Universuri sonore

Nu rataţi Concertul Haydn cu violoncelistul Răzvan Suma

Unul dintre cei mai activi tineri muzicieni români, violoncelistul Răzvan Suma, care a cucerit publicul din cele mai multe oraşe ale ţării cu turneele sale naţionale „Vă place BACH?” şi „Vă place BRAHMS?”, este apreciat ca solist în concertele Sălii Radio şi participă în proiecte aflate la graniţa dintre mai multe genuri muzicale, adresate unui public deschis la inovaţie, cum ar fi colaborarea cu trupa “Viţa de Vie” sau concertele împreună cu Analia Selis. A susţinut, de asemenea, sute de recitaluri şi concerte în străinătate. Alături de pianistul spaniol Josu Okiñena a concertat în săli ca “Auditorio Nacional de Madrid”, “Teatro Colon” din Buenos Aires, Centrul Cultural “Belém” din Lisabona, “Kursall” din San Sebastian sau “Casa da Musica” din Porto.

Miercuri, 30 aprilie, la ora 19.00, îl puteţi asculta pe Răzvan Suma la Sala Radio, alături de “Orchestra de Cameră Radio”, sub bagheta dirijorului britanic William Kunhardt. Dirijor principal al “Orchestrei de Cameră Arensky” (“Arensky Chamber Orchestra”) din Londra şi dirijor asociat al Festivalului “Piraeus” din Atena, William Kunhardt se bucură de o carieră activă în capitala britanică, dar a fost aplaudat şi în Atena, Berlin, Cairo etc.

Răzvan Suma va interpreta “Concertul în Do major pentru violoncel şi orchestra” semnat de Haydn, un geniu al formelor perfecte în muzică. Programul concertului de la Sala Radio va cuprinde şi o frumoasă partitură mozartiană – Simfonia nr. 35 în Re major „Haffner”, a cărei denumire este determinată de numele unei familii nobiliare din Salzburg, care a comandat lucrarea. Veţi putea audia şi o creaţie a compozitorului american Aaron Copland – “Quiet City” (Oraş tăcut) şi una a muzicianului francez Francis Poulenc – “Sinfonietta”.

Violoncelul pe care cântă Răzvan Suma a fost conceput de lutierul Charles Adolphe Maucotel – unul dintre cei mai apreciaţi creatori de instrumente ai epocii sale – şi a fost realizat la Paris în anul 1849.

Concertul de la Sala Radio va fi completat de o inedită expoziţie de fotografie care îl are în prim-plan pe Răzvan Suma. Sub titlul „Patru anotimpuri cu Răzvan Suma în Cişmigiu”, fotografii Adi Stoicoviciu şi Cristian Preda l-au surprins pe artistul român şi violoncelul său de colecţie în diverse spaţii din parcul bucureştean, un adevărat maraton fotografic prin toate cele patru anotimpuri. Cele aproape 100 de imagini, imprimate pe suport de pânză – asemenea rugăciunilor care sunt atârnate pe fire suspendate şi lăsate în bătaia vântului în lumea asiatică -, vor fi expuse la Sala Radio, în faţa clădirii, în ziua concertului.

Clasic e fantastic. Dansurile Curţilor Regale

Formaţia de muzică veche Codex şi dansatori invitaţi

Asociaţia “Clasic e fantastic”, în colaborare cu Filarmonica „George Enescu” din Bucureşti şi cu Facultatea de Muzică a Universităţii „Transilvania” din Braşov, anunţă un nou concert din ciclul “Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica”, programat duminica, 11 mai, la ora 11.00, la Ateneul Român, şi intitulat “Dansurile curţilor regale”.

Vor evolua formaţia de muzică veche “CODEX”, compusă din dr. Filip Ignác – flaute drepte, flaute renascentiste, shalmei – conducător artistic; Kovács László – vioară barocă, fidulă; Kelemen Andrea – vioară barocă; Ványolós Orsolya – flaute drepte, flaute renascentiste, percuţie; Adorján Csaba – violă barocă, braci; Szögyör Árpád – viola da gamba, contrabas; Lázár Zsombor – violoncel baroc, drâmbă, gordun, cobză.

Îşi dau concursul dansatorii Aniko Szabo şi Peter Iosif Szutor.

Comentează: Cristina Sârbu.

În program, dansuri medievale şi renascentiste din Franţa, Anglia, Italia, Transilvania, Slovacia.

