Topul care ne arată iar în ce dezastru suntem

România înregistrează cea mai mare rată a mortalității în urma accidentelor rutiere din Uniunea Europeană, cu 96 de decese la milionul de locuitori. 

Potrivit unui raport al CE, media europeană este de 51 de morți la milionul de locuitori.

„Cele mai sigure drumuri sunt în Suedia, cu 22 de decese la milionul de locuitori, și Irlanda, cu 29 de decese. În timp ce România, cu 96 de decese la un milion de locuitori, Bulgaria, cu 89 de decese și Polonia cu 77, înregistrează cele mai mai rate de mortalitate în 2019”, se arată în raport.

Oficialii europeni susțin că sunt câteva state care au realizat progrese semnificative în reducerea deceselor cauzate de accidente rutiere, printre care se numără Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda și cele trei țări baltice – Letonia, Lituania și Estonia.

Croația a înregistrat recordul de reducere a deceselor din accidente, între 30 și 40%.

În comparație cu anii anteriori, pe drumurile din UE și-au pierdut viața mai puține persoane în 2019.

Astfel, se estimează că 22.800 de persoane au murit în accidente rutiere anul trecut, în scădere cu 7.000 (23%) față de anul 2010, iar în comparație cu 2018 numărul morților a fost mai mic cu 2%.

„Cu o medie de 51% de decese la un milion de locuitori, UE rămâne de departe cea mai sigură regiune din lume când e vorba de siguranța drumurilor”, se mai arată în raportul CE.

Comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, a declarat că obiectivul este „niciun deces și niciun rănit grav pe drumurile EU până în 2050”.

„Ne propunem cu 50% mai puține decese și cu 50% mai puține răni grave până în 2030 și știm că această țintă poate fi atinsă. UE a înregistrat o scădere substanţială a deceselor rutiere în trecut, dar în ultimii ani cifrele au stagnat. În plus, discrepanţele dintre state rămân uriașe. Ne vom atinge obiectivul doar prin combinarea de măsuri legislative, fonduri adecvate, standarde pentru vehicule și infrastructură, digitalizare și schimburi de bune practici”, a spus Vălean.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

18 Comentarii

  1. Cu stilul de condus super nervos/provocator al romanilor nu e de mirare ca suntem pe primul loc la accidente in UE. In multe tari UE se permite consumul de alcool si totusi sunt sub noi la nr. de decese..

  2. Explicatia e simpla: dupa deschiderea granitelor mioriticii au inceput sa cutreiere Europa si sa cumpere masini, mai mult sau mai putin uzate, cu care s-au intors in tara. Acolo de unde le-au luat au fost cuminti, ca n-au avut incotro. In Romanika, unde se merge pe mica intelegere intre contravenient si ” organ „, au eliberat animalul din ei. Nu suporta sa respecte viteza legala, daca li se atrage atentia devin violenti ( mai ales cei care din neam sunt asa )si comit accidente chiar fara sa bea alcool. Drumurile Romaniei au fost croite pentru un trafic de 20 de ori mai redus si, cu toate modernizarile, nu fac fata numarului foarte mare de masini. Guvernele care s-au succedat de 30 de ani incoace, au distrus transportul de marfuri pe calea ferata si au incurajat pe cel rutier, fara a creea infrastructura potrivita. N-a zis un marinar chior si betiv ca n-avem nevoie de autostrazi? Acum actioneaza selectia naturala a soselei, nebunii platind scump greselile. Nenorocirea e ca iau si vieti nevinovate. Sanctiunile sunt aproape simbolice si se aplica selectiv. Beizadelele si falsele vedete scapa cu basma curata, chiar daca iau vieti. Daca sunt opriti, fac circ cu politia, spre extazul televiziunilor de pubela.” Cum sa-i iei carnetul lui Tzutzu, star de Dorobanti, cand tac-su e procuror, ori deputat? Ori presedinte LPF?! Sau unei prostituate de lux, zisa asistenta de platou? Asa ca nu va mai mirati.

  3. Suedia are 450.000 km2 si 10 milioane, iar noi 238.000 km2 si 19 milioane, deci are o densitate de patru ori mai mica si poate nivelul de educatie/respect este mai mare…

  4. Cretinismul soferilor e principala cauza si lipsa de educatie,in special cei 7 ani de acasa

  5. Viteza ucide. De ce nu mai avem radare fixe? In localitatile in care erau instalate se respecta limita de viteza. Mereu vad oameni care circula cu peste 100 de km/h in localitate. De ce? Legea nu e lege pentru toti?

  6. Soferul nu e vinovat niciodata. Totdeauna drumul. Plavanul din capul statului a dat vina chiar pe PSD pentru un accident rutier. Boii incaltati care conduc nu sunt niciodata de vina.

  7. Nu mai puneti botul la toate prostiile!Suedia,Belgia,Irlanda sunt in fruntea tarilor criminale cu sute de oameni morti la milionul de locuitori datorita Covidului,

  8. Obiectivul domnei Vălean dovedește optimismul socialist, ținta de tip unanimitate. Și tov. N. Ceaușescu știa să materializezec asemenea tinte și doamna comisar (brrr!) poate implementa metoda românească: Închiderea circulației. Nu mai mergem cu mașina nu mai sunt accidente. Biciclete, trotinete, patine pe rotile, transpor în comun, aer curat, paneta Greta.

