Turcii vor să elimine brandul Arctic

Acționarii Arctic Găești, principalul producător local de electrocasnice, vor relua discuțiile privind schimbarea denumirii companiei în Beko Romania, după ce propunerea a fost respinsă într-o ședință din ianuarie.

Arctic este o filială a grupului turc Arçelik, unul dintre cei mai importanți actori din Europa în industria de electronice și electrocasnice. Fondat în 1955, Arçelik operează în 146 de țări, având aproximativ 30.000 de angajați și 23 de unități de producție în 9 țări diferite (Turcia, România, Rusia, China, Africa de Sud, Thailanda, Pakistan, India și Bangladesh), cu 35 de companii care activează pe piețele globale. Grupul deține 12 branduri, inclusiv Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Dawlance, Voltas și Altus, fiind listat la Bursa de Valori din Istanbul și controlat de Koç Holding, cel mai mare grup industrial și de servicii din Turcia.

La începutul anului precedent, Arçelik a încheiat un acord cu gigantul american Whirlpool pentru a combina afacerile europene, inclusiv fabricile din România, într-o nouă companie cu vânzări de 6 miliarde de euro și peste 20.000 de angajați. În 2022, Arctic a raportat o cifră de afaceri de 3,79 miliarde de lei, în creștere cu 8,3% față de 2021, în timp ce pierderea netă s-a dublat, de la 72,6 milioane de lei la 141,1 milioane de lei. Cu peste 4.302 angajați la sfârșitul anului 2022, în scădere ușoară față de 2021, compania operează pe piața locală atât în producție, cât și în import și distribuție.

Majoritatea angajaților lucrează la fabrica din Găești – județul Dâmbovița, unde Arctic produce frigidere și congelatoare. În octombrie 2019, fabrica Arctic din comuna Ulmi, județul Dâmbovița, a devenit operațională în întregime, după o investiție de 150 de milioane de euro.

Noua fabrică a fost construită în 17 luni, pe o suprafață de aproximativ 700.000 de metri pătrați și are o capacitate de producție de 2,2 milioane de mașini de spălat pe an, fiind una dintre cele mai mari fabrici din Europa.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

20 de Comentarii

  1. „Turcii vor să elimine brandul Arctic”

    Ce legatura are denumirea unei societati comerciale cu brandul produselor sale ? Scrieti despre folclor, acolo aveti experienta !

  2. Brandul cu numele Arctic, funcționează pe piata românească de peste 35 ani! La modul serios, era cel mai de calitate și încredere brand! Limita expirării valabilității, nu coincidea cu realitatea, exemplu: un frigider sau televizor, ambele vechi, valabilitatea funcționării 3 ani, au trecut 10-12 ani și funcționează perfect fara reparatii! Cam tot ce există în comerț, nu rezista la limita maxima a termenului de valabilitate, sunt de unica folosinta. Mai bine repar aparatele decât unul care se poate defecta când îl bagi in priza sau la prima utilizare.

  3. DISCRET ,DISCRET ȘI ACESTA VA PIERI CA TOT CE-A FOST ÎN IDUSTRIE,AGRICULTURĂ,CULTURĂ,EDUCAȚIE -ADIO „RUMUNILOR”!

  4. Din anii 90 Arctic trebuia sa se dezvolte prin competenta managementului romanesc si cu imprumuturi bancare,
    nu sa ajunga pe mina strainilor care te folosesc ca forta ieftina de munca.

    Dar cu ce management ? toti erau incompetenti,

  5. Dupa ce Rusia a fost pusa sub Embargou total de Occident, pe Net ca brandurile rusesti renasc rapid si revin rapid pe piata…Tara care renunta la branduri sau nu se preocupa de branduri devine primitiva si fara viitor chiar daca Parizerul cu Soia de la NATO ar fi abundent…Degeaba ai burta plina, dar capul plin de muci…Mancarea NATO dauneaza sanatatii, capul limpede si creativ favorizeaza sanatatea.

  6. Un frigider ARCTIC ( 1,60 m înălțime cu congelator ) funcționează perfect și în acest moment !!! … Din nefericire , tot ce a fost românesc ( bun și f. bun ) a fost distrus !!! Dezindustrializarea ,înstrăinarea resurselor și creșterea DATORIEI EXTERNE astronomice sunt realizările …capitalismului , adică o COLONIE fără industrie autohtonă și guwerne și președinți slugarnici și trădători !!! Vine SCADENȚA, adică NOTA DE PLATĂ sau impozitul pe PROSTIE !!!

  7. @axon:

    In cazul tau, casha si sarbusca plus vodca de obiele te-au scrintit de tot.

  8. Frigiderul ARCTIC funcționează din …1977 fără nicio reparație !!!

  9. Păi renumele romanului e de boc.. Cum puii mei vinzi un produs la alții decît in romania, devreme ce sună a romanistan..

  10. Nu contează Denumirea dar daca este Lucrat in Romania se Cumpără !Eu am avut Arctic din 1988 si a functionat Frigiderul 33 de Ani pana in 2023 !

  11. Foarte bine! Tot ce-i romanesc sa piara ! sa vedem daca aveti sange in instalatie sa postati! bat pariu ca nu gunoaielor comuniste cotidiene ..inca!