Formaţia de muzică veche “CODEX” a luat fiinţă în anul 1996, având în componenţă profesori şi studenţi ai Facultăţii de Muzică a Universităţii „Transilvania” din Braşov. Având ca scop interpretarea muzicii culte europene din secolele XV-XIX cu ajutorul instrumentelor de epocă, pe baza surselor teoretice de epocă, muzicienii continuă tradiţia bogată a formaţiei de muzică barocă “CANTUS SERENUS” din Braşov.

Ansamblul cercetează muzica cultă din Transilvania şi din Europa de Est, precum şi alte surse europene care au tangenţă cu aceasta. Membrii formaţiei s-au specializat în cadrul cursurilor de măiestrie interpretativă barocă din marile centre muzicale europene: Innsbruck, Utrecht, Karlsruhe, Basel, Budapesta etc.

Formaţia a susţinut numeroase concerte în Braşov, Bucureşti, Sighişoara, Cluj, Tg.-Mureş, Focşani, Bârlad, Sf. Gheorghe, Miercurea-Ciuc etc., precum şi în Ungaria (Budapesta, Kecskemét, Gyula, Kapolcs etc.), Spania şi Italia.

Grigore Leşe şi aromânii fârşeroţi, la Festivalul “Balkan Trafik”

Grigore Leşe şi aromânii fârşeroţi din Cogealac

Vineri, 2 mai, Grigore Leşe şi un grup de patru aromâni fârşeroţi din Cogealac vor susţine un concert de muzici din vremuri străvechi în Festivalul “Balkan Trafik”, ce se va desfăşura între 1 şi 4 mai la “Palais des Beaux-Arts” din Bruxelles (BOZAR). Octogenarii aromâni fârşeroţi sunt ultimii reprezentanţi ai polifoniilor tradiţionale. Prezenţa artiştilor români este asigurată cu sprijinul Institutului Cultural Român Bruxelles, partener al Festivalului “Balkan Trafik” încă de la prima ediţie, în 2007.

Festivalul constituie un reper pe agenda culturală a capitalei europene. Peste 7.000 de spectatori şi 200 de artişti vor transforma una dintre cele mai prestigioase instituţii culturale din Belgia într-un templu al muzicii, dansului şi artelor spectacolului.

Ȋn premieră, Institutul Cultural Român Bruxelles şi Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) organizează un stand de promovare a României ca destinaţie turistică, în spaţiul “BOZAR” pe durata Festivalului “Balkan Trafik”. Maestrul Grigore Leşe, ambasador al turismului rural românesc, va fi prezent la stand vineri seară după concert, pentru o sesiune de discuţii, autografe şi fotografii.

Castelul Peleş – seara laureaţilor

Violonista Simina Croitoru

A IV-a ediţie a Stagiunii “Sunetul muzicii” de la Castelul Peleş din Sinaia, eveniment organizat de “ExcesMusic” şi “Muzeul Naţional Peleş” continuă.

Sâmbătă 3 mai, la ora 17.00, în sala de concerte a castelului, vor evolua laureaţii Concursului “Drumul spre celebritate”.

Participanţii remarcaţi la ediţia a IV-a a competiţiei cu un pronunţat caracter interactiv şi cu cel mai numeros juriu – fiecare spectator având drept de vot – sunt: violonista Simina Croitoru, violoncelistul Horaţiu Luduşan şi fagotistul Mihai Boboiescu. Aceşti tineri extrem de valoroşi, acompaniaţi de pianista Verona Maier, vor interpreta opusuri de: Pablo de Sarasate, Fritz Kreisler, Robert Schumann, Piotr Ilici Ceaikovski, Gaspar Cassado şi Jean Françaix.

Violonista Simina Croitoru este studentă a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, are 24 de ani şi 24 de premii la competiţii naţionale şi internaţionale, majoritea premii I. A concertat cu aproape toate filarmonicile ţării, iar numărul recitalurilor este impresionant. A cântat în Austria, Italia, Germania, Ungaria, Elveţia, Cehia.

Violoncelistul Horaţiu Luduşan s-a născut în 1993 la Cluj-Napoca, iar acum este student în anul al II-lea la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti. A strâns până în prezent 18 premii naţionale. A fost solist al Filarmonicii Transilvania, a participat la cursurile de măiestrie susţinute de Marin Cazacu, Götz Teutsch, Umberto Clerici, Răzvan Suma, László Fenyö.

