Turul Franţei: Greipel îl bate pe Cavendish

A doua etapă fără surprize în Turul Franţei după ce în primele patru au explodat bombe după bombe. Am avut o etapă de plat curat, cu o singură căţărare de categoria IV, deci fără probleme pentru sprinteri. Şi, în premieră, nu s-a înregistrat o evadare serioasă. Doar pentru câţiva km, imediat după start, Luis Angel Mate (Cofidis) a încercat să forţeze o evadare, dar cum nimeni nu a venit lângă el, s-a resemnat foarte repede şi a revenit în pluton.

Finalul a fost aşa cum se anticipa unul cu sprint masiv în care au fost angrenaţi toţi sprinterii. Se estima o bătălie pe ultimii metri între Mark Cavendish şi Peter Sagan, dar calculele hârtiei au fost deturnate de foarte modesta prestaţie a „trenuleţului” celor de la Omega Pharma, echipa lui Cavendish, şi de o eroare a lansatorului său, Gert Steegman. Ce a fost perfect miercuri azi a funcţionat doar la o capacitate de 30%. În schimb, a mers la perfecţie „trenuleţul” celor de la Lotto Belisol, care l-au pus pe Andre Greipel în poziţia de a câştiga cu trei metri sprintul final. Totuşi, este de menţionat că, la km 22 înainte de linia de sosire, Cavendish a suferit o căzătură şi este posibil ca să nu fi avut suflu pe final, şi în condiţiile în care s-a angrenat singur în sprint, pe ultimii 250 de metri. Ca şi în alte dăţi, Peter Sagan a sprintat pe cont propriu – nu a putut fi susţinut de colegii de la Cannondale – şi a reuşit să prindă al patrulea podium în 6 etape. S-a schimbat tricoul galben, Simon Gerrans pierzând 5 secunde faţă de un coleg de echipă care a venit în acelaşi timp cu învingătorul.

Clasament etapa a VI-a: Aix-en-Provence – Montpellier 176,5 km

  1. Andre Greipel (Lotto – Belisol) – 3h, 59’, 02”
  2. Peter Sagan (Canondale) –a.t.
  3. Marcel Kittel (Argus-Shimano) – a.t.

Clasament general – „tricoul galben”

1. Daryl Impey (Orica GreenEDGE) – 22h, 18’ 17”

2. Edvald Boasson Hagen (Sky Procycling) +03”

3. Simon Gerrans (Orica GreenEDGE) +05”

7. Chris Froome (Sky Pro Cycling) + 08”

11. Alberto Contador (Team Saxo-Tinkoff) +14”

14. Ryder Hesjeda (Garmin-Sharp) +22”

22. Cadel Evans (BMC Racing Team) + 31”

Clasamentul pe puncte – „tricoul verde”

  1. Peter Sagan (Cannondale) – 159 puncte
  2. Andre Greipel (Lotto – Belisol) – 130 puncte
  3. Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step) – 119 puncte

Clasament căţărători – „tricoul alb cu buline roşii”

  1. Pierre Rolland (Team Europcar) – 10 puncte
  2. Simon Clark (Orica-GreenEDGE) – 5 puncte
  3. Blel Kadri (Ag2r-La Mondiale) – 5 puncte

Clasamentul rutierilor tineri – „tricoul alb”

  1. Michal Kwiatkowski (Omega Pharma-Quik Step) – 22h 18’ 23”
  2. Andrey Talansky (Garmin-Sharp) +16”
  3. Alexandro Rojas (Movistar) +19”

Clasament pe echipe

  1. Orica-GreenEDGE – 66h,03’04”
  2. Sky Procycling Team + 08”
  3. Team Saxo-Tinkoff + 19”

Patru „victime” după etapa de miercuri

Am anunţat în finalul cronicii de miercuri că există posibilitatea ca, în urma celor două căzături colective înregistrate la jumătatea etapei şi mai ales celei înregistrate la 350 de metri de linia de sosire, unii rutieri să aibă probleme medicale şi să piardă cursa. Din păcate, lucrurile aşa au stat. Jurgen Van Den Broeck (Lotto Belisol) şi Maxime Bouet (Ag2r-La Mondiale) nu s-au mai aliniat la start din cauza rănilor suferite în urma căzăturilor de miercuri. Pierderea este foarte mare pentru cei de la Lotto, pentru că Van Den Broeck era primul om de clasament general al echipei. Pe traseu, la 91 de km de sosire a abandonat şi Nacer Bouhanni (FDJ), tot din cauza rănilor din ziua precedentă, iar câţiva km mai departe a ieşit din cursă şi Fredrik Kessiakoff (Astana), din motive similare. Până joi se mai înregistraseră două abandonuri: Yoan Bagot (Cofidis) şi Andrey Kasheckhin (Astana) nu au putut termina etapa a III-a din cauza unor probleme stomacale, iar în etapa a IV-a, Ted King de la Cannodale a trecut linia de sosire peste întârzierea limită permisă de regulament şi a fost eliminat din Tur.

În 2012, un număr de 8 rutieri şi-au luat adio de la Turul Franţei până la sfârşitul etapei a VI-a, etapa făcând 4 „victime”.

Cavendish la „borna” 24

Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step) a ajuns la cea de a 24-a victorie de etapă în Turul Franţei. El a debutat în 2007 în această competiţie, dar a început să câştige etape din 2008 până în prezent. Până acum, doar 31 de rutieri au reuşit în cele 100 de ediţii ale Turului să obţină victoria în minimim 10 etape. Dintre rutierii aflaţi în activitate, în acest „club 31”, mai întâlnim unul singur, pe norvegianul Thor Hushovd de la BMC Racing Team – 10 victorii de etapă, dar el nu participă la această ediţie a Turului. În acest club select dintre cicliştii în activitate mai are şanse să intre Fabian Cancellara, care are 8 victorii de etapă, dar nici el nu concurează în acest an. Cavendish are 28 de ani şi are posibilitatea să-şi îmbunătăţească performanţa în domeniu. Oricum, recordul de victorii de etapă în Turul datează din… 5 iulie 1975, când Eddy Merckx a câştigat a 34-a etapă (şi ultima) din Tur. Primele trei locuri ale câştigătorilor de etape „all time” arată astfel:

  1. Eddy Merckx (Belgia) – 34 de etape (ultimul tur în 1977 sub culorile echipei Fiat)
  2. Bernard Hinault (Franţa) – 28 de etape (1986 – „La Vie Claire”)
  3. Andre Leduc (Franţa) – 25 de etape (1930 – France III Cadets)

Pe naţionalităţi, rutierii din Franţa au câştigat până în prezent 690 de etape, ei fiind urmaţi de cei din Belgia – 467 etape şi cei din Italia – 257 etape. Imediat după „podium” urmează rutierii din Olanda – 167 de etape câştigate şi Spania – 123 de etape. În total, rutierii din 32 de ţări au câştigat etape în Turul Franţei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Lucian Gheorghiu 3052 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.