Un segment al Autostrăzii Lugoj-Deva intră în execuție

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şeful CNAIR şi antreprenorul UMB au semnat, vineri, la Timişoara, contractul de proiectare şi execuţie a tronsonului de pe Autostrada Lugoj – Deva, dintre Margina şi Holdea.

Segmentul de autostradă finanţat prin PNRR are o lungime de 9,13 kilometri, din care 2 km sunt prevăzuţi cu tuneluri cu galerie dublă, iar termenul limită de finalizare este august 2026.

Întrucât nu a fost depusă nicio contestaţie după anunţarea rezultatului licitaţiei pentru execuţia lucrărilor, asocierea UMB – Euro Asfalt a câştigat contractul de 400 de milioane de euro.

„Este o companie extrem de serioasă care pe toate contractele a respectat termenele, a avut lucrări şi la noi în zonă, le-a terminat în termenii contractului, de obicei înainte de termen. Este un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel şi ştacheta pe care o ridică UMB îi obligă pe ceilalţi să îşi îndrepte activitatea”, a declarat Sorin Grindeanu.

Odată cu finalizarea acestui tronson de autostradă, şoferii vor avea facilitate de transport mai rapid, fiind una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură mare pentru vestul ţării, în condiţiile în care drumul naţional DN 68A este cel mai tranzitat din zonă, supraaglomerat.

În altă ordine de idei, ministrul Transporturilor a punctat faptul că la finalul săptămânii trecute CNAIR a emis o nouă serie de certificate negative pentru două companii care au lucrări în zona de vest, respectiv, pe varianta de ocolitoare şi pe drumul de legătură sau descărcarea de la A1.

Eu nu am venit şi nu m-aţi văzut să vin şi să rup contracte, nu cred ca acesta este rolul unui ministru. Rolul unui ministru este să găsească modalităţi prin care contractele să fie duse la bun sfârşit, să fie în termen şi în termenele asumate de către părţi. Avem în Timiş o acţiune de acest tip de reziliere (…). În zona Maşloc, Pişchia şi altele, de un an nu am mai văzut nimic acolo (…). Ştiu că este drumul Consiliului Judeţean, pentru că eu am început proiectul acesta, în 2016, cu exproprieri. S-au făcut prea puţine lucruri de atunci până acum. S-a reuşit această reziliere, dar nu s-a făcut niciun pas înainte”, a arătat ministrul Transporturilor.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

9 Comentarii

  1. Daca ar fi vorba de traversat muntii spre Moldova sau Muntenia, vreo ONG cu priza la Inalta Poarta ar fi gasit niscaiva carcalaci, care nu trebuie deranjati de constructia autostrazii.

  2. 40.000/ml e un preț.La banii ăștia găsești hoangheri cu târnăcoape care să vă treacă de-a dreptul prin munte toți ăia zece km, cu dalta și ciocanul de dacă nu merge altfel, si să care fieru’n spate și cimentu-n plasă.Ăsta e preț românesc.Mă rog, după nici 15 ani de la începutul lucrării si vreo cinci cu lucrarea neterminată, cu olimpici și genii prin toate școlile,să angajezi un contractor străin care să plătească subcontractori loco, e o performanță, pentru o grămadă de ingineri românești de apă dulce, specializați în aruncat pisica.Ce mai contează juma de miliard când au aruncat la gunoi unul întreg pe doze pfizer.Performant guvern.

  3. 10 km în 4 ani?…asta da performanță românească!…Ce se mai aude cu podul se la brăila?…încă 3 ani?…poate îl termină Putin…

  4. trebuit sa treaca 10 ani, sa ne rupem masinile pw coclauri ca sa ne dam seama cat de prosti conducatori are tara asta!
    Si mai dam si o caruta de bani, pe drumurile lui peste prajit. 10Km, ii faceam la tarnacop si roaba in 6 luni, bai vioreilor!
    Oare zecile de servicii speciale, subterane, secrete, au dormit cand s-au pus talpi si haturi la amaratele de susele romanesti?
    In mod sigur, suntem cea mai corupta si inapoiata tara a UE.

  5. @fără nume, Moldova și Oltenia sunt bazine electorale și trebuie ținute pe moka cu orice preț.Daca o faci, ai butonul.De ce crezi că n-au terminat opt reactoare-n Cernavodă, au distrus fabrica de apă grea, au întrerupt construcția barajelor micro și nu chiar de pe Olt, au închis Mintia, vor să închidă Alro, au distrus Electroputere și nu vor cu tot dinadinsul să lege Moldova de Transilvania? De ce crezi că de la Oradea până la București, via Timișoara,Caransebeș-Drobeta Tr Severin- Craiova nu există nici o autostradă deși e foarte ușor de construit? Sau de la Oradea la Iași, logic, cu Satu-Mare și Baia Mare si Borșa pe traseu?A cui crezi că e țara în care trăiești?

  6. Postarea,fix asta spuneam,tara în care trăim nu mai este a noastră. Este a lor și a cozilor de topor,vatafii coloniei.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.