Fagotistul Mihai Boboiescu este din Bucureşti şi are 25 de ani. A obţinut premii la concursuri naţionale şi la Olimpiadele de muzică. În perioada 2005 – 2010 a colaborat cu diferite orchestre şi ansambluri camerale, dintre care amintim: “Orchestra Naţională de Tineret”, “Orchestra Inginerilor”, “Orchestra Medicilor”, Orchestra „Tinerimea Română”.

“Mogoşoaia ClasicFest”… între experienţă şi tinereţe

Violoncelistul Dan Cavassi

La Palatul Brâncovenesc de la Mogoşoaia continuă ediţia a III-a a “Mogoşoaia ClasicFest”, eveniment oferit de Primăria Municipiului Bucureşti prin Centrul Cultural “Palatele Brâncoveneşti”, Asociaţia “Pro Valores” şi Radio România Cultural.

În cel de-al doilea weekend al festivalului, sâmbătă 3 şi duminică 4 mai, de la ora 17.00, Sala Scoarţelor se va transforma într-un templu al muzicii de cea mai bună calitate.

În prima seară, doi artişti extrem de apreciaţi, violoncelistul Dan Cavassi – solist instrumentist al Filarmonicii „George Enescu” şi pianistul Mihai Ungureanu – solist concertist şi director al Filarmonicii „Oltenia” din Craiova, ne vor purta în universul sonor imaginat de Johannes Brahms.

A doua zi, duminică 4 mai, vor susţine un recital laureaţii ediţiei a IV-a a Concursului “Drumul spre celebritate”: violonista Simina Croitoru, violoncelistul Horaţiu Luduşan şi fagotistul Mihai Boboiescu. Aceşti trei tineri, acompaniaţi de pianista Verona Maier, vor interpreta opusuri de Pablo de Sarasate, Fritz Kreisler, Robert Schumann, Piotr Ilici Ceaikovski, Gaspar Cassado şi Jean Françaix.

Violoncelistul Dan Cavassi este solist instrumentist al Filarmonicii “George Enescu”. După absolvirea Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, la clasa profesorului George Iarosevici, s-a perfecţionat la cursuri internaţionale desfăşurate la Pecs, Weimar sau Bayreuth, iar în 1973 a obţinut o bursă la Geneva, unde a lucrat cu legendarul Pierre Fournier. Din 1974, în paralel cu activitatea în orchestră sau cu apariţiile solistice, se preocupă intens de muzica de cameră, colaborând constant cu formaţii şi artisti consacraţi. În anul 2006 a fost decorat de către Preşedinţia României cu “Ordinul Cultural” – clasa I pentru întreaga activitate artistică.

Pianistul Mihai Ungureanu, solist concertist şi director artistic al Filarmonicii Oltenia, a debutat la 16 ani pe scena Filarmonicii craiovene interpretând “Concertul nr. 1” de Franz Liszt. Din anul 1981 începe să susţină o intensă activitate concertistică, colaborând cu toate orchestrele simfonice din ţară. În ipostazele de solist, interpret de muzică de cameră şi acompaniator, Mihai Ungureanu a concertat în centre culturale renumite din Europa, America (în SUA, Canada şi Brazilia a susţinut o serie de recitaluri de mare succes) şi din spaţiul asiatic (Japonia, Coreea de Sud, Republica Islamică Iran). Este laureatul mai multor competiţii naţionale şi a fost distins cu “Premiul ATM” (Premiul Criticii Muzicale-1986).

Weekend incendiar în Parcul Artelor

Trupa Alternosfera va cânta de 1 Mai în Parcul Artelor

Adevărata vacanţă de 1 Mai este în Parcul Titan!

Primăria Sectorului 3 organizează, prin Centrul Cultural “Casa Artelor”, un weekend incendiar pentru cei care rămân în oraş în mini-vacanţa de 1 Mai.

Parcul Titan-Parcul Artelor este locaţia perfectă pentru “MA! POP ROCK”. Şi aşa cum sunt obişnuiţi bucureştenii din sectorul 3, şi de data aceasta, timp de 4 zile, vor asculta multă muzică bună şi se vor întâlni cu vedetele pop rock, într-un show exploziv, în primul weekend din luna mai.

Distracţia începe pe 1 Mai la ora 20.00 cu super concertul susţinut de Loredana, continuă pe 2 Mai, la aceeaşi oră, în aceeaşi locaţie prin concertul trupei “Alternosfera”.

