi duminică 13 octombrie, la ora 20.00.

Teatrul Mignon

Un nou proiect la “debut treişpe” înseamnă o scenă, o casă, o speranţă. Scena pe care fiecare tânăr actor îşi doreşte să joace, casa de care orice proaspăt spectacol are nevoie, speranţa din toţi iubitorii de teatru – fie că ea înseamnă ”voi deveni un mare actor”, „voi creşte un mare actor”, „voi avea în faţă un mare actor”!

Teatrul “Mignon” a iniţiat acest proiect pentru tinerii absolvenţi, care merită să aibă ocazia de a-şi arăta munca de ani de zile. Spectacolul de licenţă/masterat reprezintă prima mare investiţie a studentului de teatru, piesa la care lucrează poate cel mai mult, cu cel mai sincer devotament şi care, de cele mai multe ori, rămâne prizonieră între zidurile şcolii. Atâta implicare, dăruire, îndrumare din partea unor mari actori şi profesori, toată energia, talentul şi timpul unui student dedicat ajung de cele mai multe ori să se concretizeze într-un spectacol jucat doar pentru colegi şi prieteni, ca mai apoi să se stingă! Nu, noi credem că acest moment nu trebuie să fie un sfârşit, ci un început: debutul!

Vrem ca fiecare licenţiat în teatru să aibă acea scenă pe care să arate că poate, acea casă în care să-şi joace spectacolul şi acel loc, de început, din care să răsune ecoul său. Dacă “Mignon” este locul unde teatrul se întâlneşte cu spectatorul în căutarea regăsirii, ”debut treişpe” aduce tânărul actor în acest teatru.

2013 este anul în care s-a înfiinţat “Teatrul Mignon”, în care s-a iniţiat acest proiect, în care tinerii noştri actori îşi încep cariera.

”debut treişpe” se scrie cu litere mici, ca să crească mare!

“Kean”

Kean pe scena de la Mignon

Spectacolul care deschide acest proiect este “Kean” după J.P. Sartre/ W. Shakespeare şi va avea loc joi, 10 octombrie, la ora 21.15. Din distribuţie fac parte Mihai Niţu, Lia Gherman şi Vladimir Albu. Coordonator artistic: Adrian Titieni. Asistent proiect: Alexandru Pavel.

Cum să facem să nu mai fim spectatorii propriei noastre vieţi? Cum să devenim Oameni de Acţiune? Pentru a atinge “Nemurirea” este nevoie de renunţarea totală de sine – de Însemnătatea pe care o capăta personalitatea umană în memoria oamenilor cărora le-a dedicat întreaga sa existenţă. Paradoxal, asta este contrar ideii de glorie, ideii de a fi celebru. În realitate, pentru a putea fi Cineva trebuie să ajungi să fii un Nimeni… dar nu un Nimic… Spectacolul “Kean” este o pledoarie despre condiţia Actorului şi efemeritatea artei sale.

“Copiii Soarelui”

Copiii Soarelui la Teatrul Mignon

Vineri 11 şi sâmbătă 12 octombrie, la ora 21.15, sunt programate două reprezentaţii ale spectacolului, adaptare după piesa omonimă a lui Maxim Gorki.

Din distribuţie fac parte Cristina Ceauşu, Cristina Paraschiv, Dana Paraschiv şi Adrian Bîlă. Costumele sunt realizate de Gina Bîlă. Proiectul este coordonat de Adriana Piteşteanu.

„… ce frumos că suntem diferiţi… artă, mândrie, bani… ce bine că ne putem schimba… viaţa, destinul, fiinţa… ce frumos ar fi dacă… n-ar fi prea târziu!”

Spectacolele ”debut treişpe” – “Visul unei nopţi în seară”, cum ne place să le numim – încep la ora 21.15.

Prima săptămână a stagiunii 2013-2014 la Teatrul “Mignon” înseamnă un număr de 8 reprezentaţii (7 titluri diferite), actori cunoscuţi, ca Marius Bodochi, Monica Davidescu şi Dan Tudor, actori în plină afirmare ca Lari Giorgescu sau Amalia Huţan, câştigătoarea Premiului “Amza Pellea” pentru cea mai bună actriţă la “Gala Hop” 2013, şi tineri absolvenţi de teatru care îşi vor prezenta spectacolele de licenţă pe scena de la “Mignon”, în cadrul proiectului „debut treişpe”.

