Catastrofă ecologică în Marea Neagră

Marea Neagră se confruntă cu o catastrofă ecologică din cauza autorităților bulgare.

Cargoul Vera Su, cu pavilion panamez și echipaj turcesc, a eșuat pe 20 septembrie la câțiva kilometri de rezervația naturală Kaliakra.

Dacă autoritățile bulgare nu reușesc să transfere încărcătura pe uscat, cele peste 3.000 de tone de uree aflate la bord ar putea amenința să transforme această parte a Mării Negre – unul dintre cele mai importante habitate naturale din Europa – într-o zonă moartă, scrie Euractiv.

Ureea este folosită ca îngrășământ în agricultură, dar, odată ce intră în contact cu apa de mare, provoacă o înflorire rapidă a fitoplanctonului, care emite toxine pentru viața marină. Experții au avertizat că acest lucru ar distruge habitatele delfinilor și ale altor specii marine, precum și ale păsărilor din zonă.

Timp de șase zile după accident, autoritățile bulgare nu au luat nicio măsură pentru a salva nava, deși vremea era potrivită pentru o operațiune de salvare.

La opt zile după accident, autoritățile au trimis nave de salvare cu echipamente nepotrivite pentru descărcarea ureei, care a început să se reverse în mare. Operațiunea a fost încheiată în urma unei dispoziții a ministrului mediului.

Situația a dus la demiterea șefului Administrației maritime bulgare, Jivko Petrov.

„Am identificat o inadecvare serioasă din partea agenției”, a declarat ministrul Transporturilor, Hristo Alexiev.

Cu o zi înainte, Zhivko Petrov a anunțat că nu știa că ureea se va scurge la descărcarea navei și a susținut că „această încărcătură nu era atât de otrăvitoare”.

Guvernul a înființat un comandament de criză. După ce a ratat șansa în primele zile, condițiile meteorologice din zonă sunt acum proaste, iar valurile mari împing nava pe stânci.

Autoritățile rămân pregătite să evacueze cei nouă membri ai echipajului. Marina speră să asigure nava cu ancore mari pentru a evita ca acesta să fie distrusă de vremea rea. Va urma o nouă încercare de descărcare a navei și recuperare a acesteia.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

5 Comentarii

  1. Nu e bai zile la bulgari sa mute chimicalele in zona Rromaniei, ca oricum plajele sunt pline de verdeturi ce vin din mare si in plus la cat ulei e deja in Marea Neagra pe zona cu Rromania de mult nu mai traiesc animale

  2. „Ureea prezintă un rol important în metabolismul compușilor azotați în organismul animalelor, fiind principalul compus azotat din urina mamiferelor. Este un solid incolor, cristalin, foarte solubil în apă și practic lipsit de toxicitate”
    alta :”In fiecare zi, în mări și oceane, prin fotosinteză, iau naștere 5 miliarde de tone fitoplancton, consumat în aceiași zi de către zooplancton”
    Unde e pericolul?
    Restul e gargara !

  3. Si uite-acusi, acusi, acusi, Marea Neagra va puti toata a urina. N-ajungea cata urina devarsa in mare turistii romani cand se imbaiaza in valurile marii, mai ne trebuie si ureea de la bulgari.

  4. Daca bulgarii ne polueaza cu uree, n-avem decit sa ne razbunam vara viitoare, tot pe litoral ! Citeva sute de mii de romani buluciti pe la 2 Mai si Vama Veche si care sa faca pipi in apa, si gata poluarea litoralului bulgaresc, pina in Turcia, cu urina !

  5. Hop și eu, cu datu cu părerea. Ureea este sub formă de cristale, solubilă în apă. Întreb, nu dau cu paru:Cargoul Vera Su era înărcat cu Ureea vrac (puțin probabil), sau în saci de plastic? Dacă era ambalată în saci,pericolul nu este, iminent, mare. Cu puțină trudă încărcătura se poate recupera/descărca, iar Cargoul repus pe linia de plutire. Armatorul fiind bun de plată.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.