Mini-vacanţa din Parcul Titan – Parcul Artelor nu se opreşte nici pe 3 Mai, când “Holograf” promite un show incendiar, la care sunteţi invitaţi de la ora 20.00.

Şi în ultima seară, în 4 Mai, de la ora 20.00, atmosfera este super încinsă de “Smiley”, într-un concert care este deschis de Alina Eremia, Dorian Popa şi The One, membri “Lala Band”.

În următoarele două weekend-uri sunteţi, de asemenea, aşteptaţi cu multe surprize. Pe parcursul lunii mai se va desfăşura o serie de evenimente organizate sub motto-ul: “Creativitate-Eleganţă-Performanţă”.

Stagiunea de Marţi Seara, la Ateneul Român

Flautista Oana Leonte la Stagiunea de marţi seara

Sunt rare ocaziile în care publicul are ocazia să asculte muzică de cameră din repertoriul destinat instrumentelor de suflat. De aceea, “Stagiunea de marţi seara” recomandă cu căldură recitalul pe care tânăra flautista Oana Leonte, acompaniată la pian de Luiza Maria Velciu, îl va susţine în seara zilei de 29 aprilie, la ora 19.00, pe scena din Sala Mică a Ateneului Român.

În program: “Partita în la minor pentru flaut solo, BWV 1013” de Johann Sebastian Bach, Sonata “Appassionata” pentru flaut solo de Sigfrid Karg-Elert, “Sonata pentru flaut şi pian” de Francis Poulenc, “Grande Fantasie sur Mignon” de Paul Taffanel şi “Chant de Linos” de André Jolivet.

Recital organizat în colaborare cu Fundaţia “Prietenii muzicii – Serafim Antropov”.

Oana Leonte s-a născut chiar în Ziua copilului, la 1 iunie 1990, în oraşul Iaşi. A absolvit Colegiul Naţional de Artă “Octav Băncilă” din Iaşi, unde a urmat cursurile de flaut la clasa profesorilor Burcă Adriana şi Apetroaie Alin. În prezent este prim flautistă în Orchestra Operei Naţionale Bucureşti şi studentă în anul I Master la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, clasa lect.univ.dr. Cătălin Opriţoiu.

A fost distinsă cu Premiul I la “Concursul Naţional de Flaut” şi Premiul pentru cea mai bună interpretare a unei piese româneşti – Iaşi 2010, Premiul I la “Olimpiada Naţională de Muzică” – Bucureşti 2009, Premiul I la “Concursul Naţional de Muzică”, secţia flaut –Tulcea 2008, Premiul I la “Concursul Naţional de Muzică” din Piatra-Neamţ, 2007, Premiul I la “Olimpiada Naţională de Muzică” – Piatra Neamţ 2005, Premiul I la “Olimpiada Naţională de Muzică” – Galaţi 2004, Premiul pentru cea mai bună interpretare a unei piese româneşti la “Lira de aur”, Suceava 2005.

A participat la cursurile de măiestrie ale prof. Philippe Bernold, Benoît Fromanger, Hermann Klemeyer, Juliette Hurell, Elziebta Wolenska, Michael Martin Kofler. În anul 2009 a debutat ca solistă cu Orchestra Filarmonicii de Stat „Ion Baciu” din Iaşi. A colaborat, în calitate de solistă, cu Filarmonica „Ion Dumitrescu” Râmnicu Vâlcea şi cu Teatrul Muzical „Nae Leonard” din Galaţi.

A susţinut recitaluri în cadrul Festivalului “EuropaFest”, la “Duminicile Muzicale” ale Festivalului “George Enescu” şi, în ţară, la Iaşi, Piatra Neamţ, Râmnicu-Vâlcea, Tulcea. În 2012-2013 a fost bursieră a “Fundaţiei Principesa Margareta a României”, a Fundaţiei „Constantin Dumitru” şi a “Uniunii Muzicienilor Interpreţi”.

Recital Adela Liculescu la Viena

Pianista Adela Liculescu

Institutul Cultural Român de la Viena găzduieşte în 30 aprilie, începând cu ora 19.00, un concert al pianistei Adela Liculescu.

Pianista este studentă a “Universităţii de Muzică şi Artă” din Viena, în coordonarea profesorului Martin Hughes, şi câştigătoarea Premiului V şi a Premiului special „Molly Joó-Máthé“ la cea de-a XIV-a ediţie a „International Beethoven Piano Competition“ de la Viena (2013) şi a Premiului I la „Elena Rombro-Stepanow Klavierwettbewerb“ de la Viena (2012).

