Teatrul tăios vine pe scena bucureșteană

A zecea ediție a festivalului Undercloud, dedicat teatrului independent, adună la București câteva spectacole legate de nume-vedetă din teatrul contemporan. Între companiile care vin din Italia, Franța, Polonia sau Israel se numără senzații ale scenei. „Iulius Caesar. Fragmente“, în regia lui Romeo Castellucci, este una dintre montările care vin la Arcub la finele acestei luni. „Una dintre cele mai de avangardă creații ale zilelor noastre, spectacolul pune accentul pe ideea materialității cuvântului, pe disecarea metodelor retoricii convenționale și pe demascarea lor ca false și neputincioase în a transmite cu adevărat un mesaj. «Iulius Caesar» este o montare actuală, o recitire a lui Shakespeare în care se vorbește, tăios, dar în același timp voalat, despre pericolul dictaturilor/dictatorilor din prezent și despre cea mai perfidă capcană în care putem cădea – cea a tăcerii în fața pericolului“, spun organizatorii festivalului.

Din Polonia este adusă o montare regizată de Jarosław Fret și interpretată de Alessandro Curti după „Ultima bandă a lui Krapp“, textul lui Samuel Beckett. Fondator al Teatrului ZAR, colaborator al Institutului Grotowski și profesor la National Academy of Theatre Arts din Cracovia, Fret schimbă ordinea strictei dramaturgii beckett-ene, eroul său fiind un actor tânăr, și nu unul bătrân, care își înregistrează vocea pregătindu-se pentru reprezentația textului original.

Premieră de undercloud

Aniversarea unui deceniu de festival vine și cu o premieră: Mashol Salem Dance House (MASH), cea mai importantă companie de teatru-dans din Israel, va prezenta trei dintre producțiile sale: „Gravitas“, „HA-E 4-2“ și „Ani-Ma“.

MASH promovează artiști independenți din Israel, găzduiește producții locale și internaționale și a devenit, de-a lungul anilor, un centru artistic dedicat publicului, mai ales pentru că este situat într-o zonă sensibilă, în cartierul Musrara, între Orașul Vechi (Old City) și partea vestică a Ierusalimului.

Performerii din „Gravitas“, coordonați de Ofir Yudilevitch, se joacă cu gravitatea devenind masă pură și încercând să se supună voinței ei oarbe. „HA-E 4-2“ (The Island), creat de celebrul coregraf israelian Ido Tadmor, este un performance despre prietenia dintre doi soldați, într-o zonă de război. „Ha-E“ este insula normalității, unde nu există războaie și unde un simplu zâmbet sau o simplă strângere de mână încă există și nu au fost uitate. „Ani-Ma“ este primul spectacol solo al tinerei artiste israeliene Roni Chadash. A participat la festivaluri internaționale de dans contemporan și a câștigat numeroase premii, unul dintre cele mai importante fiind Best Performer Award, la Masdanza Festival din Spania, în 2016.

Ediția aniversară reunește, pe lângă spectacolele din străinătate, producții românești invitate, dar și 17 reprezentații în competiție, anunță organizatorii manifestării programate între 22 și 31 august.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.