Dan Tudor joacă în două spectacole care vor avea loc în această săptămână la Mignon, pentru care semnează şi regia: „Taxi blues” şi „Escroci în aer liber”. Miercuri, 9 octombrie, ora 19.30 am putut revedea „Taxi blues” de Ana Maria Bamberger, cu Marius Bodochi şi Dan Tudor, iar duminică, 13 octombrie, ora 19.30 va avea loc în avanpremieră la “Mignon” spectacolul „Escroci în aer liber” de Ion Băieşu, cu Monica Davidescu şi Dan Tudor.

Teatrul ACT

„Orfani”

Orfani la Teatrul ACT. Foto Bogdan Bobocescu

Un thriller psihologic despre realitatea contemporană.

Teatrul ACT şi Asociaţia “ProDrama” prezintă în premieră spectacolul „Orfani” de Dennis Kelly, în regia Elenei Morar. Din distribuţie fac parte Simona Cuciurianu, Ionuţ Grama şi Laurenţiu Bănescu. Spectatorii sunt aşteptaţi la un thriller care explorează violenţa în mediul urban şi felul în care aceasta influenţează viaţa liniştită a unui cuplu de condiţie medie.

Helen (Simona Cuciurianu) şi Danny (Ionuţ Grama) iau cina în apartamentul confortabil situat într-un cartier rău famat dintr-un oraş britanic. Dar seara le este dată peste cap de Liam (Laurenţiu Bănescu), fratele lui Helen, care apare brusc la uşă într-o ipostază surprinzătoare, însoţită de explicaţii pe măsură. Urmează o noapte de dezvăluiri şi decizii care destramă, încetul cu încetul, lumea liniştită a cuplului.

Cât de departe suntem dispuşi să mergem pentru a-i proteja pe cei dragi? Unde se termină grija legitimă şi unde începe panica? Cu ce preţ supravieţuim violenţelor mici, cotidiene, şi cum putem închide ochii la ceea ce se întâmplă în jurul nostru?

Un spectacol care promite să ţină publicul cu sufletul la gură, ridicând simultan probleme morale şi sociale relevante – loialitatea faţă de familie, responsabilitatea morală faţă de comunitate, răspunderea în faţa legii, discriminarea şi violenţa în mediul urban.

Scenografia îi aparţine lui Tudor Prodan.

Autorul piesei, Dennis Kelly, este unul dintre cei mai interesanţi dramaturgi contemporani din Marea Britanie, cunoscut pentru piesele sale „Love and Money“, „DNA“, „Orphans“, dar mai ales pentru scenariul sitcomului „Pulling“ (BBC), care a câştigat “British Comedy Award” în 2008.

Marţi 15 octombrie, ora 19.00.

Godot Cafe-Teatru

„Cineva ca tine”

Cineva ca tine la Godot Cafe Teatru

O comedie despre frustrare, despre fuga de adevăr, despre singurate şi prietenie.

Spectacolul „Cineva ca tine”, de Cristina Florea prezintă, în registru comic, drama omului contemporan incapabil de a mai relaţiona sincer şi real cu ceilalţi. Este povestea a cinci oameni, cinci singurătăţi în căutarea jumătăţii. Comunicarea între personaje e mai mult convenţională, protagoniştii (prieteni, iubiţi, soţi) fiind expulzaţi, unul câte unul, din realitatea celuilalt. O comedie despre felul în care se trăieşte azi, într-o societate dominată de reperele media şi ale societăţii de consum.

Piesa prezintă povestea a două prietene, Leea (Cristina Florea) şi Bee (Letiţia Vlădescu), care se regăsesc după 2 ani. Schimbările care s-au petrecut în viaţa lor dau naştere la conflicte tragicomice.

În distribuţie: Letiţia Vlădescu/Maria Gârbovan, Cristina Florea, Andreea Vasile, Dan Rădulescu, Tudor Istodor.

Scenografia: Tudor Prodan.

Cristina Florea, absolventă a Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică, Bucureşti, Secţia Arta Actorului şi Master Pedagogie, îşi face debutul dramaturgic cu piesa „Cineva ca tine”. Actriţa a obţinut în 2010 o nominalizare la Premiile UNITER pentru cel mai bun debut, pentru rolul Tyler din piesa „Nişte fete” în regia lui Cristi Juncu.

Duminică, 13 octombrie 2013, la ora 19.00.

Teatrul Roşu

Este cea mai tânără companie de teatru înfiinţată în Bucureşti. Scopul ei declarat este “de a oferi publicului spectacole de neuitat într-un cadru mai puţin formal, dar destins şi prietenos, la Music Club”.