Adela Liculescu este absolventa Şcolii de artă „Marin Sorescu“ din Craiova, unde a studiat cu prof. Mariana Ilie şi maestrul Mihai Ungureanu şi a participat la cursuri în coordonarea unor pianişti consacraţi, printre care Walter Krafft (Germania), Csíky Boldizsár (România), Martin Hughes (Austria), Diana Ketler (Marea Britanie), Konstantin Lifschitz şi Sylviane Deferne (Elveţia), Carlos Roque Alsina şi Jacques Rouvier (Franţa).

Adela Liculescu a concertat în diverse săli prestigioase, printre ele numărându-se “Brahms-Saal” (“Musikverein”, Viena), “Gasteig” (München), “Palatul Albrizzi” (Veneţia), “Villa Carlotta” (Tremezzo – Como) şi săli de concert din Aymaville, Merano, Montepulciano, Arezzo, Aix-en-Provence, Gdańsk etc.

Repertoriul concertului din 30 aprilie cuprinde: Rondo a capriccio op 129 „Furia după banul pierdut” şi Sonata op 57 în fa minor „Appassionata” de Beethoven, “Gaspard de la nuit” (Ondine, Le gibet, Scarbo) de Ravel, “Mephisto Waltz no. 1” de Liszt.

Lansarea primului album al pianistei Alina Azario, la ICR Berlin

Pianista Alina Azario

Institutul Cultural Român din Berlin continuă seria de concerte de muzică clasică începută în 2013 la sediul său din Vila Walther. Invitată este Alina Azario, talentată pianistă a noii generaţii, care va prezenta la Berlin, în 30 aprilie, la ora 19.30, piese de Rameau şi Debussy. Cu această ocazie, pianista îşi va lansa la Berlin albumul său de debut, apărut anul acesta la casa de discuri “A&A Records”. Turneul de lansare a albumului a început deja în luna martie cu câteva concerte în Hamburg, Paris şi Bucureşti şi va continua în decursul acestui an. Nu întâmplător, CD-ul a fost lansat anul acesta, când se omagiază 250 de ani de la moartea compozitorului francez Jean-Philippe Rameau (12 septembrie 1764).

Albumul conţine “Suita” compusă între 1726 şi 1727 de Jean-Phillippe Rameau (1683 – 1764), caietul II al “Preludiilor pentru pian” 1909-1913 şi “Hommage à Rameau” (din “Images” caietul I) compus în 1905 de Claude Debussy (1862 – 1918). Înregistrările au fost efectuate în 2013 în “Rolf-Liebermann-Studio NDR” (Norddeutscher Rundfunk) din Hamburg, avându-l ca inginer de sunet şi editare pe Helmut Burk.

Presa de specialitate din România şi Germania a lăudat virtuozitatea pianistei, interpretarea lejeră, uşoară, dar fermă (“Augsburger Allgemeine”). Liliana Staicu, director la Radio România Muzical, consideră că acest CD de debut al artistei este un album de referinţă pe rafturile iubitorilor de muzică.

Alina Azario a studiat pianul sub îndrumarea marelui pianist Evgeni Koroliov la “Hochschule für Musik und Theater” din Hamburg. A obţinut cele mai înalte distincţii la cele trei Conservatoare la care a studiat cu Jacqueline Bourgès-Maunoury, Jasmina Kulaglich şi Christophe Bukudjian. De-a lungul carierei sale, Alina a fost îndrumată de muzicieni renumiţi, precum Elisabeth Leonskaya, Boris Berman, Géry Moutier, Jacques Rouvier, Laurent Cabasso, Théodor Paraschivesco, Boris Garlitsky. Pianista a colaborat cu diferite orchestre: Orchestra Filarmonica “Mihail Jora” din Bacău, Orchestra Filarmonică Naţională din Vidin (Bulgaria), Orchestra Simfonică a Filarmonicii “Oltenia” din Craiova, Orchestra Filarmonicii din Sibiu, şi a cântat sub bagheta maeştrilor Ovidiu Bălan, Dietmar Gräf (Germania), David Marcian, Janko Zsolt, Ovidiu Marinescu (USA), Emily Freeman Brown (USA). Este laureata următoarelor concursuri: Premiul I la Concursul Internaţional de pian “Citta di Stresa” în Italia, Premiul Special al Juriului la Concursul Internaţional de pian şi orchestră din Cantu în Italia, şi premiul I la concursul din Lagny sur Marne, în Franţa. Alina Azario a primit bursa de studii de la Ministerul Culturii din Franţa, bursa “Leistungsstipendium” din Germania, iar din aprilie 2008 până în prezent, este bursieră a fundaţiei “Oscar und Vera Ritter Stiftung”. În 2011 a fost recompensată cu premiul “Hermann und Milena Ebel”.