  12. Sa se numeasca de acum ,,Suliman Frigider Magnificul”……[Rumburak]

  13. Alelei, voinicii miei, mindri puișori di zmiei, șî guWiernu’ mieu maniPulator la Bursa dîn Toronthalului, io propun ca numie nou: „Negru-vodă, și-a lui ceată Co., Ltd”
    https://www.youtube.com/watch?v=rAeyRTRftzs
    Da’ de regulă se fack compromisuri, ca nici una dintre părț’ să nu se simtă dezavantajată (șî mai ales, di 600 di ani încoa’, aia turkeaskă). Di multe ori, denumirili ajung să fie hibride, cu o parte di la unii, șî alta di la ceilalț’. Dacă nu-i bună varianta di sus, propun s-o numească „Daçelik Julienne”, cu mottor: „pi Arçeși în gios, pi un mal frumos”!
    Că doar n-o să-i lăsăm să-i spună șî la asta „Kanal D”, di la Doğan Türk Birliği SK……[RromBurak Özçivik]

  14. Daca tot vindem la straini toata tara asta hai sa avem si un guvern si presedinte strain. Poate se opreste furtul

  15. Brandul Arctic a murit de mai multi ani. Calitatea a scazut din ce in ce mai mult, de cand i-au luat turcii sub aripa. Va dau ca exemplu ultimele doau frigidere, cumparate acum cativa ani. Calitate zero! Primului, cu congelatorul sus, i-a cazut usa la propriu, bineinteles imediat ce a iesit din garantie! Al doilea, dupa fix 3 ani nu a mai racit. Vreti sa va spun ce avea? Ei, bine serpentina prin care trecea agentul de racire era din Al si nu din Cu si avea scapari de freon. Nu mai vorbesc de compresoare! Chinezesti si subdimensionate. Uitati-va si la masinile de spalat cum aratau! Parca erau de jucarie. Review-urile erau apropape toate negative! In schimb, Beko e mult calitativ peste. Asta, cu urmatoarea conditie: sa fie facut in Turcia si nu in Rusia, India etc. Cat despre noua fabrica din Dambovita, nu as avea foarte multa incredere, inca! Nu mai comparati vechile frigidere Arctic facute acum 40 de ani cu jafurile care au inundat piata in ultimii ani. Diferenta e ca de la cer la pamant. O nota buna asi da insa aragazelor. Paradoxal, sunt destul de bune, dar, evident au multe piese turcesti. Sunt peste Zanussi (fosta Samus) sau alte marci din import. Ce sa zic, Arctic era un brand pe vremuri, acum nu mai e! Asa ca, chiar daca scrie Beko, nu e mare deranj. Va muri si acest vechi brand romanesc, vad ca a mai ramas Dacia, desi e de fapt Renault! Ramanem cu salamul de Sibiu, cu branza de burduf, magiunul de Topoloveni si alte nimicuri…

  16. venit vremea sa mai vindem si politicieni si bugetari ca avem o productie prea mare la hectar!
    Mai stie cineva cine a vandut fabrica de frigidere Artic Gaiesti?

  17. Mircea Vulcanescu…cand tara su fablicile musteau de prosperitate…avea niste principii economice care nu mai exista in ziua de azi…
    azi guvernantii vanduti nu sunt in stare de asa ceva…
    „Iată care erau principiile colaborării industriale:
    1. „Nu se colaborează decât în domeniile unde dezvoltarea întreprinderilor românești nu este asigurată în timp de pace, fie din lipsa materiilor prime, fie din aceea a debușeurilor.”
    2. „Nu se colaborează decât dacă partenerul străin aduce industriei românești: materia primă, utilajul tehnic, priceperea tehnică (specialiști, licențe, brevete), finanțare sau comenzi – pe care industria românească nu și le poate procura din interior.”
    3. „Și numai dacă colaboratorul străin se angajează să formeze personalul tehnic românesc la dânsul în întreprinderi.”
    4. „Nu se alienează fondul bogățiilor românești, în sensul că nu se cedează majoritatea acțiunilor întreprinderii.”
    5. „Nu se cedează conducerea generală a întreprinderilor din mâinile românești.”
    preluat dintr-un articol active news…

  18. continuare….

    Iată și principiile colaborării economice:

    1. „Nu se exportă nimic în Germania decât după ce se rezervă cantitățile necesare consumului intern și după ce se rezervă și cantitățile de export necesare pentru acoperirea importurilor trebuitoare țării, pe care aceasta nu și le poate procura din Germania.”

    2. „Schimburile se fac în mod echilibrat, la prețuri fixe; fiecare spor de preț dintr- o parte trebuie compensat de un spor corespunzător de cealaltă. Se admit depășiri momentane într-un sens sau altul, dar ele trebuie să fie compensate în cursul anului contractual.”

    3. „În acoperirea exporturilor, se primesc mărfuri necesare pieței și investițiilor statului; unelte agricole, mașini, piese de schimb, dar și rente, averi mobiliare și răscumpărări de datorii externe.”

    4. „Petrolul, materialul necesar războiului, se exportă pe armament.”

    5. „Efortul net de finanțare, făcut din interior pentru aceste schimburi se acoperă cu aur și devize libere.””

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.