“Feisbuc”

Dacă n-ai Facebook, nu exişti, dacă nu vezi Feisbuc, iar nu exişti! A apărut prima comedie din România despre celebra reţea de socializare! O poveste bazată numai şi numai pe fapte reale! O comedie plină de întâmplări trăsnite căreia nu-i poţi rezista dacă nu-i dai un Like.

Spectacolul aduce în prim-plan viaţa agitată a unor tinere care trec prin cele mai penibile situaţii şi care în naivitatea lor speră că în sfârşit îşi vor întâlni adevărata iubire pe Facebook.

De multe ori, această reţea de socializare ne determină să pierdem ore întregi în faţa calculatorului pretinzând că „socializăm”, postăm imagini cu tot ceea ce facem, ne expunem întreaga viaţă fără să ne gândim la riscurile la care suntem expuşi.

Câţi dintre noi nu au lista plină de prieteni necunoscuţi? Câţi dintre noi nu îşi pierd nopţile în faţa ferestrei de chat, pretinzând că socializează? Câţi dintre noi nu au încercat să-şi găsească marea dragoste pe Facebook?

Duminică 13 octombrie, ora 21.00.

“De ce tocmai tu?”

De ce tocmai tu, la Teatrul Roşu

Un spectacol de teatru care include o regie într-o regie. Doi oameni care petrec mult timp aproape unul de celălalt ajung inevitabil să se îndrăgostească şi să fie chinuiţi de întrebarea „De ce…tocmai tu?”.

Dragostea se amestecă cu umorul, surprizele şi confuzia. Iată câteva rânduri ale autoarei cu referire la piesa scrisă. „V-o amintiţi pe frumoasa Jennifer Cavilleri din «Love Story»? E prima tinereţe pe care eu am aflat-o răpită de cancer. M-a marcat. Şi, în fond, era un personaj dintr-o carte.

Am înaintat în viaţă şi mi-am văzut de destin împletindu-l cu al celorlalţi. Ne naştem pe rând, murim pe sărite. Asta nu mai e ficţiune, e o certitudine. Pe prietena mea Magda, fata cu zâmbet inegalabil, aceeaşi boală a răpit-o când nimeni n-ar fi putut accepta ideea morţii la acea vârstă. Apoi, eu însămi am fost alergată de cuvântul fără întoarcere, însă mintea mea a fost mai puternică şi nu l-am lăsat să se pronunţe.

Unii dintre noi avem noroc, putem învinge pericole infernale, rămâne doar să conştientizăm şi să preţuim minunile de care deseori ne îndoim.

De un singur lucru n-am dubiu: dragostea e mai puternică decât viaţa şi moartea la un loc. Iubiţi fără frică, e singurul mesaj pe care aş vrea să îl las în urma mea. Asta vine ca răspuns la o întrebare pe care mi-a pus-o cineva în legătură cu spectacolul pe care îl promovez. Spectacol care se va juca mereu pentru toţi cei cu zâmbet inegalabil. Şi care, culmea, e… comedie! Să nu ziceţi că nu v-am spus. Eu nu scriu decât dacă plânsul e înecat de râs”, mărturiseşte autoarea, Natalie Ester.

Regia, Natalie Ester. Cu Ioana Zărnescu, Dan Mecu / Cătălin Stelian.

Duminică, 20 octombrie, ora 20.00.

Teatrul Naţional „Radu Stanca”

„Felii”

Ofelia Popii în Felii

Spectacolul Liei Bugnar, cu Ofelia Popii, al teatrului sibian, va fi prezentat în turneu la Iaşi, Arad, Deva şi Călăraşi.

„Felii” a avut premiera pe data de 2 octombrie 2010 şi are la bază un scenariu emoţionant scris de Lia Bugnar. Spectacolul o aduce pe scenă pe Ofelia Popii, care interpretează cameleonic rolurile a şapte personaje, şapte femei al căror destin se schimbă odată cu moartea unui bărbat. Producţia se bucură, de asemenea, de o versiune radiofonică, în regia lui Gavriil Pinte, prezentată în premieră la Teatrul Naţional Radiofonic, în cadrul proiectului „Dramaturgi români contemporani”. Mai mult decât atât, acest spectacol i-a adus Ofeliei Popii Premiul UNITER pentru „cea mai bună actriţă într-un rol principal”. Producţia Teatrului Naţional din Sibiu a mai fost prezentată în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (2011), Festivalul Dramaturgiei Româneşti Timişoara (2011) şi în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru „Zile şi Nopţi” de la Brăila (2011).

