România are un nou pod! Acestea sunt cifrele spectaculoasei investiții

Azi, începând cu oare 13:00 va fi dat în trafic podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa și ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.

Înainte de inaugurarea investiției de o jumătate de miliard de euro, să prezentăm un rezumat al volumului de lucrări realizate, dar și alte informații despre acest obiectiv de investiții, așa cum le-a structurat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Șcrioșteanu.

– lungimea totală a podului este de 1974,3 metri;
– înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației;
– podul are 3 deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean;
– tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost #???????? la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galați;
– pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o ????????? ?? ???????? ?????? ???????: s-au folosit fire de cablu de cca 5,44 mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în număr de 16, au format, ulterior, cablul principal. ?? ? ??????? ?? ??.??? ??, ???? ?? ???????? ?? ?? ????? ????????? ???????? ?? ? ???;
– turnarea celor 4 piloni s-a făcut în sistem continuu, iar mecanismul de cofrare glisant a fost ?????? ???? ????? și au fost realizați aproximativ 2 metri la fiecare 24h;
– cei 4 piloni principali ai podului sunt goi pe interior și sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță;
– rosturile de dilatare au fost comandate și produse special pentru acest pod și asigură: +/- 1 metru pe malul brăilean și +/- 1.26 metri pe malul tulcean;
– pentru construcția podului, s-au folosit 200.000 m3 beton armat, 25.000 tone oțel beton, 6.700 tone oțel pentru cele 2 cabluri principale, 8.600 metri coloane forate;
– 14.000 tone asfalt au fost așternute doar pe pod;
– pentru execuția drumurilor, s-au folosit 1.4 milioane m3 umpluturi, 280.500 m3 material granular, 97.000 m3 beton armat, 6.500 tone oțel beton, 17.000 metri coloane forate;
– suprafața asfaltată a drumurilor este de 312.130 m2;
– lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km, după cum urmează:
1. ?????? ????????? ?????? – ?????? (Etapa I) are o lungime de 19 km si este prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete
2. ?????? ?? ???????? ?? ???? ??????? – ????? (Etapa 2) are o lungime de 4,3 km şi este prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila-Jijila) și se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.

Principalele lucrări prevăzute în cadrul contractului:

– Podul suspendat peste Dunăre
– 2 viaducte de acces
– 1 viaduct peste calea ferată
– 23,4 km lucrări rutiere (drumuri)
– 35 poduri, pasaje și structuri minore
– 86 podețe
– 9 noduri rutiere și sensuri giratorii
– 1 Centru de Întreținere și Coordonare
– 1 stație de taxare.

Mai mult:

– este proiectat să aibă o durata de viața de ??? ???;
– are un centru de monitorizare și control care va înregistra permanent starea podului, prin cei ?? ??????? ????????? ?? ??? ?? ???????? ?????????;
– pentru această structură, s-a efectuat cel mai complex și avansat proiect de testare a unui pod din România;
– la acest pod, va funcționa un ?????? ?? ?????????????? a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor. Cablurile sunt izolate pe exterior cu o protecție care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior va fi permanent dezumidificat și monitorizat, astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv;
– pentru a asigura durabilitate și protecție anticorozivă ridicată, ????????? ??????? este, de asemenea, dezumidificat în interior, anumite rigidizări longitudinale fiind utilizate drept canale pentru distribuția aerului dezumidificat în spațiul intern al tablierului, iar un sistem de senzori va monitoriza asigurarea păstrării stării de umezeală din casetă sub nivelurile ce provoacă oxidarea. ?? ?? ??????? ? ????????? ???????? ??? ??% ?????? ? ?? ?????? ????????? ?? ?????? ? ??????? ?????????? ?? ??? ?? ?????????, ?? ????? ???????;
– podul este prevăzut cu trotuare, însă acestea vor fi folosite strict pentru mentenanța acestuia, nu vor fi deschise circulației pietonale publice;
– ?? ?? ???????? ???? ?? ??????? ? ??????? ?? ?????? ? ???.

Valoarea inițială a proiectului este de 1.995.932.260 RON, fără TVA, finanțat din fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd.

În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relația parțială, cu descărcare în județul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila (etapa II) să fie finalizată cât mai repede.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4605 Articole
Author

10 Comentarii

  1. Bravo ! Pod Trainic ! Am citit s-au folosit fire de otel de 5 milimetrii 1 fir de otel !

  2. Podul acesta va sucomba la 94 zile, saptamani sau luni de la inaugurare.

  3. Cat, 83% bani din fondurile europene? Normal, proprietarul investeste pe propriul teren! Cat despre pod, legea asumarii raspunderii pentru cei care taie panglica, nu exista! Sunt absolviti de orice neregula pe lege.

  4. Da, chiar mă miram cum de președintele se lasă deranjat în lenevenia lui, ca să participe la inaugurarea pe care speră, cu toată ignoranța lui, să și-o treaca la realizari alaturi de Romania Educată. Si asta inloc să o ia pe Valea Oltului. PS: Am înteles acum, căci Tulcea e mai aproape de Neptun!

  5. …oare peste cat timp vom fredona cantecelul acela…podul de piatra s-a daramat! a venit apa si l-a luat! vom face altul, pe rau in jos, altul mai trainic si mai frumos!…

  6. Ai uitat să spui că Dunărea izvorăște din munții Pădurea Neagră!…
    Acum e clar canalul Bâstroe e amintire, legatura Ukrainei cu portul constanța e mai rapidă…
    Și nu se mai scufundă renumitele amfibii americane Pyrania!…
    O sa vedeți discursul Mutului la inaugurarea podului, dacă nu amintește de Ukraina să nu-mi ziceți mie cuțu…

  7. Bai, nu va e asa un pic? Nu l-ati invitat pe Zele sa se adreseze marii adunaturi de pe pod prin zoom. Tata Joe stie ma ce faceti voi?

  8. „România are un nou pod!” sau nu cumva Românii au un nou pod! pe care-l pot folosi ei si turist sau transportatori sa treaca peste Dunare? Sa impamintenit in constientul colectiv ideea ca se vorbest doar despre Romania si oamenii nu ar conta. Cind de fapt cei ce sunt importanti sunt oamenii ce locuiesc in Romaniasau tranziteaza Romania. Si interesele romanilor, repectiv cetatenilor romani, sunt cele importante nu asa ale Romaniei cum se trimbiteaza peste tot ca sa nu cumva sa incepem sa ne privim ca cetateni cu drepturi democratice, si sa-si piarda cei din fruntea tarii o parte din ciolan.

  9. traitorii degeaba, s-au bulucit , parca ei l-au construit !! era unul cu tricolorul , ceva primar, cred, se vedea de la distanta ca are capul plin de basini , nu mai vorbesc de dulap care peste 20 de ani , le va povesti nepotilor pe care nu-i are , cum a construit el ” podul de chiatra”…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.