De la pelicule cult la thrilleruri şi comedie neagră

Zilele Filmului Argentinian, la Bucureşti

Poveşti trăsnite

Ambasada Republicii Argentina în România şi Institutul Cervantes din Bucureşti organizează în zilele de 11,12,13 şi 14 aprilie, la sediul Institutului Cervantes, Zilele de Film Argentinian. Cele șase filme (dramă, thriller, comedie, animație) alese de Ambasada Argentinei pentru această ocazie poartă semnătura unor binecunoscuți regizori precum Fabián Bielinsky, Damián Szifrón sau Juan José Campanella (prezent în selecție de această dată cu un film de animație, Metegol, laureat cu Premiul Goya pentru cel mai bun lungmetraj de animație in 2013).

Astăzi, la ora 19.00, puteţi viziona – Relatos Salvajes (Poveşti trăznite), regia Damián Szifrón, 2015, 112 minute, o comedie neagră, construită episodic, Premiul Goya pentru cel mai bun film hispanoamerican. Filmul rulează prin curtoazia Transilvania Film România.

Lipsite de apărare în fața unei realități care pe neașteptate poate deveni imprevizibilă, personajele din Relatos Salvajes traversează granița subțire dintre civilizație și brutalitate. O poveste despre dragoste, dezamăgire, răzbunări ale trecutului, tragedie și chiar violența din detaliile vieții de zi cu zi. Toate apar pentru a-i împinge pe eroi pe buza prăpastiei, spre incontestabila plăcere a pierderii controlului.

El hombre de al lado

Joi, 12 aprilie, ora 19:00 – El hombre de al lado,  regia Mariano Cohn, comedie neagră, distinsă cu Premiul pentru cea mai bună imagine la Sundance 2010, nominalizat la Goya 2010

Filmul ilustrează conflictul fără sfârșit dintre doi vecini. Un simplu zid poate despărți două lumi, două gusturi diferite în materie de vestimentație, de mâncare, de trai, pur și simplu. Pe o parte îl avem pe Leonardo (Rafael Spregelburd), un distins și faimos designer care trăiește într-o casă realizată de Le Corbusier.  De cealaltă parte, Víctor (Daniel Aráoz), vânzător de mașini la mâna a doua, vulgar, rustic și subjugator. Víctor se decide să facă o fereastră pentru a avea mai multă lumină și de aici apar problemele: fiecare începe să conștientizeze existența celuilalt.

Nueve Reinas

Vineri, 13 aprilie, ora 19:00 – Nueve Reinas, regia Fabian Bielinski un thriller, film cult, nominalizat la British Independent Film Awards categoria film străin, 2001.

Un escroc versat și unul novice plănuiesc o „țeapă” de zile mari unor colecționari împătimiți de timbre. Nueve Reinas narează aventurile lui Juan (Gaston Pauls) și Marcos (Ricardo Darin), doi escroci care fac echipă după o întâlnire accidentală într-o cofetărie. Juan reușește un truc cu schimbarea unei bancnote, pe care îl încearcă și mai târziu, în același magazin, dar cu un alt casier, și eșuează. Marcos îl observă amuzat, apoi intră în scenă și pretinde a fi un polițist care vrea să îl ducă pe Juan la secție. Odată ajunși pe stradă, Marcos se prezintă a fi un coleg de breaslă care plănuiește o lovitură cu o miză mult mai mare și îl invită pe scepticul Juan să-i fie partener. Filmul pare a spune că scamatoria cea mai mare poate consta și într-o înfățișare nevinovată,  că escrocheriile de clasă nu au nevoie doar de un plan perfect, ci și de talent actoricesc de grup, care ar face orice ansamblu teatral să roșească de invidie.

Inventivul și abilul film al lui Fabian Bielinski te seduce în așa măsură încât devii un pion în planul lor ambițios și te bucuri că ești complice într-o mașinațiune nerușinată. Filmul combină viziunea parodică hitchcockiană a unui univers paranoid în care toată lumea poate sau nu poate fi implicată într-o conspirație complicată cu obsesia de tip David Mamet pentru finețurile fraudelor foarte elaborate.

Metegol

Sâmbată, 14 aprilie, ora 11.00 – Metegol, regia Juan José Campanella, film de aventuri, recompensat cu Premiul Goya 2013 pentru cel mai bun lungmetraj de animatie.

Amadeo este un fan înfocat al fotbalului. Jocul de fotbal din cafeneaua din orășelul în care locuiește a devenit activitatea sa preferată, dar și specialitatea sa. Amadeo este pur și simplu de neînvins. Grosso, o brută căreia îi place să îi umilească pe ceilalți îl provoacă pe Amadeo la joc. Amadeo îl învinge provocându-i furia. Șapte ani mai târziu, Grosso, devenit o legendă în lumea fotbalului, se întoarce în orașul natal și îi oferă lui Amadeo o provocare: să încerce să îl învingă pe un teren de fotbal adevărat. Contrar așteptărilor, jucătorii de fussball prind viață și se oferă să îl ajute pe Amadeo să îl învingă pe Grosso.

Me case con un boludo

Sâmbată, 14 aprilie, ora 17.00 – Me casé con un boludo, regia Juan Taratuto, o comedie prezentată la Festivalul de la Málaga, în afara concursului

Fabián Brando și Florencia Córmik sunt actori. El e cel mai cunoscut actor din țară, iar ea, complet necunoscută. Pe durata unor filmări se leagă între ei o poveste de dragoste, care, fără a mai trece prin logodnă, duce direct la căsătorie. Pe parcursul lunii de miere însă Florencia realizează că individul este un idiot irecuperabil. Când Fabián află ce crede ea despre el, pune la cale un plan pe care nu-l poate duce la capăt decât cu ajutorul scenaristului celor mai de succes filme ale lui.

Sâmbată, 14 aprilie, ora 19.00 – Mamá se fue de viaje, regia Ariel Winograd, comedie distinsă cu  Premiul Sur pentru cel mai bun debut feminin.

Víctor și Vera Garbor sut căsătoriți de douăzeci de ani și au patru copii: Bruno, Lara, Tato și Luna. Absorbit de munca lui, Víctor trăiește departe de viața de zi cu zi a soției și copiilor lui. Vera, copleșită de viața de casnică, hotărăște să-și ia o mică vacanță de la propia ei familie. Și de aici, problemele.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.