Concedieri colective în industria automotive

Mai multe companii din industria automotive din judeţul Arad au notificat autorităţile cu privire la intenţia de a recurge la concedieri colective, invocând scăderea comenzilor pentru maşini electrice în Europa, iar unul dintre producătorii de componente a disponibilizat deja 97 de persoane.

Directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Arad, Marinel Henteş, a declarat joi, pentru AGERPRES, că aproximativ 450 de angajaţi ar putea să fie disponibilizaţi, conform notificărilor făcute de şapte companii.

”Au fost anunţate mai mult de 450 de disponibilizări în sectorul industriei automotive, în contextul în care s-au redus foarte mult comenzile pentru maşinile electrice. Aceste informaţii le am din discuţiile pe care le-am avut cu angajatorii, care ne notifică, potrivit legii, în perioada de preconcediere, adică în perioada aceea în care ei îşi pregătesc un număr de concedieri colective”, a spus Henteş.

El a precizat că până acum doar una dintre companii a recurs la concedieri, fiind afectaţi 97 de salariaţi, care şi-au depus dosarele de şomaj. Totuşi, spune directorul AJOFM, o mare parte dintre cei concediaţi ar putea fi preluaţi de alte companii cu acelaşi profil, care încă mai caută personal şi s-au arătat interesate de disponibilitatea persoanelor rămase fără loc de muncă.

Potrivit AJOFM, în prezent rata şomajului în judeţ este de 1,4%, fiind una dintre cele mai mici din ţară.

Pe de altă parte, platforma AJOFM Arad arată că sunt disponibile 789 de locuri de muncă la 199 de angajatori, cele mai multe în domeniile transporturi, construcţii, automotive şi comerţ.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

10 Comentarii

  1. Asta-i doar începutul, grupul Autolive Brașov experimentează săptămâna de lucru de 4 zile…de la 1 Mai!…sunt angajat acolo!…viitorul nu sună bine,după concediu din iulie-august se pare că mulți vor primi acasă scrisori de bun rămas…

  2. Din pacate ponderea productiei in regim LOHN este foarte mare in Romania.

  3. Rezultatul politicilor capetelor de pluta de la Briucsel. Mai bagati bah sanctiuni, ca sa fie triaba triaba! Ah, sa nu uit, multe salutari si multi pupici de la Unchiu’ Sam. Muahahahahahaaaaa!!!!

  4. …au inceput disponibilizari si in domeniul it…in domeniul textil…auto…despre imm-uri, in special cele din comert, nu mai vorbesc, dar acolo nu sunt colective, ca sunt doi/trei angajati…si asta este doar inceputul…dupa ce va creste salariul minim, va urma grosul, firmele mici chiar nu-si pot permite sa mai tina oamenii…mda, vin vremuri extrem de interesante!…comasatii au inceput deja sa vanda resursele pe sestache, pe spagi grase, pe ochi frumosi…datoria externa va sari de 200 miliarde pana la sfarsitul anului…

  5. „invocând scăderea comenzilor pentru maşini electrice în Europa’
    Oare de ce?
    Sunt scumpe ptr ce ofera? Cat costa o electrica cu care sa pleci cu familia + bagaje in concediu? Sa zicem o electrica comparabila ca putere, autonomie si spatiu cu un Logan?
    Nu sunt fiabile? Cat costa schimbarea acumulatorilor?
    Autonomia prea mica ?
    Timpul de incarcare mare si numarul de statii de incarcare prea mic?

  6. Industria automotive? Cu ce se ocupa aceasta entitate, nu am auzit de aceasta industrie cu asemenea denumire?! Șomaj? De fapt, totul e de râpă în România.

  7. Multi in Romania si nu numai, de-abia isi permit o masini clasice si asta la mana a doua.
    Pariul de la Bruxelles pe adoptarea masinilor electrice ramane la fel de (ne)intemiat ca trecerea la moneda digitala sau direct criptomenede. Cardul bancar e nefiabil in multe locuri, masina electrica il urmeaza. Trecerea nu este cum cere piata, deficientele in exploatare nu se suprpun peste reclame, rezultand antireclama. Nu s-a rezolvat problema productiei de electricitate. Iarna pe o vreme nefavorabila scade productia de energie regenerbila, creste consumul masinii cu incalzirea electrica, tragand de la autonomie prin reducerea acesteia.

  8. Ha, ha! Ne place să ne lamentăm. O Ioropă ‘ntregă știe că românu’ cân’ nu mai are bani, schimbă 100 di oiro…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.