Noaptea Devoratorilor de Teatru, o noapte albă

În noaptea de 17 spre 18 octombrie vă invităm la un maraton de evenimente din sfera teatrului independent, începând cu ora 16.00 până 04.00 dimineaţa! Spectacole de teatru, concerte lansări de carte, expoziţie cu lucrări ale artiştilor de la Asociaţia Naţională pentru Arte Vizuale – toate la Clubul Ţăranului din cadrul Muzeului Ţăranului Român, unde vă aşteptăm să petreceţi un sfârşit de săptămână atipic.

Se vor juca spectacolele XXE-uri, Do mi no, Cinci ore cu Mario, Ce ne spunem când nu ne vorbim, Privighetoarea şi trandafirul, Paradoxul iubirii, Amalia respiră adânc, Edith Piaf; bonus: concert NIGHTLOSERS şi un concert-tribut Amy Winehouse, cu Judy Florescu şi Dumitru Georgescu. Printre cărţile lansate se numără Opere cumplite. Volumul doi de Florin Piersic jr., Ce ne spunem când nu ne vorbim de Chris Simion, Jurnal de Oana Pellea.

Evenimentul este organizat de Chris Simion Theatre & More şi 360 Revolution, iar proiectul este finanţat de AFCN.

În cadrul acestui eveniment, regizoarea Chris Simion va prezenta cel mai recent roman al sau – 40 de zile – publicat de Editura Trei, dar şi spectacolul Ce ne spunem când nu ne vorbim, o continuare a cărţii cu acelaşi titlu publicată, de asemenea, de Editura Trei.

40 de zile” este un roman scris în 40 de zile, un joc al introspecţiei şi al (re) găsirii de sine. Recomandat persoanelor aflate în derută existenţială, cu alergie la minciună şi cu tulburări de maturitate. Jocul începe cu o singură pistă: sufletul tău. În fiecare zi cobori în tine, în adânc. N-ai cum să te-ntorci, n-ai cum să te opreşti, ci doar să mergi înainte. Ultima zi este răscrucea, momentul deciziei: „încotro?”. Cele 40 de zile de reflecţie şi sinceritate îţi dau răspunsul şi la final nu mai ai nicio şansă de ezitare… simţi exact pe unde s-o iei.

Ce ne spunem când nu ne vorbim”

Florin Piersic jr

Un diagnostic fatal o determină să o ia la fugă şi să se ascundă. Fără nicio explicaţie. Îşi abandonează iubitul, părinţii, prietenii… tot. Pleacă din ţară ca să-şi trăiască sfârşitul într-o singurătate deplină, scriind mail-uri pe care nu le trimite niciodată. După doi ani, îşi reface analizele. Verdictul medical are efect de dinamită. Anulează toate aşteptările. E sănătoasă tun, fără urmă de neoplasm, prin urmare, în viaţă. După doi ani în care a dansat tango cu moartea, revine în povestea din care evadase, dar nu se mai identifică profund cu nimic. Acvariul cu lumea ei de demult, cu peşti-emoţii, cu scoici-amintiri, cu gânduri-nisipuri, cu plante-vise, mediul ei vital de mai înainte, se dovedeşte a fi acum ceva banal, deloc esenţial, foarte simplu de înlocuit.

Singurul lucru cu care rămâne după această jupuire e sinele. Dacă primul diagnostic a fost greşit sau dacă şi-a inventat povestea doar ca să fugă de realitatea în care era… nu mai contează atâta timp cât, însoţind-o pas cu pas pe drumul ei, ne-am făcut ţăndări ca să ne recompunem, am minţit ca să descoperim adevărul, am urât ca să aflăm iubirea adevărată, ne-am pierdut definitiv ca să îl regăsim pe Dumnezeu pentru totdeauna.

