Cum să îți promovezi blogul? Recomandări și indicații practice

1. Creați titluri ușor de reținut

Cel mai bun mod de a-i face pe utilizatori să dea click pe articolele din blog-ul vostru (fie că sunt din rețele sociale, sau rezultatele unei căutări organice) este crearea de titluri atractive. Astfel, trebuie să scrieți principalul beneficiu al conținutului blogului vostru și, în același timp, trebuie să utilizați cuvintele potrivite. De exemplu, titlul acestui articol, „Cum să-ți promovezi blogul. Recomandări și indicații practice”, descrie beneficiul principal? Da. Acest titlu vă spune că în acest articol veți învață să vă promovați blogul, iar la final veți asimila o serie de recomandări și indicații practice. Este un titlu specific, descriptiv și vă face să dați click.

2. Utilizați imagini originale sau descriptive

Imaginile vin în completarea articolelor. Cu cât este mai interactiv și original blog-ul vostru, cu atât mai bine. Un articol trebuie să fie cât mai interesant și captivant posibil, iar imaginile îndeplinesc acest obiectiv.

3. Folosiți-vă de Google+

Google Authorship este o manieră excelentă de promovare a blogului vostru, dar și de îmbunătățire a brand-ului personal.

4. Link-uri către alți bloggeri

Este importantă construirea de relații cu alți bloggeri. O modalitate foarte bună de a construi relații este prin conectarea la alți bloggeri în articole, anunțându-i de acest lucru. Scopul este pur și simplu să vă cunoască, nimic altceva.

5. Crearea unei liste de influențatori

Influențatorii sunt persoanele renumite și respectate într-o anumită nișă. De exemplu, Victor Martin este unul dintre principalii influențatori din lumea rețelelor sociale, iar Tristan Elósegui din lumea analizelor web și de marketing online. Acești oameni au mii de adepți pe conturile lor de rețele sociale, ceea ce înseamnă că au o comunitate puternică. Așa că, dacă unul dintre acești influențatori vă partajează conținutul pe rețelele sociale sau pe site-ul lui, v-ar oferi o promovare substanțială fără niciun cost.

6. Intervievați acești influențatori

Cu lista de influențatori creată de voi mergeți mai departe – îi contactați și stabiliți un interviu cu acei influențatori, pe care-i considerați cei mai potriviți pentru blog-ul și publicul vostru. Acest lucru nu este dificil, pur și simplu trebuie să îi contactați în mod respectuos prin intermediul contului de e-mail. Apoi, cu interviul făcut, cereți-le să-l împărtășească cu adepții și fanii. Oricum, scopul nu este să obțineți numai traficul de la fanii lor, ci să stabiliți o relație de prietenie cu acea persoană.

7. Lăsați comentarii pe alte bloguri

Comentariile pe blog-uri sunt foarte subapreciate. Mulți cred că reprezintă o modalitate de a distribui link-uri pentru a îmbunătăți poziționarea. Cu toate acestea, comentariile îndeplinesc o mulțime de caracteristici pe care mulți nici nu și le imaginează: ajută la formarea unei relații cu blogger-ul în cauză, ajută la a deveni cunoscut în cadrul comunității sau nișei respective și vor adăuga în mod natural link-uri de profil pentru site-ul vostru.

8. Scrieți articole de invitați

Cu excepția cazului în care ați intrat astăzi în lumea de marketing on-line, știți cu siguranță conceptul de articole scrise de invitați. Toată lumea vorbește despre ele acum. Acest lucru se datorează, în mare parte, faptului că sunt foarte atractive și cresc traficul pe site-ul vostru.

9. Invitați-i și pe alții să participe

Dacă aveți contacte sau prieteni care au propriul lor blog, invitați-i să participe pe blogul vostru. Singura cerință este ca acest contact să poată oferi conținut relevant pentru blog-ul și publicul vostru. Dacă aveți un blog de gătit, nu veți dori să scrie cineva acolo despre marketing online. Cu cât este mai mare numărul de adepți ai acelei persoane, cu atât mai mare va fi promovarea blogului vostru.

10. Folosiți „click to tweet” pentru a face mai mulți oameni să partajeze conținutul vostru

Click To Tweet este o aplicație web care permite utilizatorilor să partajeze conținutul vostru pe Twitter, făcând doar un click pe un link. Scopul acestei tactici este de a face cititorii voștri să împărtășească cele mai importante și relevante pasaje din articolele voastre cu un minim de efort. Odată ce ați introdus aplicația, doar trebuie să puneți mesajul, legătura către articolul în cauză, și gata.

11. Creați infografice atractive

O modalitate foarte bună de a atrage mai mult trafic pe blog-ul vostru este de a crea grafice pe calculator (numite și infografice). Cu toate că în Statele Unite și Marea Britanie aceste grafice au devenit o normalite, în această parte de lume mai avem încă de lucru. Asta deși este dovedit că orice conținut cu grafice este mai distribuit. Singura cerință este ca graficul să fie unul de calitate.

12. Distribuiți conținutul blogului pe rețelele sociale

Partajați conținutul pe rețelele sociale, dar asigurați-vă că nu faceți spam prin publicarea unui articol de prea multe ori. De exemplu, pe Twitter puteți distribui de mai multe ori, pe Facebook doar o dată, pe LinkedIn doar în grupurile profesionale relevante, iar pe Google Plus la fel ca pe Facebook.

Evident, acestea sunt sfaturi de bază. În cazul în care doriți să aflați mai multe despre acest subiect, urmăriți sfaturile de promovare online de la experții în domeniu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.