Prima linie de cale ferată din România, reabilitată

 

Compania CFR Infrastructură a scos la licitație în SICAP un contract de 2,7 miliarde lei pentru reabilitarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră. Finanțarea proiectului se face cu bani europeni, cu bani de la bugetul de stat și din fonduri proprii CFR S.A.

Tot proiectul durează 98 de luni, din care execuția propriu zisă este de trei ani, la care se adaugă șase ani garanție.

Această rută este parte a rețelelor TEN-T și a fost identificată și definită ca linie de cale ferată convențională care trebuie modernizată. Linia de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord este prima linie înființată în România și este, parte componentă a rețelelor AGC, AGTC și T.E.R.

Linia CF București Nord – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă, în cadrul rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale de pe teritoriul României și face legătura între Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.

Printre beneficiile realizării acestei lucrări se numără reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson, îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar, îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului. Beneficile economice ar fi atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar, pe ruta București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Mihai Soare 1097 Articole
Author

6 Comentarii

  1. asta e linia aia care a fost inchisa vreo 20 de ani, nu a interesat pe nimeni… dar azi brusc au descoperit si bani, nu mai intreaba nimeni de „studii de fezabilitate”, nu mai e niciun ONG sa blocheze in instanta ca pune in pericol iepurii de camp din Giurgiu… Cum e ceva petrol si armament de miscat din Grecia, cum se executa pe repede inainte… ce-as rade sa le faca de aceeasi mantuiala si sa fure banii cum ii fura aia in kiev

  2. @maxtor – 500 milioane de euro pentru 70km de cale ferata, cu depasirile de buget de rigoare o sa coste 10 milioane de euro per km. Dar, de.. e vanduta fraierilor ca investitie in infrastructura, dai in infrastructura, dai in mine, dai in fabrici si uzine…

  3. @Ghro

    -băi grohăiala porcoasă,
    bucuresti-giurgiu a fost prima ruta de cale ferata
    in 1866
    pregateau transportul carnitzei de tun la malaxor,
    „razboiul de independentza” din 1877,
    asa lucreaza astia;
    la peste 10 milioane euro pe kilometru
    furaciunea e de peste 95%.

  4. Grindeneeee,98 de luni ?? Poate 98 de ani.Ca linia astae f. lungaaa,aproape de lunga ca Transiberianul.

  5. Dupa reabilitarea caii ferate, parca vad ca trebuie reabilitate si boghiurile vagoanelor si locomotivelor. Daca masoara „specialistii” nostri ecartamentu’, sigur nu se mai pupa dupa. Va fi distractie maxima. Ca la tramvaiul 41. Noroc ca aici au „reabilitat” doar statiile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.