Sectorul care la noi crește în timp ce în Occident scade

Sectorul auto în România trece printr-o perioadă favorabilă, cu creșteri consecutive în ultimii cinci ani ale achizițiilor de mașini noi la nivel local, oarecum în contradicție cu evoluțiile din statele dezvoltate, conform Euler Hermes, liderul global în asigurarea de credit comercial. Plusul de 20% înregistrat în 2018 și cel de 6% creștere în primul trimestru al anului 2019 ar putea marca încă un an pozitiv. Principala pârghie de creștere rămâne exportul, numărul de mașini exportate depâșind semnificativ numărul de mașini importate an de an, asigurând un excedent comercial semnificativ în balanța de plăți.

La nivel mondial vânzările de autoturisme și producția de automobile au înregistrat primele scăderi din ultimii nouă ani, iar 2019 se așteaptă să rămână provocator pentru industria automobilelor.

Vânzările de vehicule noi ușoare ar trebui să scadă în SUA (-2% până la 16,8 milioane de unități), din cauza finanțării mai puțin susținute și a unei concurențe sporite cu piața second-hand în creștere. În China, cea mai mare piață de autoturisme (reprezentând mai mult de 29% din vânzările globale anul trecut), vânzările au început în 2019 într-un ritm lent și ar trebui să beneficieze treptat doar de o redresare a încrederii consumatorilor în ceea ce privește stimulentele fiscale și mandatele de emisie – două aspecte care au condus la prima scădere a vânzărilor după aproape trei decenii, în 2018. Piața UE se va strădui să evite stagnarea pe tot parcursul anului și va avea performanțe lunare volatile în vânzări, comparativ cu turbulențele de anul trecut cauzate de introducerea Procedurii de testare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial (WLTP).

Înăsprirea reglementărilor, de la interzicerea traficului și restricțiile de acces în orașe la standarde stricte în ceea ce privește poluarea, continuă să intensifice tranziția pieței. Presiunea este ridicată în Europa, prin punerea în aplicare a certificării privind emisiile ecologice de transport rutier (RDE) în septembrie 2019, dar și țintele de CO2 stabilite pentru 2020, 2025 și 2030 cu amenințări de sancțiuni financiare. Experții Euler Hermes se așteaptă la o scădere mai rapidă a vânzărilor de motorină și la o mai rapidă lansare a noilor modele conforme cu noile reglementări, care vor menține înregistrările globale ale VE (vehicule electrice) la o creștere de două cifre. Cu toate acestea, costurile aferente de cercetare și dezvoltare, implementare industrială, marketing se bazează pe marjele de funcționare și pot determina anumiți actori să își adapteze portofoliile și capacitățile de producție prin investiții și inovare în mașini conectate și autovehicule autonome.

În același timp, sectorul rămâne în continuare vulnerabil la turbulențele majore provocate de politica comercială Brexit și SUA, amenințările cu privire la tarifele SUA la importurile de automobile din UE (până la 25%) și la potențialele schimbări din China. Ne așteptăm ca negocierile să se finalizeze până la sfârșitul primului semestru al anului 2019. Rezultatele sunt incerte, dar au potențialul de a tulbura comerțul internațional cu autovehicule și strategiile actuale de punere în aplicare și interconexiunile lanțului de aprovizionare ale actorilor globali.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4590 Articole
Author

2 Comentarii

  1. O afacere uriasa care poate fi capcana ideala pentru viitorii soferi proprietari si ma refer strict la viitor privind afacerea gaze-motorina-mediu(crasa manipulare) si automobile pe elecricitate care la fel va fi o catastrofa(import din expotrul sustinut de cetateanul roman la preturi uriase prin orice forma legala de obligativitate sa fie mentinut pretul chiar daca creste)! Desi productia energie electrica in Romania este in crestere,pretul pentru buzunarul cetateanului roman din tara creste vertiginos! De ce? Pentru ca traitorul din Romania este obligat sa plateasca pretul sponsorizarii marilor afaceri straine de pe teritoriul româniei? Chiar e bataie de joc sau chiar furaciune prin lege! Se sesizeaza cumva din oficiu cineva care este in masura? Nu cred!

  2. Se vede ca au dus-o rau romanii in guvernarea PSDragnea daca si-au permis sa cumpere mai multe masini noi.De aceea acum vor sa le vina binele de la pnl si usr cu vreun acelasi,sau asemanator,nonpresedinte in fruntea „bunatatilor”.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.