4 miliarde pentru 62 de trenuri urbane

cfr-tren-sine
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat în SICAP o licitație cu o valoare de 4,1 miliarde lei pentru achiziția a 62 de trenuri electrice de scurtă distanță care să interconecteze regiunile României precum și zonele marilor aglomerări urbane. 
Potrivit documentației, sunt trei loturi, pe regiunile României.
,,Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să realizeze achiziția de material rulant nou (RE-R) și a serviciilor de mentenanță și reparații RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și cu prevederile legislației din România. Achiziția va consta în:
A) PRODUSE: 1) 62 rame electrice regionale RE-R (56 rame + 6 rame de rezervă), destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale, conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini. Posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani (mentenanță 15 ani + 15 ani), conform cerințelor din caietul de sarcini. Suplimentarea serviciilor de mentenanță (+15 ani) va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție’, este descrierea licitației.
Achiziția este finanțată din fonduri europene și din bugetul de stat  și acoperă câte o regiune a țării:
 – Lotul1 (Est) – include 20 de trenuri care vor deservi municipiile București, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași și Suceava. Valoarea licitației : între un miliard și 1,3 miliarde lei.
 – Lotul 2 (Centru – Vest) – include 23 de trenuri care vor deservi municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj Napoca, Arad, Timișoara și Reșița. Valoarea licitației : între un 1,2 și 1,5 miliarde lei.
 – Lotul 3 (Sud) – include 19 trenuri care vor deservi direct municipiile București, Ploiești, Brașov, Constanța și Alexandria, prin intermediul nodului feroviar învecinat. Trenurile din acest lot vor asigura inclusiv legătura cu stațiunile de pe Valea Prahovei.
Ofertele se deschid în 4 iulie, câștigătorii vor fi desemnați în funcție de preț, termene de livrare și capacitatea maximă a ramei propuse.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Mihai Soare 1073 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Orașele din Secuime stau din nou bine la “deservire”. Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Sighet, Craiova, Pitești, Târgu Mureș, Sibiu, Alba Iulia, Deva Galați, Brăila, Giurgiu, Lugoj rămân de căruță?

  2. Minunat, minunat ! Daca in Evul Mediu ar fi existat trenuri , am fi constatat, ca in vremea aceia, trenurile circulau cu viteze mult mai mari decat acum ! Bine ca,, cumparam trenuri , deoarece cai ferate NORMALE SI SIGURE nu ne trebuiesc , vorba romanului : „daca ai palarie, cap ce-ti mai trebuie?” .

  3. Ar trebui schimbate toate Trenurile . Cate Trenuri , sunt in Gara de Nord ? Ar trebui , schimbate toate Trenurile !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.