  9. In localitatile unde erau radare fixe se respecta legea doar in dreptul acelor radare. Ar trebui intrduse radare care calculeaza viteza din timpul in care ai parcurs o anumita portiune din drum, asa cum se practica chiar si in Ungaria. Atunci nu mai poti merge cu 200Km/h 99% din autostrada si pas-pas doar prin fata masinii de politie.

  10. Cum adica, 51% dintr-un milion e o proportie buna? moare peste jumatate dintr-un milion in Europa si e de bine? Sau fatuca care a tehnoredactat il visa pe Fat frumos?

  11. 96 x 20 de milioane înseamnă 1960 de morți deci altă stare de urgență Pandemie nene

  12. Nu trebuie sa fii specialist in psihologie cognitiva si in filosofia limbajului ca sa-ti dai seama cat de lemnoasa este exprimarea respectivei comisar UE. Suna a rabla globalista!Pt 12-15000 euro de consum pe luna poate exprima orice banalitati! Sunt destule cauze ale accidentelor rutiere. Nu dispunem de seriozitatea celor care scolarizeaza soferii, de responsabilitatea celor care trebuie sa emita legi coerente si a celor care trebuie sa le aplice pt toti cei care circula. Pe vremuri in scoala se faceau instructaje de circulatie cu copiii de la generala…S-a distrus structura feroviara cu rea credinta, mai ales legaturile intre Transilvania si Oltenia.Se poate intelege de ce! In 3 decenii de tranzitie fara tradatori, negustori de Tara, am fi putut avea o retea decenta, acceptabila de autostrazi si o retea feroviara imbunatatita, renovata. Cu pseudo-ministrii psdisti lacomi, parsivi pdlisti si sacali liberali la Transporturi, avem azi aceste rezultate si ascultam indicatiile clocite de „comisara europeana” AdinaV.

  13. Mortalitatea are treaba cu
    INTERSECTII NESEMAFORIZATE
    MASINI PREA MULTE PE SOSELE
    MASINI PREA RAPIDE
    LEGEA LIMITEI DE VITEZA.
    Am fost intr-o tara in care NU EREAU TROTUARE.
    Deci toata lumea si cei de 90 de ani ieseau din casa in carje se urcau in masina si se duceau la magazin .
    Dar in localitate erea limita 40 km/h ….si tot prin localitate trecea autostrada unde daca urcai mergeai cu 180 km .h. Masina este facuta sa ajute omul. Am vazut la tv o doctorita de spital de ochi care zicea ca daca nu mai vezi bine sa nu mai circuli. Pai ce faceai in tara aia fara trotuare…dar daca mergi pe jos si treci strada si nu vezi bine????Ti se interzice sa treci strada si sa mori de foame??? Legile trebuie facute pentru oameni…si atunci reduci viteza in cartier la 30….40 Km /h….si apoi pe alte sosele lasi 180 km/h.

  14. Madam Valean se pricepe la transporturi ca MUSCA LA TREIERAT,a ajuns in parlamentul european fiind nevasta lui Crin Antonescu cacarau ca o bonificatie a faptului ca s-a dat la fund si nu le-a incurcat iar itele gastii liberale.
    Accidentele auto in Romania au mai multe cauze :RETEA RUTIERA SUBDIMENSIONATA !!;carnete de conducere cumparate de analfabeti de la politia corupta;
    avize medicale formale pentru conducatorii auto; consumulde bauturi alcolice ;consumul de droguri ;foarte multe masini second hand cu multe defecte ascunse in trafic ;neadaptarea vitezei la conditiile de trafic;trafic nesupravegheat video ; educatiei precara;accesul animalelor nesupravegheate pe zona carosabila;gabaritul si starea drumurilor- deplorabile ;semnalizare defectuasa ;lipsa iluminat;control trafic formal.
    Pe an mor de 5-6 ori mai multe persoane din accidente auto decat au murit de covid !! si nimanui nu-i pasa.

  15. Mai deunazi o,,duamna”cu fusta inflorata ,a oprit bormasina in fata la o covrigarie si cu telefonul in mana se ruga de niste baietasi ce stateau la rand sa i bage si ei creditu in telefon ca ea nu stie cum sa faca si se geabeste la spital…va dati seama cine primeste carnet de sofer??!!!Ea probabil nu stia nici literele …

  16. Aceasta statistica nu are treaba cu drumurile. Are treaba doar cu prostia soferului ruman.
    Si totul pleaca de la Politia rumaneasca … cea care da Permis de Conducere a tot prostanul (ca si cum Permisul de Conducere ar fi un drept).
    In concluzie … cand ai soferi prosti … ai morti pe sosele.

  17. A oprit ,,bormasina” adevar graesti!Au adus in tara jdemii de asemenea ,,bormasini” expirateCand duc nepoata la gradinita nu pot inainta pe straduta ce duce la gradinita deoarece,, bormasinile ”ocupa tot ,si trotuare si carosabilIntre ele se afla un spatiu de 3 m pe unde celelalte ,,bormasini” se misca anevoieUnii vin la gradinita Etalandu si puzderia de rable

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.