În program: “Nouvelle suite de pièces de clavecin” (Allemande/ Courante/Sarabande/Les Trois Mains) de Jean-Philippe Rameau, “Préludes pour piano, Buch II (Brouillards, Feuilles mortes, La Puerta del Vino, Les Fées sont d’exquises danseuses, Bruyères, Général Lavine – Excentric, La terrasse des audiences du clair de lune, Ondine, Hommage à S. Pickwick Esq. P.P.M.P.C., Canope, Les tierces alternées & Feux d’artifice)” de Claude Debussy.

“Bijuterii muzicale”, în Sala Bizantină a Palatului de Béhague

Pianista Ilinca Dumitrescu şi fagotistul Vasile Macovei

Miercuri, 7 mai, va avea loc la Paris recitalul extraordinar al binecunoscutei pianiste Ilinca Dumitrescu. Invitat special Vasile Macovei, un adevărat virtuoz al fagotului. Dedicat celebrării Zilei Europei, recitalul va avea loc în Sala Bizantină a Palatului de Béhague, una dintre cele mai frumoase săli pariziene, aflate în proprietatea statului român.

Pianista Ilinca Dumitrescu a concertat în oraşe din 5 continente, 41 de ţări, 34 de capitale ale lumii, în importante săli de concerte. A studiat cu profesori celebri: Cella Delavrancea şi Mihail Jora în România, Stanislav Neuhaus şi Iakov Flier la Conservatorul de Stat “P.I. Ceaikovski” din Moscova, absolvit în 1978 cu distincţia maximă “Diploma de Merit”. Este deţinătoarea celor mai importante premii în ţara sa natală (“Premiul Academiei Române” – 1995, Premiul “Institutului Cultural Român” – 2003 etc.), dar şi a multor distincţii internaţionale (printre care “Commendatore dell’Ordine della Stella della Solidarietà Italiana”, 2005, acordată de către Preşedintele Republicii Italiene). În anul 2012, Ilinca Dumitrescu a primit din partea Guvernului francez înalta distincţie “Chevalier de l’Ordre des Arts et Lettres”, iar în 2013 Premiul “Forumului Muzical Român” pentru întreaga activitate, după o prestigioasă carieră artistică de-a lungul a cinci decenii.

Vasile Macovei este prim fagotist solist al orchestrei Operei Naţionale din Bucureşti. Este doctor în muzică al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, unde a activat în calitate de cadru didactic asociat. În anul 2000 a publicat volumul de poezii “Sfere sculptate” la editura ,,Geneze” din Bucureşti. Vasile Macovei este fondator şi membru al ansamblurilor “Hyperion”, “Traiect”, “Gaudeamus”, “Modus” şi “Archaeus” (1985-1994), cu care a susţinut nenumărate concerte. A efectuat studii de perfecţionare în Italia, Franţa şi Germania. Laureat al Concursului Internaţional de la Markneukirchen (1978), Vasile Macovei are o susţinută activitate solistică în ţară şi în străinătate. A efectuat turnee în Italia, Elveţia, Franţa, Ungaria, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Republica Moldova, Marea Britanie, Spania, Mexic, Danemarca, Japonia, India, Finlanda, Malaezia, China, Egipt, Grecia.

În cadrul acestui recital, publicul va putea asculta adevărate bijuterii muzicale – compoziţii de Domenico Scarlatti, W.A. Mozart, Beethoven, Frédéric Chopin, Robert Schumann, Camille Saint-Saëns, Olivier Messiaen, dar şi piesele unor compozitori români precum Ciprian Porumbescu, George Enescu, Marcel Mihalovici, Paul Constantinescu, Ion Dumitrescu şi Doru Popovici.

Evenimentul este organizat de Institutul Cultural Român de la Paris în parteneriat cu Ambasada României în Republica Franceză şi face parte din strategia de promovare în Franţa a artiştilor români de mare prestigiu.

Irina Sârbu Band va concerta de 1 Mai la Godot Cafe Teatru

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.