Prima reprezentaţie din turneu a avut loc miercuri, 9 octombrie, pe scena Teatrului „Luceafărul” din Iaşi, în cadrul celei de-a VI-a ediţii a “Festivalului Internaţional de Teatru pentru Publicul Tânăr”.

Ofelia Popii va susţine al doilea spectacol la Arad, în cadrul celei de-a XIX-a ediţie a “Festivalului Internaţional de Teatru Clasic”. Evenimentul cultural a ajuns deja o tradiţie în Arad şi face parte din stagiunea aniversară „Reper 65”, sub deviza „REPER FEST – Naţional. European. Multicultural”. Producţia Teatrului Naţional din Sibiu va fi prezentată publicului arădean luni, 14 octombrie, ora 19.00, pe scena Teatrului „Ioan Slavici”.

„Felii” va fi prezentat, de asemenea, pe scena Centrului Cultural „Drăgan Muntean” din Deva. Evenimentul va avea loc sâmbătă, 9 noiembrie, ora 19.00. Ultima reprezentaţie din cadrul acestui turneu va avea loc vineri, 22 noiembrie, ora 19.00, la Călăraşi, în cadrul Stagiunii de Toamnă a Centrului Judeţean pentru Cultură „Barbu Ştirbei”.

Scenografia & Ligh Design: Dragoş Buhagiar. Coregrafia: Florin Fieroiu.

Muzica: Vlaicu Golcea. Figuraţie: Alexandru Melnicenko.

Teatrul “Tamási Áron”

“Oricine”

Oricine la Teatrul Tamasi Aron

Întâia premieră a stagiunii 2013-2014 a Teatrului “Tamási Áron” din Sf. Gheorghe va avea loc pe data de 11 octombrie, vineri de la ora 19.00. Piesa “Oricine” de Péter Kárpáti va fi montată de Radu Afrim, unul dintre cei mai importanţi regizori din România, premiat de mai multe ori cu premiul UNITER. Piesa se va juca pe scena sălii mari a Teatrului, ca spectacol studio. Premiera şi fiecare reprezentaţie din luna octombrie vor fi supratitrate în limba română.

Péter Kárpáti este dramaturg, regizor şi profesor al Facultăţii de Artă Teatrală şi Cinematografică din Budapesta. Piesa intitulată “Oricine” reinterpretează problematica celei mai renumite moralităţi din secolul al XV-lea, analizând cum ar arăta în lumea necredincioasă de astăzi socoteala cu sine a omului în faţa morţii. Oare ce am face noi dacă am afla deodată că doar o zi mai avem de trăit?

Regizorul spunea despre piesă: „Întâmplător mi-a căzut în mână acest text, şi l-am ales pentru că nu l-am înţeles iniţial. Mă incită textele care nu-şi oferă toate sensurile din prima, care pot să dea bătaie de cap şi artiştilor şi spectatorilor. E un text care vorbeşte de nebunia unei femei, şi care dincolo de realism are nişte alunecări în sureal. Este foarte emoţionant, dar are şi umor. Bineînţeles l-am ales şi pentru că am avut o trupă foarte bună pentru personaje. Văzusem înainte câteva spectacole cu trupa Teatrului Tamási Áron, dar nu mă aşteptam să lucrez atât de uşor cu ei”.

Distribuţia: Pál-Ferenczi Gyöngyi, Pálffy Tibor, Szakács László, Erdei Gábor, Gajzágó Zsuzsa, Benedek Ágnes, Kovács Kati, Fekete Mária, Nagy Eszter, D. Albu Annamária, Diószegi Attila, Derzsi Dezső, Molnár Gizella, Krizsovánszky Szidónia, Debreczi Kálmán şi Kónya-Ütő Bence. Colaboratori în realizarea spectacolului: Kónya-Ütő Bence (muzica & SFX), Bartha József (scenografia), Giliga Ilka (costumele), Horváth Csaba (tehnician lumini), Nagy Botond (asistent regizor), Nagy B. Sándor (dramaturgia), Csomós Tünde Tímea (regia technică), Dobra Mária Magdolna (sufleur).

Următoarele reprezentaţii vor avea loc pe data de 13 (duminică, ora 19.00), 15 (marţi, ora 18.00) şi 17 (joi, ora 19.00) octombrie, în Sala Mare a Teatrului.

