Consumatorii în pericol? Cine e de vină

Finanțarea europeană a rețelelor de gaze nu mai este eligibilă, dar este cea a rețelelor de hidrogen. În această situație multe firme găsesc să ”fenteze” sistemul, anunțând că vor realiza rețele „hidrogen ready”, cu scopul de a accesa banii, dar intenția lor este să le folosească pentru a transporta gaze naturale. Această situație poate să ducă la realizarea de rețele care la final, să nu fie capabile să alimenteze toți consumatorii de gaze pentru care aceasta se dorește a fi construită, datorită principilor de proiectare diferite a rețelelor ”hidrogen ready” față de cele de gaze naturale.

Hidrogenul și gazele naturale sunt niște gaze combustibile, dar proprietățile lor diferite fac ca să avem modalități diferite de curgere. În cazul hidrogenului curgere a gazelor se face mult mai ușoară, acesta deplasându-se cu viteze mai mari decât gazele naturale.
În cadrul Studiului realizat de Asociația Energia Inteligentă, Curgerea gazelor în sistemele de distribuție în amestec cu hidrogenul, s-a stabilit că odată cu creșterea cantității de hidrogen prezente în amestecul de gaze, crește capacitatea de transport a conductelor.
Introducerea hidrogenului în amestec cu gazele naturale în conductele existente determină creșterea capacității de transport a sistemelor de gaze. Dacă folosirea actualelor sisteme de gaze, ne ajută să transportăm un volum mai mare de amestec gaz+hidrogen, vice-versa o conductă proiectată să transporte hidrogen, dacă va fi umplută cu gaz , va transporta mai puțin gaz natural, adică nu vor mai ajunge gazele pentru toți consumatorii.
Condițiile de finanțare ale UE nu mai dau ca eligibile finanțarea sistemelor de transport-distribuție gaze naturale, în schimb pentru rețelele de hidrogen sunt deschise multiple sisteme pentru finanțare. Și astfel au apărut firme care au venit cu proiecte de distribuții inteligente (care înseamnă și sistem hidrogen ready), pentru a putea accesa bani, dar vădit să transporte exclsuiv gaze după ce construiesc rețeaua. Volumul pe care l poate transporta o conductă proiectată pentru hidrogen, presupune transportarea de cca 3 ori mai puține volume de gaze naturale.

Sistemele de gaze sunt construite cu scopul de a asigura energia necesară la consumatori pentru realizarea diverselor activități. Astfel, condiția principală pe care trebuie să o îndeplinească un sistem care este convertit este să aibă capabilitatea să transporte energia necesară pentru consumatorii pentru care au fost racordați la sistem.

Puterea calorifică a gazelor naturale este de 3,1 ori mai mare decât în cazul hidrogenului, astfel este necesar de 3,1 ori mai mult volum de hidrogen care să dezvolte aceeași putere pe care o dezvoltă o unitate de volum de gaz.

Activitățile de construcție mascată a rețelelor de gaze naturale în România, sub pălăria unui sistem ”hydrogen ready”, poate să determine în lipsa unor reglementări corespunzătoare, realizarea de rețele care să nu mai alimenteze cu energie suficientă toți consumatorii.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

5 Comentarii

  1. Cei ce conduc lumea nu mai au nevoie să pună bota pe noi. Aruncînd firmituri, bani din piatră seacă sau, de cele mai multe ori, luați e la noi, ne îmblătim bine unii pe alții. Că ce-nseamnă săritul pe fonduri de pus oglinzi pe casă (ce duc la destabilizarea sistemelor energetice) sau fonduri pt conducte de hidrogen (ce vor strica distribuția de gaze)?

  2. Hidrogenul mult mai agresiv decit metanul, produce coroziune prin fragilizarea materialului datorita molecului sale mai mici care patrunde in structura materialului si produce microfracturi.

    Din aceasta cauza costul retelei de transport hidrogen este muuuult mai mare, la fel vor fi si aparatele electrocasnice.

    Sa traiti bineeee, . .. nu voi, . . .. cei care va vind astea.

  3. Calin 10:13 a pus punctul pe j. Interesul hiperclasei transnationale este ca lumpenproletarii sa se sfasie intre ei si sa nu se uite niciodata in sus.

  4. Și care este problema ?. Dacă se transportă mai puține gaze, dar acestea au o putere calorică de 3 ori mai mare decât hidrogenul, pentru a avea același rezultat în arzătorul consumatorului final va fi nevoie de 3 ori mai puține gaze. Transporți mai puțini mc. gaze, dar cu acest volum obții de 3 ori mai multă căldură, rezultatul final fiind același, indiferent ce se transportă. Un mare dezavantaj există, te costă mult mai mult construcția unei astfel de rețele, fără a mai pune la socoteală noile riscuri de securitate care apar în cazul utilizării hidrogenului.

  5. Suntem prea săraci că să ne permitem prostii dintr-ăstea.Să le pună-n aplicare Franța și Germania și dacă le ține figura, facem și noi.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.