Chestiunea Bâstroe: ”Nu am primit încă acordul scris al părţii ucrainene”

Ministrul Mediului, Tanczos Barna a declarat luni la Prima News că autoritățile române nu au primit încă acordul scris al părţii ucrainene pentru a verifica în privința lucrările de dragare pe Canalul Bâstroe, dar este convins că se va întâmpla până pe 15 martie.

”Nu am primit încă acordul scris al părţii ucrainene, dar sunt convins că se vor ţine de promisiune  şi până pe 15 martie, mai sunt două zile, până atunci ne vor trimite acordul scris, aşa cum au promit într-o bilaterală care a avut loc săptămâna trecută”, a spus ministrul Mediului.

Este necesar acest acord scris ”pentru a pleca cu cele trei nave şi pentru a măsura, pe lungime, adâncimile pe Chilia şi apoi pentru a intra pe Canalul Bâstroe care e sută la sută pe teritorul ucrainean şi ca să poată verifica adâncimile, pentru a calcula debitele, dacă s-au făcut doar lucrări de dragaj, de menţinere a adâncimilor şi a se sigura că nu s-au schimbat debitele în aşa fel încât ele să afecteze pe termen mediu şi lung biodiversitatea din Deltă”.

Vasele care vor merge în zonă sunt ale Ministerului Transporturilor, care vin cu senzori, cu spaţiu de cazare pentru echipaj, fiind o activitate pe mai multe zile, a arătat el.

”Noi am făcut câteva secţiuni, 14 puncte am măsurat şi am comparat cu datele pe care le aveam din 2017 şi nu sunt modificări mai deloc pe aceste secţiuni transversale fixe, care sunt pe braţul Chilia”, a mai spus ministrul.

”Adâncimea Bâstroe nu afectează adâncimea braţului Chilia şi în niciun caz în câteva săptămâni sau luni. Dacă dăm crezare declaraţiilor părţii ucrainene, lucrurile nu stau rău, că a făcut doar lucrări de înţeţinere. Dacă se vor constata alte adâncimi la această numărătoare, pe lungime, însemnând fiecare metru din cele 170 de km, atunci lucrurile pot arăta altfel. Ceea ce vă pot spune acum este că debitele pe Chilia nu s-au modificat semnificativ, sunt în parametri statistici pe ultimii 20 de ani. Lucrurile ttrebuie analizate în perspectivă, orice lucrare îşi va arăta efectele pe termen lung”, a mai afirmat Barna.

”Cred că semnalul clar dat de Ministerul Mediului din Ucraina este acela că ei vor să respecte de acum încolo tratatul ESPO pe investiţii”, a mai spus Tanczos Barna.

Lucrările de măsurare vor dura 10 zile, două săptămâni, a menționat el.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

19 Comentarii

  1. Măriți alocatile la copiii ucrainieni și suma destinata familiilor pentru chirie, trimiteti-le armament, blocați portul Constanța pentru cerealele stăpânilor americani, lingeti-le boaselele ca sa faca economie la apa, umpleti-va de ridicol in fata noastră, cântați aria sclavilor din gelatina și minte luminata de Licurici, faceti-va statui din Zelemsky, cultivați varza roșie de Bruxelles pe care sa o consumați cu tulpina cu tot și cu insectele care o populeaza, educati-va copiii și nepoții în spiritul lgbtiqismului, dați-i în continuare palme acestei tari și picioare în fund, mâncați rahat globalist cu polonicul, imbecilizati-va ca să primiți carnet cu dunga roșie, furați viitorul tarii și viata copiilor ei, distrugeți orice urma de demnitate și naționalism, apoi mergeți în patru labe pana la Kiev și rugati-l pe stăpânul universului sa va mângâie sub coada ca să vadă toată lumea ce cozi de topor sunteți și ce rapandule se plimba prin mințile voastre lipsita de neuroni finctionali și prin sufletul vostru vândut Satanei.

  2. Las’ ca apar trolacii urcaci și EPOLEȚII SPECIALI să ne spună noua Balivernă:
    Da, Canalul a fost adâncit de la 3 la 10 metri. DAR ASTA E CHIAR FOARTE BENEFIC PENTRU DELTĂ !
    Slavă…?

  3. Autoritatile noastre ne-romane si tradatoare se chinuie sa-i scoata basma curata pe ucrainieni si sa puna batista pe tambal.mie asa mi se pare.

  4. Mah ,da voi nu ati auzit de : „calendele grecesti „?Pai dragarea s-a facut cu acordul licuriciului cel mare si cu acordul liotei de oligofreni de la Bruxelless…..Asa ca „mucles”!