Teatrul Naţional din Timişoara

“Billy Mincinosul”

Billy Mincinosul, la Teatrul Naţional din Timişoara

Sâmbătă, 12 octombrie, de la ora 19.00, Sala 2 găzduieşte o nouă premieră a Naţionalului timişorean: “Billy Mincinosul” de Keith Waterhouse şi Willis Hall. Textul care i-a făcut celebri pe cei doi autori britanici pe marile ecrane, dar şi pe multe scene ale lumii se transformă într-o comedie irezistibilă sub semnătura regizorală a Antonellei Cornici, revenită la TNTm după succesul spectacolului “M-am hotărât să devin prost”.

“Billy Mincinosul” este o comedie nostalgică despre puterea imaginaţiei, despre evadarea din realitate şi, mai ales, despre evadarea din inerţie.

Distribuţia spectacolului îi reuneşte pe actorii Ion Rizea, Cătălin Ursu, Ana Maria Cojocaru, Irene Flamann Catalina, Victor Manovici, Alina Chelba, Ana Munteanu şi Mălina Manovici, precum şi pe scenografii Zsolt Fehervári (decoruri) şi Alina Lăţan (costume); muzica este compusă de Bobo Burlăcianu, coregrafia este semnată de Andrea Gavriliu, video-designul aparţinând lui Lucian Matei.

Teatrul Metropolis

“SEX”

Mircea Rusu şi Emilia Popescu în Sex, la Teatrul Metropolis

Ce să iubeşti, sau ce înseamnă să iubeşti?

Ce spui atunci când iubeşti pe cineva?

Cum te apropii de adevăr umflându-ţi impulsurile în noaptea pasiunii ce naşte monştri ai dragostei?

Ce simţi atunci când auzi respiraţia celui care doarme lângă tine?

Emilia Popescu, Mircea Rusu, Gelu Niţu şi Mihai Calotă vă vor răspunde la întrebările despre meandrele iubirii în spectacolul cu piesa “SEX”, de Rob de GRAAF, în regia lui Claudiu Goga.

„SEX” analizează profund şi cu emoţie, într-un ritm alert, reacţiile şi evoluţia a patru personaje: soţul, soţia, prietenul casei şi partenerul acestuia – două cupluri ale căror probleme ajung să interfereze, urmărindu-i până în cele mai ascunse cute al intimităţii lor erotice şi morale. Se discută, se analizează, „eroii sunt nişte vorbitori entuziaşti” cum însuşi autorul declară, mânaţi de dorinţa ca odată şi odată totul să fie din nou bine.

„Este o combinaţie între amintire şi dor. Cred că, scufundate în adâncul conştiinţei şi totuşi încă palpabile, se mai păstrează senzaţiile unui armonios odinioară: lumina din camera ta de copil, întunericul de pe coridorul din casa bunicilor, tensiunea plină de aşteptare cu care te duceai la şcoală în dimineţile de vară… […]

Certitudinile de altădată oricât de depărtate şi de slabe, formează un nucleu de nostalgie. Şi chiar dacă ştii că trecutul nu se mai întoarce, acest nucleu te păstrează în mişcare. Speri să regăseşti cândva armonia pierdută şi simţirea ca trăire firească”, scrie autorul, Rob de Graaf.

Traducerea: Liliana Alexandrescu. Scenografia: Lia Dogaru.

Sâmbătă, 12 octombrie, ora 19.00.

Stagiunea de Teatru Politic

“SubPământ. Valea Jiului după 1989”

SubPământ, la Teatrul Politic

Este un proiect de observaţie şi analiză a existenţei cotidiene a unor comunităţi afectate decisiv de schimbările politice şi sociale care au avut loc începând cu anii ’90. Proiectul îşi propune să documenteze situaţia economică, viaţa şi munca minerilor în post-socialism. Teatrul “SubPământ” este un proiect de reconstrucţie performativă a poveştilor-document care fundamentează istoria comunităţilor din Valea Jiului, aflate la limita dintre supravieţuire, migraţie, dispariţie şi posibilă reconstrucţie. Spectacolul are la bază o cercetare în Valea Jiului, coordonată de Mihaela Michailov (dramaturg), Vlad Petri (fotograf), David Schwartz (regizor). Cercetarea a avut mai multe direcţii – ateliere, discuţii libere şi interviuri cu mineri, soţii de miner, pensionari, copii, paznici de mină, lideri de sindicat, oameni care trăiesc din furtul de cărbune. “SubPământ” este un spectacol-arhivă de poveşti-mărturii ale unor comunităţi pe cale de dispariţie. Spectacolul îşi propune revalorizarea poveştilor, a problemelor şi culturii unor categorii sociale deseori ignorate în teatrul românesc de după 1989: comunităţile muncitoreşti.

