Acuze: Zero dezvoltare și zero progres în 2022 la Otopeni

Asociația Pro Infrastructură susține că în 2022 Compania Națională Aeroporturi București bate pasul pe loc cu proiectele de modernizare ale aeroportului Otopeni, cel mai mare din țară. Sunt probleme cu pista 1, cu construcția terminalului 2, precum și cu continuarea secțiunilor vechi, a benzilor de bagaje sau cu lucrările la sistemul de parcări.

”Deși a înregistrat o revenire spectaculoasă a traficului în perioada post-pandemie, principalul aeroport al României rămâne cel mai prost administrat din întreaga regiune. CNAB bate pasul pe loc sau este în întârziere cu toate proiectele de modernizare a infrastructurii, în timp ce Ministerul Transporturilor este total dezinteresat de ceea ce înseamnă dezvoltare strategică și monitorizare a bunei guvernări la cel mai important obiectiv de infrastructură aeriană din țară”, susțin cei de la Pro Infrasatructură.

Concret, spune aceștie, în proiectul construirii Terminalului 2 avem 0 progres în ultimele 12 luni, asta deși actualul terminal este la limita capacității, uzat moral și fizic, având mai degrabă aspect de autogară balcanică murdară și degradată. ”Modernizarea pistei 1 are și ea 0 progres, deși riscăm să fie restricționată în 2024 din cauza nerespectării cerințelor minime de operare impuse de regulamentul European 139/2014. Renovarea secțiunilor vechi de terminal și a benzilor de bagaje: tot zero. Continuarea lucrărilor la sistemul de parcări inaugurat pe un sfert cu surle și trâmbițe în noiembrie anul trecut: zero. Nici măcar cele 4 locuri noi de parcare pentru aeronave abandonate la stadiul de 50% nu au fost finalizate”, afirmă reprezentanții Pro Infrastructură.

”În concluzie, Ministerul Transporturilor pare preocupat doar de numirile administratorilor cu iz politic și fără experiență în domeniu, în timp ce CNAB reușește să marcheze un nou an 100% pierdut pentru dezvoltarea Aeroportului Henri Coandă. Rămânem în continuare la coada Europei în ceea ce privește facilitățile aeroportuare, în urma competitorilor regionali precum Budapesta, Belgrad sau chiar Sofia!” conchid cei de la Pro Infrastructură.

Ce spune CNAB

În lipsa unor investiții majore, aeroportul Otopeni se confruntă cu aglomerații iar reacția autorităților se rezumă doar la atenționarea pasagerilor în legătură cu aceste aglomerații. „Aceste aglomerări se produc în condițiile în care, într-un interval foarte scurt de timp, sosesc sau pleacă multe curse internaționale, iar valorile de trafic de pasageri sunt, în multe zile, echivalente celor din ultimul an prepandemic (2019). CNAB, Poliția de Frontieră au luat măsuri de suplimentare a personalului care asigură dirijarea/informarea pasagerilor pe fluxul de sosiri și controlul documentelor”, a informat CNAB.

Aglomerări sunt la orele de vârf, mai ales dimineața devreme și după-amiaza, și pe fluxul de plecări internaționale, susțin autoritățile. „Și aici, personalul aeroportului, al agenților de handling și companiilor aeriene, precum și cel al Poliției de Frontieră și al Brigăzii Antitero face eforturi constante pentru a asigura fluența și rapiditatea efectuării formalităților și controalelor obligatorii. Revenim la solicitările anterioare și recomandăm pasagerilor să manifeste răbdare și înțelegere și să respecte indicațiile personalului din aeroport. Totodată, menținem recomandarea ca pasagerii să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de ora programată a zborului și, după efectuarea formalităților de check-in, să se îndrepte imediat către controlul de securitate și cel de frontieră”, a explicat Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

11 Comentarii

  1. Domnilor suntei naivi?
    De unde bani pentru investitii?
    Banii trebuie dati pe arme, ca doar Muniz este stapanul Romaniei si tot vine cu o lista de ce trebuie sa cumpere romanii de la industria militara americana si cu o alta lista cu ce trebuie sa le dam pe bani de o cafea americanilor.
    Credeti ca firma aia din Irak, in spatele careia sunt o multime de offshoruri, este a vreunui cetatean irakian sau are in spate americani?
    Chiar credeti ca aceasta firma va investi macar un cent in Mintia?
    NICIODATA. Cheia contractului este afirmatia ca investitiile vor incepe cand guvernul va da aviziele.
    Credeti ca se va da vreodata Avizul de mediu?
    Cate ONGuri se vor mobiliza in strada sa nu se dea avizul de mediu, stipendiate pe ascuns tot de firma cumparatoare….ca de ce nu ai da vreo 20 de milioane de dolari pentru a NU investi UN MILIARD?
    Intre timp din Mintia se va vinde tot ce poate fi demontat cu scopul declarat -de a „elibera locul” pentru „noua investitie” si peste 10 ani cand vor pleca Minitia va arata ca dupa un bombardament cu un Kalibr rusesc!!