În teatru Chris Simion este cunoscută ca un regizor de avangardă. Spectacolele ei reprezintă provocări atât pentru actorii cu care lucrează, cât şi pentru spectatorii care îi prizează poveştile. Până în prezent, a semnat regia la peste 30 de spectacole de teatru, producţii realizate atât în teatrul instituţionalizat, cât şi în teatrul independent. A lucrat cu cei mai importanţi actori ai scenei româneşti de teatru, precum şi cu actori tineri, debutanţi. Dintre spectacolele ei, amintim: Copilul divin după Pascal Bruckner (1999), Scaunele după Eugene Ionesco (2004), Dragostea durează 3 ani după Frédéric Beigbeder (2006), Şi caii se împuşcă, nu-i aşa? după Horace McCoy (2007), Omul pescăruş după PescăruşulJonathan Livingstone de Richard Bach (2009), 7 blesteme (2010), Maitreyi după Mircea Eliade (2011), Oscar şi Tanti Roz după Eric Emmanuel Schmitt (2010), Hoţii de frumuseţe după Pascal Bruckner (2013), Mecanica inimii după Mathias Malzieu (2013), Hell după Lolita Pille (2014), Studii despre iubire după Ortega y Gasset (2014).

Începând cu 2015, lansează brandul Chris Simion theatre&more.

Florin Piersic jr are o voce care se recunoaşte şi în scris, în ”Opere cumplite. Volumul Doi”

Nu cred că Florin Piersic jr e un teribilist. Dimpotrivă, cred că este un om care s-a căutat îndelung, cu toată seriozitatea şi deznădejdea, iar acum – când s-a descoperit – spune povestea acestor căutări în minunate parabole.

Florin Piersic jr nu este doar un actor, aşa cum nu este doar un scriitor. El este un artist. El crede în puterea poveştilor nu doar de a adormi copiii, ci şi de a vindeca inimile noastre zdrobite de greutatea acestei poveri căreia ceilalţi, deloc artişti, s-au obişnuit să-i spună viaţă”.

Oana Pellea şi Jurnalul său, un volum foarte căutat de cititori

FLORIN PIERSIC JR este absolvent al Academiei de Teatru şi Film, Secţia actorie, promoţia 1991. În 1999 traduce din limba franceză romanul Omul sentimental de Javier Marías, dar cartea nu este publicată, din lipsa unui redactor de limbă spaniolă care să confrunte traducerea lui Piersic jr cu originalul lui Marías. Începe să traducă din limba engleză piese de teatru contemporan, o parte din ele fiind produse în regim independent. One-man show-ul Sex Drugs Rock and Roll de Eric Bogosian deschide calea teatrului independent în România, iar Piersic jr primeşte Premiul pentru cel mai bun actor al anului 2002 la Gala UNITER. În 2004 creează casa de producţie Artificial Horizon; este scenarist, regizor şi producător pentru filme de scurtmetraj (Advertising, Veneţia, Mecanica poetică), precum şi lungmetraje (Fix Alert, Eminescu versus Eminem, Killing Time). Din 2006 începe să colaboreze ca traducător din limba engleză pentru revista FHM, iar mai apoi ca editorialist pentru revistele Eva, 24-FUN, HBO, The One, Max, Unica. Continuă să lucreze ca actor de film (Călătoria lui Gruber, Charlie Countryman,Quod Erat Demonstrandum), dar şi ca actor de teatru (Zaruri şi cărţi, Opposites Attract, Tom şi Jerry, Vestul singuratic). În 2009 publică la Editura Humanitas colecţia de povestiri intitulată Opere cumplite: Volumul unu. În 2011 publică la aceeaşi editură romanul Romantic Porno, iar în 2013 volumul Ficţiuni reale, un proiect colectiv (67 de scriitori) la care participă doar în calitate de iniţiator şi selecţioner. În 2013 are loc premiera one-man show-ului Freak Show, o suită de monologuri, majoritatea publicate iniţial în Opere cumplite: Volumul unu. În prezent, Florin Piersic jr se află în faza de postproducţie şi finalizare a lungmetrajului Nimic de spre dragoste, la care semnează scenariul şi regia.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.