Wizz Air, atac la Tarom: România nu are nevoie de afaceri falimentare

József Váradi, șeful Wizz Air, compania low-cost care deține 54% din cota de piața a transportului aerian de călători, susține că România nu are nevoie de propria companie aeriană, cu referire la Tarom, și dă exemplul Ungariei care și-a dublat traficul după dispariția Malev.

Întrebat de Monitorul de Cluj dacă în cazul în care Tarom va avea soarta Malev sau Alitalia, Wizz Air va avea capacitatea să umple golul lăsat, Váradi a precizat „cu siguranță”.

„Cred că există mai multe cazuri Blue Air, companii aeriene mari care nu vor supraviețui. Avem capacitatea să preluăm traficul operatorilor aerieni din România” „Da suntem. Da suntem. Absolut. Cred că asta am prezis și pentru Blue Air și compania a dispărut, noi am urcat. Dacă se întâmplă cu Tarom ce s-a întâmplat cu Blue Air sau cu orice altă companie, intervenim și îi luăm locul”, a spus Váradi.

Potrivit acestuia, țările nu au nevoie să aibă propria companie aeriană și dă exemplul Ungariei unde locuitorii „nu plătesc afaceri falimentare”.

”Uitați-vă la Ungaria, Ungaria fără Malev, contribuabilii nu cheltuie bani pe afaceri pierdute și adevărul este că industria aeriană a crescut enorm, aeroportul din Budapesta și-a dublat traficul de la Malev încoace. Piața aeriană este foarte eficientă. Dacă un jucător este eliminat, alți jucători intră și îi iau locul. Suntem o companie aeriană dominantă, cu o conducere puternică. Jumătate din piața aeriană din România este realizată de Wizz Air. Va fi doar un alt pas (dispariția Tarom – n.r) pentru a face mai mult. Acesta este, de fapt, tipul nostru de afacere. Dacă o companie aeriană eșuează, intervenim și vom fi aici pentru a vă ajuta”, a mai spus József Váradi.

Malév a fost linia aeriană națională a Ungariei. A fost înființată în 1956 ca urmașul companiei ungaro-sovietice Maszovlet. Cursele Malév au fost suspendate în data de 3 februarie 2012, iar compania a intrat in faliment.

Recent, Sindicatul Unit Tarom (SUT) a solicitat susţinerea unor activităţi de donaţii şi subscripţie publică de acţiuni pentru salvarea operatorului aerian naţional, care în anul 2023 mai dispune de 12 aeronave şi doar 19 zboruri externe, faţă de 27 de zboruri şi mult mai multe aeronave în anul 1967.

„În 18 septembrie 2023, compania TAROM ar fi trebuit să serbeze cei 69 de ani de la înfiinţare. Din păcate, de 33 de ani, aproape jumătate din viaţa acestei companii a fost sub semnul aşa ziselor restructurări făcute de guvernele României, sub toate culorile politice, niciuna reuşită. Intrarea în cel de-al 70-lea an de viaţă este umbrită de nereuşitele conducerilor politice, incompetenţa instituţională şi a statului eşuat. Constatăm cu tristeţe că istoria de aproape 70 de ani a companiei nu mai este de mult în mâinile noastre, a angajaţilor, ci a politicienilor statului eşuat. Dacă timp de decenii brandul TAROM şi-a câştigat prin oamenii săi, angajaţii profesionişti ai TAROM, un loc binemeritat în istorie reprezentând cu mândrie România, am ajuns în situaţia în care cel mai probabil vom pieri în neantul istoriei ca şi multe alte companii de stat româneşti închise de incompetenţele conducerii politice”, susţin reprezentanţii Sindicatul Unit Tarom.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

10 Comentarii

  1. ca prientenii mei ocolesc Wiz…si aleg alte companii, ati devenit mari ca laptele pe foc, deci vom vedea cat si cum veti fi in viitor…

  2. Nereușite , incompetenta etc , ha ha ha ?!!!! Trădare și antiromânism , nu incompetenta . Un prost se mai trezește , mai învață și tot dintr-o piele de vaca nu face doar o teaca , dar un Iuda el programat pentru a distruge și subordona . Directorii de la Tarom trebuie văzut de unde au primit bani și în ce companii s-au ngajat ulterior , parca vad câțiva consilieri pe la Wizzair, Lufttfansa , Austrialain etc ! E trist și revoltător , iar daca nici piloții români nu mai au sânge românesc în ei , e tragic . Acolo trebuia revoluție făcută intrat pe ei și scoși sa de-a socoteala , nu că dispare că măgarul după ușă .
    Daca avem norocul și iasă un partid național și cu oameni bine intenționați la adresa țării, nu o să pună laba ungurul pe activele Tarom . Iar daca nu Dumnezeu cu mila !

    • chiar crezi ca politrucii angajati la Tarom pe filiera de partid/rubedenii pot fi consilieri la Luftansa sau orice alta companie privata? Nici maturator la mc Donalds nu ii ia nimeni, asa de competenti sunt.
      singura lor sansa e angajarea si taiatul frunzei la cainii statului roman .

  3. Ciolacu – Fade prim-ministru intr-o tara cu dublu populatie trebuia sa mearga in Buzau la vulcanii noroiosi si sa se manjeasca cu noroi sa nu-l mai vedem, dupa la ne-a manjit asta de la Wizzair cu rahaaaaan ! Toti politicienii doar au spoliat tara !

  4. și dă exemplul Ungariei?
    -sa dea exemplu la Izreal
    ca sa dispara El/Al.u
    („pana la ceruri”,mai)

  5. Bună zius!
    Am spus de multe ori ca peste 90% din relele care s-au produs și care se produc si acum au drept cauză CORUPȚIA! CAZUL TAROM ?
    1.Suprapopularea cu personal adesea incompetent,de cumetrie politica si nu numai=CORUPȚIE
    2.Liicitatii trucate din motive de șpagă, trafic de influență si nu numai= CORUPȚIE

  6. Taromul, cu flota si angajatii actuali, nu mai are nici o sansa sa isi revina.In ziua de azi, companiile de linie care fac profit sunt cele care au curse pe distante lungi.Curse pe care Taromul nu mai are cu ce avioane sa le faca.Pe cursele scurte este greu sa concurezi cu low-costurile.La toate astea se adauga si increngatura de prieteni, rude, amante,etc aduse la Tarom.

  7. Am avut de a face cu WizzAir si nu mai vreau sa aud de aceasta companie. Zbor catre Malaga la plecare cu sase ore intarziere. Echipaj de bord cu vocabular suburban. Ar trebui ca statul roman sa retraga licenta acestei companii. Daca dispare TAROM ? De unde au resurse umane si materiale sa preia cursele ? De la guvernul maghiar care finanteaza prin interpusi compania !

  8. Cred ca totul poate fi rezolvat foarte simplu: o „curatenie” generala a personalului TAROM !!! Dar curatenie adevarata, nu maimutareala ca pana acum! Pentru ca, acolo esteo adevarata serparie bazata pe interese politice, de familie, etc. Totul pute a hotie si incompetenta, numai ca nimeni nu este interesat sa faca curatenie acolo. De fapt, este cineva interesat: Lufthansa!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.