Cum procedează nemții în problema carburanților: „Gheare şi dinţi”

Guvernul german intenţionează să acorde puteri sporite Autorităţii din domeniul concurenţei, pentru ca aceasta să combată înţelegerile între companiile distribuitoare de carburanţi, după ce reducerile de taxe introduse în regim de urgenţă nu au condus la diminuările de preţuri la pompă avute în vedere pentru consumatori, conform Bloomberg.

Ministrul german al Economiei, Robert Habeck i-a acuzat pe producătorii de carburanţi că nu au transferat avantajele create de reducerea taxelor asupra consumatorilor şi că profită de pe urma scumpirii energiei.

„Propunerea mea este acea de a modifica legea din domeniul concurenţei şi să avem una care să aibă gheare şi dinţi”, capabilă să promoveze o adevărată competiţie, a spus luni Robert Habeck într-un interviu acordat luni pentru postul de radio Deutschlandfunk. Potrivit lui Habeck, legislaţia din domeniul concurenţei trebuie reformată pentru a facilita strângerea de dovezi în cazurile în care există o înţelegere între participanţii de pe piaţă, adăugând că în astfel de situaţii profiturile furnizorilor de carburanţi ar putea fi confiscate.

„Nu este ca şi cum astfel de înţelegeri pot fi convenite de oameni care poartă ochelari de soare şi stau în spatele uşilor închise. Desigur că nu aşa funcţionează lucrurile”, a apreciat Robert Habeck.

La finele lunii martie, cele trei partide care formează coaliţia guvernamentală, condusă de cancelarul Olaf Scholz, au căzut de acord să reducă accizele la carburanţi, timp de trei luni începând cu data de 1 iunie 2022, cu 30 de eurocenţi pentru litrul de benzină şi cu 14 eurocenţi la motorină, ceea ce va diminua veniturile guvernului cu aproximativ trei miliarde de euro.

Autoritatea pentru concurenţă din Germania a anunţat încă din luna aprilie că a demarat o anchetă asupra sectorului petrolier, „cu un accent deosebit pe segmentul de rafinare şi distribuţie”, pentru a găsi motivele care stau la baza evoluţiei preţurilor. Săptămâna trecută, preşedintele Autorităţii pentru concurenţă din Germania, Andreas Mundt a spus că oficialii monitorizează cu atenţie preţurile şi a ameninţat că va impune amenzi aspre dacă vor di descoperite dovezi ale unor înţelegeri. Existenţa unui decalaj între preţul ţiţeiului şi cel al carburanţilor „ridică cel puţin unele semne de întrebare”, a declarat Andreas Mundt într-un interviu pentru postul public de televiziune ARD.

La rândul său, ministrul german al Finanţelor, Christian Lindner a spus şi el duminică seară că va încerca să se asigure că cei care profită de reducerea taxelor la carburanţi sunt consumatorii şi în acest context a sprijinit intenţia colegului Robert Habeck de a înăspri legislaţia în domeniul concurenţei. „Nu putem permite ca furnizorii din Germania să profite de situaţie. Aceasta este sarcina Autorităţii pentru concurenţă şi este bine că Robert Habeck se apleacă asupra acestui domeniu”, a spus Christian Lindner.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

10 Comentarii

  1. În momentul de față India importă o cantitate de 7 ori mai mare de petrol din Russia, cu un anumit discount. Față de anul trecut. Să nu credeți că crescut atâta consumul în India. Nu. India prelucrează acest petrol rusesc în rafinăriile sale iar produsele finite le exportă fix în Uniunea Ieoropeană care nu mai cumpără petrol rusesc dar plătește prelucrarea și transportul produselor petroliere finite din India. Care produse sunt făcute din petrol rusesc. Adică UE se află în ring cu adversarul, dar nu-l lovește. În schimb își trage singură pumni în gură și tot singură se declară învingătoare însă trofeul îl primește unul dintre spectatori. În condițiile astea cum să nu fie benzina scumpă? Asta e Uniunea Ieoropeană din care facem parte și noi. Și așa sunt înțelese sancțiunile.

  2. La noi, gugustiucii spalati pe creier de mari formmatori de opinie pe fbk, blocheaza statiile si le fac rau celor care muncesc acolo sau celor care au nevoie sa alimenteze sa mearga la servici sau in alta parte. Se supara maine distribuitorul inchide statia o luna pentru renovare si apoi cumpara fraierul de la statia vecina care va avea pret mult mai mare si carburant luat bineinteles tot de la acelasi furnizor! Una din solutii este sa cascati ochii si luati NUMAI de la cel care are pret mai mic, chiar si cu 5 bani chir daca la inceput pierdeti si va deplasati 1 km sau sa mergeti in piata victoriei unde acum 3 ani strigati lui dragnea placuta suedeza, placuta pe care acum o inghititi cu varf si indesat!