    Cheia politicii energetice practicate de domnul Virgil Popescu este prezenta Guvernatorului Muniz la aceasta nunta.

  2. Doar comunicate care contin minciuni de la aeroportul politico-ineficient! Orice om care trece, indiferent ca soseste sau pleaca pe la aeroportul din capitala tarii numita Romania, vede si traieste toate umilintele existente politic din punct de vedere al organizarii, luxului nesimtit al dezumanizatilor conducatori numiti politic in functii! Problema e ca, din momentul aterizarii pe acel aeroport, vezi imaginea politica din Romania dezastrului practicat! Nu e bascalie, este crunta realitate de ani si ani de zile, niciun serviciu platit prin biletul de zbor nu functioneaza, ba mai mult, umilinta verbala si comportamentala a personalului bugetar de lux(nu a muncitorilor reali) din aeroport e la cote alarmante! Grav e ca nici nu se vrea schimbat!

  3. hai si cu vanzarea …hai tovarasi, ca se poate!! pe cand cu Posta Romana ? pe cand cu pamanturile rare, cumparate de corporatii? hai ca se poate, paaas-cuuu-paaas la donarea Romaniei la bucata! ca doar trebuie finalizat ce-a inceput ilici si tovarashii criminali si tradatopri!

  4. Eu repet;trebuie să ieșim în stradă și să maturam proștii, corupții si trădătorii! Totul este blocat si putred.
    Premierul CIUCĂ este un mare ZEROu!
    Iohannis si CIUCĂ două zerouri!
    ȚARA se prăbușește!

  5. Pe guwernar nu stie cum il cheama raspunde la numele de Nicolae sau Klauss.
    Sa construiasca infrastructura sau sa fure infrastructura.
    PontAAA !!!
    Unde esti mah acum adu DEMISIAAA!!!!!

  6. Patronul de la Azovtal vrea sa-si reporneasca combinatul

    Ce noroc ca nu i l-au bagat PeeNeeLeeUSeeRee la PeeNeeReeRee ca nu-l mai vedea. Sa se multumeasca ca doar l-a bombardat Putin cu bombe termobarice si n-au pus alde Ghinea laba pe combinat.

  7. Greșiți domnilor, guvernul meu a investit în aeroporturi militare!…Kogălniceanu, Fetești, Baza 71 Turda,Bacău,…sunt câteva baze militare operate de armatele altor țări…

  8. Destept te dai! Inainte, deceniile trecute, cand nu se cumparau arme si nici nu se producea mai nimic in domeniu in tara, de ce nu ne explici cauza nefinantarii dezvoltarii si modernizarii aeroportului Otopeni? Ca acum ai directiva de la Moscova?

  9. H-tag-istii astia scriu la userei peste tot, incepand cu Hotznews ? Astia primesc bani de la guvern sa injure guvernul ?

  10. @SALVAMAR:se vede ca esti un gazetaras de provincie ,la doua vorbe spui trei prostii
    1. „firma aia din Irak”este de fapt o mare firma iordaniana,cu 1,5 milioane tone ciment prodctie anuala si cu vreo 7000 de MW in sistem BOO,(daca sti ce e ala:)) in Iordania si Irak A cumparat cu banii jos Mintia si cu garantii de plata a cca 500 miliane euro datorii fata de statul roman ale CET Mintia,fraiere
    2.Cu expresia „Kalibr rusesc „o dai in tautologie(„din nou,iarasi”)Poate fi si ‘Kalibr american’,fraiere?
    3.Nu crezi ca sunt de ajuns mozaicii Simonian,Soloviov ,Markelov,etc sa-i sufle in tuhas lui Putin,te-ai bagat si tu,un amarat de cetatean minoritar?
    Multe jeguri naste provincia,plina de AUR-olaci..

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.