În distribuţie: Alice Monica Marinescu, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, Andrei Şerban. Scenografia: Adrian Cristea. Muzica: Bogdan Burlăcianu.

Spectacolul poate fi vizionat vineri, 11 octombrie, la ora 19.30, la Spaţiul Platforma (Calea Moşilor 62-68).

În cadrul stagiunii (21 septembrie-14 noiembrie 2013) vor fi prezentate 6 spectacole de teatru politic din Bucureşti şi Târgu-Mureş, vor fi organizate dezbateri cu publicul pornind de la subiectele spectacolelor şi va fi lansat numărul 3 din “Gazeta de Artă Politică”.

Teatrul de Artă Bucureşti

“Femeile din viaţa mea”

Femeile din viaţa mea, la Teatrul de Artă

Un spectacol amuzant, spiritual, neaşteptat şi emţionant!

Spectacolul “Femeile din viaţa mea”, adaptare de Letiţia Vlădescu după “Femeile din Manhattan”, de John Patrick Shanley, se joacă vineri, 11 octombrie la “Teatrul de Artă”, în strada Sfântul Ştefan nr. 21.

O piesă despre femei moderne, complexe, sensibile, de succes, încrezătoare şi uneori nevrotice. Umorul amar este în stilul serialului “Totul despre sex”.

Rhonda, Judy şi Billie iau cina, timp în care îşi dau seama că, deşi au cariere înfloritoare, viaţa lor emoţională este o epavă. Rhonda tocmai s-a despărţit de prietenul ei, Billie se plânge că ea şi soţul ei sunt blocaţi în faza de “lună de miere”, iar Judy renunţă la speranţa de a mai întâlni un bărbat atrăgător, care să nu fie gay. După o serie de evenimente surprinzătoare şi situaţii de un comic devastator se produc schimbări semnificative în vieţile acestor femei.

Cu: Letiţia Vlădescu, Raluca Ghervan, Cristina Florea. Scenografia: Irina Moscu. Afişul: Andrei Runcanu.

Teatrul Excelsior

Hainele cele noi ale Prinţului, în premieră

Alexandra Velniciuc în Hainele cele noi ale Prinţului la Teatrul Excelsior

Spectacolul după Andersen, în regia Ilincăi Stihi, poate fi vizionat atât de cei mici, cât şi de cei mari, marţi, 15 octombrie, ora 19.00. În rolul Prinţesei Deea joacă Alexandra Velniciuc.

Tânăra regizoare Ilinca Stihi (câştigătoare a Premiului UNITER în 2012, multipremiată în străinătate pentru producţiile sale radiofonice şi cunoscută pentru montările “Closer”, la Teatrul Mic, ”Brand”, un proiect original montat la Biserica Lutherană din Bucureşti sau ”eMeS”, la Teatrul “Maria Filotti” din Brăila) a pornit într-o aventură spectaculoasă prin lumea genialului danez, mixând două dintre cele mai cunoscute poveşti ale sale: “Hainele noi ale Împăratului” şi “Porcarul şi Prinţesa”. Rezultatul este uimitor. Un spectacol plin de muzică, umor, ritm, culoare, efecte speciale, replici sclipitoare.

Alături de Ilinca Stihi au intrat în ţinutul magic al copilăriei scenografa Luana Drăgoescu, coregrafa Andreea Duţă, compozitorul George Marcu, light-designerul Cristian Niculescu şi sound-designerul Mihnea Chelariu.

Distribuţia este impresionantă, cu actori plini de pasiune şi entuziasm: Alexandra Velniciuc, în rolul Prinţesei Deea, care joacă pentru prima oară pe scena Teatrului Excelsior, Raluca Botez, în rolul graţioasei Panseluţa, Silvana Ionescu, în rolul Zânei Toamnei, Dan Clucinschi, în rolul lui Mugurel, Robert Radoveneanu, în rolul Prinţului Crin. Un cuplu extrem de simpatic, care o să vă stârnească hohote de râs, este cel al Danielei Ioniţă Marcu, în rolul Cioarei, şi al lui Ciprian Cojenel, în rolul Ariciului. Nu puteau lispi din spectacol: Albinuţa, interpretată de Cosmina Dobrotă, Libelula, interpretată de Iulia Diana Samson, şi rotofeiul Bondar, interpretat de Marian Rădulescu.