  5. Nazcranii seamana cu joianis.Nici nu isi pierd timpul sa ne minta/ insulte ‘ pur si simplu ne ignora.

  6. Ne scuipa in cap ?
    Ne scuipa .
    Si noi le pupam talpile si alte locuri dosnice in continuare
    Ca suntem urmasii vitejilor Decebal si Traian

  7. Aloo, fiecare vapor ce parcurge canalul are posibilitatea de masurare si cartare a senalului.
    Chiar nu puteati afla pana acum, ne luati de tampi? Noi nu suntem politicieni!

  8. Ucraina nici nu isi va da acordul, asteptati degeaba. Cand au esuat special nava ucraineana Rostok pe canalul Sulina, nu au dat nici un ban pentru scoatere. Romanii au dat bani si s-au chinuit 4-5 ani sa o taie si sa o scoata. Nu am de ce sa tin cu ei.

  9. Daca acest canal a fost folosit de sovietici pana in 1959 ca principala ruta fluviala ptr accesul la Marea Neagra spre Odessa, avand adancimea de 7,65 m, de ce pana in 1959 cand s-a colmatat, nu a secat Delta si n-a plecat tot pasaretul din aceasta zona turistica?
    Cine are creier sa incerce sa gandeasca. Cine n-are, sa latre in continuare cum latra toti adeptii secarii Deltei……[Rumburak]

  10. Nio romanii, adica conducatorii nostrii, nu s-au lamurit ca atata timp cit Ukrania are in spate NATO, UE, dar in special USA, face ce vrea? Cind presedintele tau, adopta fatis o pozitie de aparare a variantei ukrane privind bratul Chilia si canalul Bistroe, ce speranta sa mai ai? Ce nu inteleg multi, care se perinda pe la tv si sustin „varianta ukrana”, este ca bratul Chilia este navigabil doar pentru riverani, adica Romania si Ukrania, pe acolo nu au ce cauta nave terte! Singurul canal international este Sulina!

  11. Ukranul are o scârbă totală față de român, și nu de ieri de azi,. Românii nici azi nu sunt iertați pentru cele făcute in 41..Așa că azi ukranul bagă și scoate pe românu unde și când vrea,.. Și poate bre..

  12. Da, dar de acum inainte, ucranii vor respecta tratatul ESPO pe investiții…

  13. Asteptati baieti, asteptati! Tradarea si masluirea realitatii este in sangele vostru. Ia faceti un experiment simplu: bagati apa pe un furtun de la care faceti o ramificatie pe doua furtunuri, ramificatia fiind cu robinete, pe unul il lasati deschis total (Chilia) iar pe celalalt robinet il lasati deschis doar la jumatate (Bastroe), vedeti cata debit de apa iese pe furtunul Chilia (in cat timp umple un bidon de 10 litri), apoi deschideri total robinetul de Bastroe si mai masurati odata debitul de pe Chilia. In cea de a doua situatie bidonul se va umple intr-un timp mai lung, pentru ca debitul de pe Chilia este mai mic, deoarece Bastroe “fura” o parte din debitul de pe Chilia. Acum ati inteles ce se intampla acolo? Pe bratul Chilia al Dunarii asta se traduce prin scaderea adamcimii dupa confluenta cu Batstroe.

  14. Aceasta lalaiala a Ucrainei, spune totul. Daca ar fi fostul totul in regula, acordul se dadea in 2-3 zile.

  15. Numai ca … maidanezii UITA ca … intre Galati si Calarasi … DUNAREA trece doar prin ROMANIA.
    Si ca … degeaba Bâstroe … daca DUNAREA trece doar SI prin ROMANIA.

  16. Ce sa masurati? timpul pe care vrea sa-l astearna Johanis peste memoria voastra? ucrainienii au spus singuri ce realizari marete au cu acordul partii romane,asa ca restul sunt baliverne pentru linistea tradatorilor la comanda stapanilor.

  17. Este exact metoda „intrare shengen” cu bastroe, daca nu sunt cartile facute din acea perioada(1991), ceea ce se si vede, si hoiturile din politica romaneasca dau vina pe altii ca sa se lase pagubasi sau sa uite cetatenii!

  18. Admirabila demonstratia ta @Nicule. Problema este ca bratele Dunarii nu-s furtunuri, ca nivelul terenului in zona gurilor de scurgere este la fel pe toate canalele si baltile si ca Marea Neagra nu-i mai sus la o gura si mai jos la alta.
    Da, va aparea o diferenta oarecare de debit daca maresti sectiunea unui canal, mai mare pe canalul cu sectiunea mai mare, dar asta nu va duce la secarea celorlalte canale sau balti ptr ca toate au acelasi nivel. Asa cum n-a secat nimic atunci cand inainte de 1959 canalul Bastroe construit de URSS era principalul traseu de navigatie ptr navele lor.
    Am vazut la TV ca nu s-au inregistrat diferente sesizabile de debite din cauza adancirii actuale a canalului Bastroe.
    Toata problema noastra este ca ne iau fleica castigului din taxele pe canalul Sulina……[Rumburak]

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.