„Roşu de Nemţoi”, la Paris

Institutul Cultural Român de la Paris a inaugurat într-un mod mai puţin convenţional, în seara zilei de 22 august, expoziţia Sculptură în sticlă, a artistului român de renume mondial Ioan Nemţoi.

Cu ocazia unui artist talk, Ioan Nemţoi a susţinut un dialog despre Arta de a sculpta sticla în faţa unui public atent şi fascinat; o concepţie personală despre transformarea unui meşteşug în creaţie artistică, ştergerea graniţelor dintre arta decorativă şi sculptura monumentală, felul în care se ajunge treptat, de la prelucrarea sticlei, de la transformarea sa dintr-un „animal viu, materie care-ţi scapă printre degete, în operă de artă, în abstract, în simbol”, aşa cum a declarat el-însuşi.

În prezenţa Preşedintei Institutului Cultural Român, Liliana Țuroiu, a membrilor corpului diplomatic acreditat la Paris, a diasporei şi a admiratorilor operei sale (deja expuse la Paris în urmă cu mai mulţi ani), Ioan Nemţoi nu a facut economie de cuvinte sau de …poveşti şi întâmplări care au punctat de-a lungul timpului parcursul sau personal şi profesional.
Din Botoşani la Bucureşti, din Paris la Londra, din Vatican la Viena, operele sale înfrumuseţează şi generează… „linişte şi calm, visare şi evadare din cotidian într-o lume a luminii, a artei artizanale şi a sticlei prelucrate atât la cald cât şi la rece”, potrivit cuvintelor artistului. Expus în muzee ca Waterland Neeltje Jans (Olanda), Museum Kunst Palast (Germania), alte muzee din în SUA, Marea Britanie, Franţa, Japonia, Germania, Olanda, Danemarca, Belgia şi Norvegia, Nemţoi modelează sticla şi îi conferă universalitate.


Ioan Nemţoi s-a născut în 1964. Originar din Dorohoi (judeţul Botoşani), s-a impus rapid în lumea artistică mondială ca fiind un adevărat virtuoz al sculpturii în sticlă. În 1995 a deschis propriul său studio, care are acum 40 de angajaţi. Este cunoscut pe plan mondial pentru Roşu de Nemţoi, o operă inspirată de răsărit şi de apus pe dealurile moldovene, similară cu roşul din Pompeii sau albastrul de Voroneţ. Operele sale, de admirat şi în Galeria Nemţoi, situată pe Calea Victoriei, sunt comandate de preşedinţi de state, înfrumuseţează, printre altele, sedii ca UNICEF Mc Laren, Vaticanul, hoteluri din Viena şi parcuri din Bucureşti. Lucrările sale fac parte din numeroase colecţii private din România şi din străinătate, ale unor personalităţi precum regele Harald al Norvegiei, Vladimir Putin, Emma Nicholson, prinţesa Margareta a României.
În opinia lui Ioan Nemţoi, arta este universală şi ar trebui să fie acesibilă tuturor. Institutul Cultural Român de la Paris, organizator si partener al acestui eveniment deosebit, a dorit să ofere publicului parizian, într-o perioadă estivală propice contemplării operelor de artă, dorinţei de a privi si de a reflecta, prilejul de a admira creaţiile unui nume recunoscut în arta contemporană europeană.

Expoziţia rămâne la Paris până în 10 septembrie, în spaţiul deosebit al Galeriei Macadam, din incinta Institutului Cultural Român de la Paris. Vizitatorii vor putea contempla operele sale şi vor putea asista la o proiecţie a lucrărilor celebrului sculptor român.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 6
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.