Achiziția este finanțată din fonduri europene și din bugetul de stat și acoperă câte o regiune a țării:
– Lotul1 (Est) – include 20 de trenuri care vor deservi municipiile București, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași și Suceava. Valoarea licitației : între un miliard și 1,3 miliarde lei.
– Lotul 2 (Centru – Vest) – include 23 de trenuri care vor deservi municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj Napoca, Arad, Timișoara și Reșița. Valoarea licitației : între un 1,2 și 1,5 miliarde lei.
– Lotul 3 (Sud) – include 19 trenuri care vor deservi direct municipiile București, Ploiești, Brașov, Constanța și Alexandria, prin intermediul nodului feroviar învecinat. Trenurile din acest lot vor asigura inclusiv legătura cu stațiunile de pe Valea Prahovei.
Ofertele se deschid în 4 iulie, câștigătorii vor fi desemnați în funcție de preț, termene de livrare și capacitatea maximă a ramei propuse.
Ar trebui schimbate toate Trenurile . Cate Trenuri , sunt in Gara de Nord ? Ar trebui , schimbate toate Trenurile !
Minunat, minunat ! Daca in Evul Mediu ar fi existat trenuri , am fi constatat, ca in vremea aceia, trenurile circulau cu viteze mult mai mari decat acum ! Bine ca,, cumparam trenuri , deoarece cai ferate NORMALE SI SIGURE nu ne trebuiesc , vorba romanului : „daca ai palarie, cap ce-ti mai trebuie?” .
Sudul e furat de ”ailalti”.
Orașele din Secuime stau din nou bine la “deservire”. Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Sighet, Craiova, Pitești, Târgu Mureș, Sibiu, Alba Iulia, Deva Galați, Brăila, Giurgiu, Lugoj rămân de căruță?