×
×
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 3 minute
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Sâmbătă, 19 august 2017, 08:26
EUR (€)
+0.0067 ↗
4.5883 RON
USD ($)
-0.0038 ↘
3.9066 RON
• • •
Teatrul tăios vine pe scena bucureșteană

A zecea ediție a festivalului Undercloud, dedicat teatrului independent, adună la București câteva spectacole legate de nume-vedetă din teatrul contemporan. Între companiile care vin din Italia, Franța, Polonia sau Israel se numără senzații ale scenei. „Iulius Caesar. Fragmente“, în regia lui Romeo Castellucci, este una dintre montările care vin la Arcub la finele acestei luni. „Una dintre cele mai de avangardă creații ale zilelor noastre, spectacolul pune accentul pe ideea materialității cuvântului, pe disecarea metodelor retoricii convenționale și pe demascarea lor ca false și neputincioase în a transmite cu adevărat un mesaj. «Iulius Caesar» este o montare actuală, o recitire a lui Shakespeare în care se vorbește, tăios, dar în același timp voalat, despre pericolul dictaturilor/dictatorilor din prezent și despre cea mai perfidă capcană în care putem cădea – cea a tăcerii în fața pericolului“, spun organizatorii festivalului.

Din Polonia este adusă o montare regizată de Jarosław Fret și interpretată de Alessandro Curti după „Ultima bandă a lui Krapp“, textul lui Samuel Beckett. Fondator al Teatrului ZAR, colaborator al Institutului Grotowski și profesor la National Academy of Theatre Arts din Cracovia, Fret schimbă ordinea strictei dramaturgii beckett-ene, eroul său fiind un actor tânăr, și nu unul bătrân, care își înregistrează vocea pregătindu-se pentru reprezentația textului original.

Premieră de undercloud

Aniversarea unui deceniu de festival vine și cu o premieră: Mashol Salem Dance House (MASH), cea mai importantă companie de teatru-dans din Israel, va prezenta trei dintre producțiile sale: „Gravitas“, „HA-E 4-2“ și „Ani-Ma“.

MASH promovează artiști independenți din Israel, găzduiește producții locale și internaționale și a devenit, de-a lungul anilor, un centru artistic dedicat publicului, mai ales pentru că este situat într-o zonă sensibilă, în cartierul Musrara, între Orașul Vechi (Old City) și partea vestică a Ierusalimului.

Performerii din „Gravitas“, coordonați de Ofir Yudilevitch, se joacă cu gravitatea devenind masă pură și încercând să se supună voinței ei oarbe. „HA-E 4-2“ (The Island), creat de celebrul coregraf israelian Ido Tadmor, este un performance despre prietenia dintre doi soldați, într-o zonă de război. „Ha-E“ este insula normalității, unde nu există războaie și unde un simplu zâmbet sau o simplă strângere de mână încă există și nu au fost uitate. „Ani-Ma“ este primul spectacol solo al tinerei artiste israeliene Roni Chadash. A participat la festivaluri internaționale de dans contemporan și a câștigat numeroase premii, unul dintre cele mai importante fiind Best Performer Award, la Masdanza Festival din Spania, în 2016.

Ediția aniversară reunește, pe lângă spectacolele din străinătate, producții românești invitate, dar și 17 reprezentații în competiție, anunță organizatorii manifestării programate între 22 și 31 august.

Publicat Sâmbătă, 12 august 2017
251
 | 0
 | 1
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Underfss
+1
Mofturi pentru snobi...
Publicat Sâmbătă, 12 august 2017
+Răspunde
Recomandate
Frenezie nejustificată
Publicat acum 21 ore şi 20 minute
Filiera ucraineană a lui Hillary Clinton
Publicat acum 16 ore şi 45 minute
Ne plângem de lipsuri, dar aruncăm mâncarea
Publicat acum 14 ore şi 46 minute
Centrul Atenţiei
alarm off
Cotidianul cititorilor
17 articole/ Actualizat Sâmbătă, 12 august 2017
alarm off
Fotografiile bunicilor
30 articole/ Actualizat Sâmbătă, 05 august 2017
alarm off
Antiştirile Cotidianul
6 articole/ Actualizat Duminică, 09 iulie 2017
alarm off
NUMAI DOUĂ ÎNTREBĂRI
142 articole/ Actualizat Joi, 17 august 2017
Ioan Vieru

Poliția rutieră se află de mulți ani în derivă printr-un management tot mai defectuos. Scandalurile din ultimii ani arată nu numai lipsa de profesionalism a poliției, ci funcționarea acestei instituții plătită de la bugetul public printr-o mentalitate a fostei miliții comuniste.

Ioan VieruPublicat Joi, 17 august 2017