  3. Asta cu reducerile de taxe nu merge ,singurul mecanism functional este furtul din Romania si amorsarea agentiilor pana la deconspirare (gen Virgin Popescu ) . Sa lasi societetile sa concureze ca sa scada preturile la pompa (de regula societetile au acelasi acctionar bine ascuns prin ofchoruri Cipriote sau alte insule ) este o gluma germano-rusa s-au ce dracu o mai fi .

  4. „Prețurile ridicate ale petrolului și gazelor oferă o imagine neatractivă a modului în care ar putea arăta prețul global al carbonului”, scria Wall Street Journal pe 11 iunie.

    „O astfel de taxă pe poluare a fost mult timp visul unui economist, dar strângerea recentă asupra veniturilor consumatorilor evidențiază de ce poate fi și coșmarul unui politician”, mai scrie WSJ.

    În 2010, Comisia Europeană a luat în considerare implementarea unei taxe minime paneuropene pe permisele de poluare achiziționate în cadrul Sistemului de comercializare a emisiilor de gaze cu efect de seră (EU ETS) al Uniunii Europene, unde noua propunere de taxă ar fi fost calculată în funcție de conținutul de carbon. Tariful sugerat variază de la 4 EUR la 30 EUR pe tonă de CO2.

    Obișnuindu-se cu ideea de a produce, consuma, a se deplasa mai puțin – adică de a trăi mai puțin – de la doi ani de ‘închisoare’ și de un război la ‘porțile oraşului’, popoarele vor accepta ‘Resetarea’ în stilul lor de viaţă.

  5. „Ministrul german al Economiei, Robert Habeck i-a acuzat pe producătorii de carburanţi că nu au transferat avantajele create de reducerea taxelor asupra consumatorilor şi că profită de pe urma scumpirii energiei.”
    Bai da ce le-a zis-o!!!!……cred ca aia s-au tavalit pe jos de ras cand l-au auzit

  6. Toate sanctiunile date de americani si EU rusilor ,se intorc acum ca un bumerang asupra populatiei din Europa.Daca vom continua sa executam ordinele de peste balta si cele venite de la Ursula von Der Leyen, atunci riscam sa transformam Europa intr-un teren de lupta intre rusi si americani.

  7. E total ilogică argumentarea avantajelor intrării noastre în UE.
    Pe scurt: ni s-a cerut, iar noi am executat cu bucurie, să lichidăm economia socialistă şi să ne cedăm resursele naturale. In plus, a trebuit să abandonăm pieţele deja tradiţionale din spaţiul ex-sovietic, America de Sud, Africa şi Asia şi să concurăm cu marile companii occidentale chiar la ele acasă, adică faliment garantat.
    Ca atare, la ora actuală, aproape tot ce se produce vandabil în ţara asta e făcut de firme cu capital străin. După admiterea în UE ni s-a spus: sehr gut, tres bien, OK, acum plătiţi 1,2% din PIB cotizaţia (de anul trecut e 1,4%) şi puteţi exporta fără taxe vamale în ţările noastre.
    Ce să mai exportăm?
    Materii prime şi forţă de muncă, la preţuri ridicol de mici.
    Normele europene? Pentru ce exportăm da, pentru ce importăm canci, fiindcă aici vine doar marfă de calitatea a doua, chiar din fabricile lor, başca enorme cantităţi de second hand-uri.
    PIB-ul românesc, cu care ne lăudăm prin comparaţie cu anii socialismului, e produs de câteva multinaţionale care exportă profitul, taxat infim sau deloc. Fără ele, am atinge “performanţe” africane la acest capitol.
    Ce-i drept, milioane de români şi-au îndeplinit visul de a părăsi ţara, devenită o colonie mizeră, de rang 3.
    Totuşi, din câte-mi aduc aminte, cu totul altceva visam noi în 1989.

  8. Si la noi se vor lua masuri ca legislatia sa fie mai dura, pene si puf.

  9. Dar cand Republica Comunista America a invadat Irakul pentru a le fura petrolul,
    de ce nu a fost criza energetica ?

    Deodata toata planeta sta la petrolul Rusiei ?

    Daca OPEC ar mari productia de petrol, pretzul ar scdea imediat, dar nu se vrea.

    In Republica Comunista America, Cabala a dat foc la depozite de cereale, ferme de animale, etc, ca sa spuna ca este criza alimentara, iar vacarii au crezut.

    Numai IDIOTZI care sunt spalati pe creier cu tembelizorul, in special vaccinatii – eutanasiatzii, cred ca deodata s-a declanshat criza alimentara, desi nu este seceta, iar petrolul s-a scumpit pentru ca satanistii au impus sanctiuni Rusiei dandu-si singuri la gioale.
    mUE se va dezmembra in scurt timp ca si NATO, ONU, OMS si alte organizatii sataniste ale Canibalei.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.