Teatrul Odeon

“EQUUS”

Equus, în premieră la Teatrul Odeon

„Acum vreo doi ani, într-un sfârşit de săptămână, mergeam cu maşina pe un drum de ţară, însoţit de un prieten. Am depăşit un grajd şi, dintr-odată, el şi-a amintit de un delict neobişnuit, de care auzise de curând, la o cină în Londra. Ştia doar un detaliu – oribil – şi toată povestea a ţinut mai puţin de un minut, dar a trezit în mine o fascinaţie intensă.

Actul fusese comis cu câţiva ani mai înainte de către un tânăr cu mari probleme. A şocat profund corpul local de magistraţi şi în cele din urmă, nu s-a putut găsi nici o explicaţie raţională. Peste câteva luni, prietenul meu a murit. N-am putut să verific cele spuse de el sau să aflu detalii.

Nu-mi dăduse nici nume, nici loc, nici timp. Nici nu cred că le ştia. Tot ce aveam era relatarea acestui fapt divers oribil şi sentimentul pe care-l stârnise în mine. Ştiam precis că vreau să-l interpretez într-un mod foarte personal. Trebuia să creez o lume imaginară în care fapta putea fi înţeleasă”, scria dramaturgul Peter Shaffer, în 1973.

Alan Strang, un adolescent de 17 ani, orbeşte 6 cai într-o noapte, cu o scoabă de curăţat copite, într-un hipodrom de lângă Winchester. Fapta lui Alan este de o cruzime nemaipomenită. Unul dintre judecători, Hester Salomon, este profund impresionat de situaţia băiatului şi intuieşte existenţa unor cauze adânci. Îl duce aşadar la prietenul ei, Martin Dysart, medic psihiatru la spitalul din Rokesby. Acesta este singura persoană către care Alan se deschide. Fragil, vulnerabil, chinuit şi “mai ciudat”, Alan găseşte în Martin Dysart partenerul de drum, care coboară cu el în “adâncuri”, în lumea “Equus”.

Între Martin Dysart şi Alan Strang are loc una din acele întâlniri “esenţiale”, care schimbă destine. Martin este în perioada “anilor de maestru”, Alan este la vârsta primului “păcat”.

“Spectacolul «Equus», rezultatul unui efort intens si a unor luni de căutări, îşi propune să reveleze fragila şi fascinanta lume interioară a lui Alan Strang şi să invite publicul să-l însoţească pe psihiatrul Martin Dysart pe drumul întâlnirii cu «De ce-urile» fundamentale, generate de incursiunea profundă a acesteia”, afirma Geanina Hergheligiu, regizoarea spectacolului.

Scenografia: Victor Diaconu, muzica originală: Valentin Luca, coregrafia: Alina Lazăr, light-design: Radu Barbu.

Cu: Cătălin Jugravu, Florian Mihai Niţu, Vladimir Albu, Ioana Chiţu, Ecaterina Bunduc, Dragoş Olaru, Andrada Fuscaş, Ana Maria Turcu, Alina Lazăr, Ema Constantin, Răzvan Stoian/ Andrei Iancu, Diana Bejan, Delia Marian.

Primele reprezentaţii: 11 şi 13 octombrie, la ora 19.30, Sala Studio.

Weekend teatral românesc în Germania

Marcel Iureş în Absolut în turneu în Germania

Teatrul Românesc se află la acest început de toamnă în lumina reflectoarelor în oraşele Karlsruhe, München şi bineînţeles la Berlin.

ICR Berlin, în parteneriat cu “Badisches Staatstheater” din Karlsruhe şi cu Teatrul German de Stat din Timişoara, organizează festivalul “Neues Theater aus Rumänien”, un weekend teatral românesc la Karlsruhe, în zilele de 18, 19 şi 20 octombrie 2013.

Amplul eveniment se adresează unui public larg şi se bazează pe conceptul de reprezentare a teatrului absurd, impus în întreaga lume de Eugen Ionescu şi întâlnit la toate generaţiile de autori şi regizori, de a trata absurdul din realitatea contemporană. Evenimentul are loc în cele două săli ale teatrului din Karlsruhe, cu 400 şi respectiv 150 de locuri. Spectacole prezentate sunt „Ţinuturile joase” de Herta Müller, în regia lui Nikolaus Wolcz, „Nu ne-am născut în locul potrivit” de David Schwartz şi Alice M. Marinescu, în regia lui Manuel Braun, şi lectură scenică „Familia Offline” de Mihaela Michailov.

