Cine este ministrul acuzat că blochează un proiect strategic

Acuzații dure în care sunt vizate  firmele „de casă ” ale PSD ale căror interese ar fi  dus la blocarea proiectelor de dezvoltare ale companiei de stat Transgaz şi care par să arunce în aer independenţa energetică a României, potrivit economica.ro care citează RTV.  În aceste zile a apărut în spaţiul public informaţia potrivit căreia proiectele de dezvoltare ale Transgaz sunt blocate, după ce, în 12 martie 2019, Adunarea Generală a Acţionarilor nu a votat finanţarea Planului de Dezvoltare a Sistemului Naţional de Transport gaze naturale (PDSNT) în perioada 2018-2027.

Potrivit surselor citate, unul din principalii beneficiari ar fi chiar Niculae Bădălău, ministrul economiei, minister care ar deţine majoritatea acţiunilor din cadrul companiei naţionale, prin Gecor Prod Construct 94 Srl, Kirilic Group Srl Şi Anastamar Construct Srl, firme controlate de Gheorghe Cuşă, al cărui fiu, George Cuşă, este naşul lui Gabriel Bădălău, fiul demnitarului.

Reamintim faptul că statul român, prin Ministerul Economiei, a respins finanţarea “Planului de Dezvoltare a Sistemului Naţional de Transport gaze naturale în perioada 2018 – 2027” propusă de operatorul național de transport gaze naturale Transgaz. Motivul invocat este insuficiența informațiilor referitoare la gazele care urmează să fie extrase şi transportate astfel încât viitoarele investiţii să se suţină economic. Cel mai important proiect în care Transgaz este implicat este BRUA, adică interconectorul Bulgaria – România – Ungaria – Austria.
Compania îşi planificase investiţii totale de 1,9 miliarde de euro pentru extinderea sistemului de transport al gazelor, potrivit Planului de Dezvoltare pentru perioada 2018-2027. Prin acest gazoduct urmează să fie luate gazele dintr-o conductă ce vine din zona Caspică, via Turcia, și să le transporte în Europa. Faza 1 din BRUA implică o investiție de 78,6 milioane de euro, faza 2 – 68,8 de milioane de euro, iar cea de-a treia 530 de milioane de euro.
Transgaz îşi planificase investiţii totale de 1,9 miliarde de euro pentru extinderea sistemului de transport al gazelor, potrivit Planului de Dezvoltare pentru perioada 2018-2027.   Cel mai important proiect este gazoductul BRUA (interconectorul Bulgaria – România – Ungaria – Austria), pentru care s-au alocat următoarele investiţii:  faza 1 – în valoare de 478,6 milioane de euro, faza 2 – care va necesita 68,8 de milioane de euro, urmată de faza 3 – în valoare de 530 de milioane de euro.   Potrivit convocatorului AGA,  alte proiecte majore vizează dezvoltarea pe teritoriul României a coridorului sudic de transport, pentru preluarea gazelor de la ţărmul Mării Negre, unde vor merge 360 de milioane de euro.

Pentru dezvoltarea sistemului de transport al gazelor din partea de est al României vor fi alocate investiţii de 174 milioane de euro, iar pentru interconectarea SNT cu conducta de tranzit T1 şi reverse flow la Isaccea vor fi cheltuite 101 milioane de euro.   Totodată, interconectarea cu Ucraina va costa 125 de milioane de euro, iar cea cu Serbia – 42 de milioane de euro.

 

„Prin realizarea obiectivelor stabilite în Planul de dezvoltare pe 10 ani, 2018-2027, Transgaz doreşte să devină un important operator de transport gaze naturale pe piaţa internaţională a gazelor naturale, cu un sistem naţional de transport modernizat, inteligent, integrat la nivel european şi cu un sistem de management modern, aliniat la standardele de performanţă şi reglementările legislative internaţionale”, se arată în documentul discutat de acţionari.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

1 Comentariu

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.