În cadrul festivalului va fi inaugurată instalaţia „Take a peek. The city. The people. The absurde. Bucharest” realizată de arhitectul Dan Lancea, despre oameni şi locuri din Bucureşti, care descrie momente din viaţa cotidiană a Capitalei.

Un text şi o abordare regizorală reprezentative pentru proiectul propus se regăsesc în producţia Teatrului German de Stat din Timişoara, „Ţinuturile joase” / „Niederungen” de Herta Müller, spectacol montat de Nikolaus Wolcz în scenografia lui Helmut Stürmer. Spectacolul întruneşte toate elementele de reprezentare, nu doar în interiorul conceptului propus, ci şi prin alăturarea unor nume cu valoare internaţională, cum este autoarea textului.

Mihai Mălaimare şi Mircea Tiberian în Actorul

Herta Müller, scriitoare de origine română stabilită în Germania, câştigătoare a “Premiului Nobel pentru Literatură”, vorbeşte, în premieră absolută pentru teatru, despre copilăria ei din Niţchidorf, despre şcoală, despre duminicile din biserică, jocurile şi mai apoi despre serile de dans şi experienţele de la oraş. Ea trece încă o dată prin staţiile acelor vremuri şi readuce la viaţă personajele trecutului. Retrăieşte propriile temeri din copilărie, certurile părinţilor şi micile şarlatanii zilnice ale sătenilor, zugrăvirea acestora dintr-o perspectivă subiectivă nefiind lipsită de căldură şi umor.

Spectacolul „Nu ne-am născut în locul potrivit” se bazează pe un text actual românesc, scris de David Schwartz şi Alice Monica Marinescu. Textul a câştigat concursul “Talking About Borders”, organizat în 2012 în România. Concursul îşi propune să găsească în fiecare an, prin competiţie, cel mai bun text dramaturgic din câte o ţară europeană. “Badisches Staatstheater” din Karlsruhe va programa în cadrul weekend-ului românesc o reprezentaţie a spectacolului premiat. Textul descrie, în toată absurditatea realităţii, lumea invizibilă a refugiaţilor şi apatrizilor, viaţa într-o lume a regulilor care îngrădesc, a legilor care nu se respectă şi a graniţelor care destramă familii şi comunităţi. Alice Monica Marinescu şi David Schwartz au scris piesa în urma unor multiple întâlniri, discuţii şi interviuri cu persoane (foste) refugiate şi apatride.

Simona Bondoc în Kiki van Beethoven

Piesa „Familia Offline“, care va fi prezentată sub formă de lectură, dezbate viaţa de zi cu zi a unor copii care se transformă în adulţi, aşteptându-şi părinţii să se întoarcă de la munca în străinătate. Maturizarea lor naşte întrebări inocente, tandre şi cinice despre lumea în care trăiesc. Migraţia forţei de muncă reprezintă una dintre temele majore ale societăţii contemporane, cu implicaţii politice fundamentale în structurile de viaţă cotidiană, în noua ordine economică a familiei globale şi în raportările emoţionale la realitatea supravieţuirii prin dislocare.

La München, ICR Berlin a invitat piesele de teatru „Absolut”, cu Marcel Iureş, piesă montată de către Alexandru Dabija la Teatrul “Act” din Bucureşti, şi piesa „Actorul“ a Teatrului “Masca” din Bucureşti, în regia Ancăi Dana Florea, cu Mihai Mălaimare pe muzică live compusă de Mircea Tiberian, pe textele lui Mircea Dinescu. Prin pantomimă şi monolog, trecând prin diverse stări şi traversând diverse etape din istoria teatrului, Mihai Mălaimare interpretează cu vervă şi umor rolul actorului care se joacă pe sine. Spectacolul va fi prezentat in “Kulturzentrum Gasteig”. Sub forma unui recital susţinut de Marcel Iureş, spectacolul „Absolut” de Alexandru Dabija este o transpunere în actualitate a textului „Ivan Turbincă” de Ion Creangă. Personajul jucat de Marcel Iureş, un om al străzii din zilele noastre, adoptă pe rând multiple roluri, devenind sub ochii spectatorilor când sătean, când boier, când Dumnezeu, când Scaraotschi, când Moartea, când Sfântul Petru. Acest one-man show interpretat magistral de Marcel Iureş poate fi văzut pe 12 octombrie în Dogmagkateliers München.

ICR Berlin va încheia stagiunea teatrală cu prezentarea, în luna decembrie, la sediul Institutului de la Berlin, a spectacolului „Kiki van Beethoven” de E.E Schmitt, pus în scenă de Alice Barb.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.