Există vreun proiect? Ce facem cu drumurile afectate de camioanele ucrainene în România?

Există lucrări de întreţinere a drumurilor afectate de camioanele ucrainene în România? Că există sau nu, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, declară că nu este la curent cu acest lucru.

Infrastructura este „foarte stresată de acest trafic greu pe drumuri care nu sunt neapărat pregătite sau optime pentru acest tip de transport”, a admis Vălean, care indică drept posibilă soluţie traficul pe calea ferată.

”Comisia Europeană nu decontează facturi”, mai spune comisarul UE. ”Trebuie să fi existat un proiect, să fie o descriere, o explicaţie tehnică în urmă”, explică Adina Vălean. Dacă există vor fi bine primite…

„Nu sunt la curent cu existenţa unor lucrări de întreţinere a drumurilor afectate de camioanele ucrainene. Este probabil un fapt că infrastructura noastră este foarte stresată de acest trafic greu pe drumuri care nu sunt neapărat pregătite sau optime pentru acest tip de transport, care nu sunt neapărat în coridoarele de transport, ca să aibă anumite specificaţii tehnice. E o realitate. Este aceeaşi situaţie şi în Moldova, Polonia şi toată regiunea”, a declarat Vălean, în Parlamentul European, potrivit Agerpres.

„Dacă există proiecte care pot fi finanţate de către Comisia Europeană sau parteneri pentru îmbunătăţirea infrastructurii necesare acum, ele vor fi bine primite”, a spus Vălean, precizând că „nevoile de infrastructură au uşă deschisă la Bruxelles şi la partenerii internaţionali”.

„Ceea ce încercăm noi să facem (…) este să vedem dacă şi piaţa va reacţiona pozitiv în această direcţie, adică operatorii, pentru că nu e aşa simplu. Nu poţi da o lege prin care să le spui operatorilor: nu mai mergeţi aşa, mergeţi invers. (O soluţie) ar fi să mutăm majoritatea acestui trafic pe feroviar. De aceea se investeşte mult în conexiunea pe feroviar. Moldova repară nişte bucăţi ca să putem să accesăm dinspre Odesa, prin Moldova, către Galaţi, pe calea ferată, majoritatea traficului Galaţi-Brăila. Între Galaţi şi Constanţa, dacă se pune totul la punct, atunci nu mai e nevoie să vedem cozile de camioane în faţa portului Constanţa. Sunt mai multe metode prin care am putea şi să investim în feroviar, ca să ne dezvoltăm şi noi pentru viitoarele conexiuni comerciale, dar şi să de-stresăm infrastructura rutieră. Dacă ceva se va strica, când să repari, dacă sunt cozi de camioane pe un drum? Dacă mai şi închizi drumul să repari…. nu ştiu, nu înţeleg prea bine”, a afirmat comisarul european.

„Comisia Europeană nu decontează facturi. Trebuie să fi existat un proiect, să fie o descriere, o explicaţie tehnică în urmă ş.a.m.d. Există o flexibilitate, care a fost comunicată ca atare, pentru că dacă a fost nevoie ca un stat membru să facă nişte investiţii, s-a spus: faceţi investiţiile şi după aceea banii pot veni din coeziune sau din altceva, dar în orice caz sunt nişte reguli stricte în baza cărora se acordă banii. Nu cunosc în particular un astfel de proiect” din partea României, a precizat Adina Vălean.

În schimb, „ştiu, de exemplu, că România a avansat lucrările la calea ferată de acces în portul Constanţa şi ulterior banii aceştia practic i-a putut trage din fondurile de coeziune, dar a fost un proiect iniţial”, a explicat ea.

„România este şi ea Uniunea Europeană, este şi ea Comisia Europeană, nu trebuie ca altcineva să-i compenseze, e parte din tot (…) Nu facem neapărat o favoare cuiva anume. Pentru că, dacă vă gândiţi, trecerea mărfurilor prin România, în orice context ar fi, că e pe Dunăre, că e prin porturi, că foloseşte infrastructura României, se face contra taxe, aşa cum se face peste tot. Nu e nimic gratis, ca să spun aşa. Până la urmă, sunt operatori care folosesc un anume tip de infrastructură, nu e ajutor umanitar”, a conchis Vălean.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

11 Comentarii

  1. Până fac proiecte de infrastructură se termină războiul!…sau dispare colonia!..

  2. Pai doamna asta Adina Vălean nici atunci cind sa reclamat despre ce fac ukrainienii la canalul Bastroie ,la fel a spus ca nu a fost informata.Va dati seama ce mare activitate are doamna Adina Valean la Bruxelles ,incit nu stie nimic despre ce se intimpla in Romania.

  3. De ce ar facefi proiecte sau ar interzice cerealele carate cu masini de tonaj greu si orice, atata timp cat madama a fost cadorisita alaturi de buhaiul psd cu mefalie pe spinarea cetatenilor romani, privind grija si respectul fata de migrantii ukraineeni sositi in Romania? E bine sa fii politician(curva politica), cand iti satisfaci meschinatatea pe spatele majoritatii saracilor din tara in carecte-ai nascut, trait, incasezi gras de la locul de munca si culmea, reprezinti tara si cetatenii onorabili in strainatate, tu caracter infect.

  4. BAI CUCOANA MAI BINE TE-AI OCUPA DE BUCATARIE, DE COFETARIE, ETC ……….ESTI IN PLUS IN SPATIUL PUBIC…SA VORBESTI DE INTERESUL PUBLIC……..

  5. DA!Tot din banii romanilor au sa fie reperete.

    Traiasca si infloreasca coalitia de guwernamant(aia de peste trej de ani impreuna cu foarte mici intreruperi cu u.d.-ai mereul lu peste in frunte cu marele inalt K.J. !

    AAAH, si sa nu-i uitam pe zimbaticii baheti de la s.t.s. care stie ei,ca e mai multi de 50,cine tre sa iasa pres si prim-sinistru….

    In rest,toate bune !

  6. Vorbeste ca o contzopista de la primaria comunei… Daca un comisar roman face pe prostul, ce pretentii sa mai ai de la altii?

  7. De cand a inceput razboiul in Ucraina, mii de tiruri incarcate traverseaza Romania intrand prin vamile din Moldova- Siret, Iasi. Drumul european care face legatura intre Iasi si Bucuresti este praf, plin de gropi si cu asfaltul crapat.Alt drum nu exista, asa ca cetatenii Romaniei vor avea o imensa problema.

  8. Dar Grindeanu ce face? Il intereseaza soarta drumurilor Romaniei sau e pus de poza in guvernul de marionete? Dna Valean poate il intrebati daca tot ocupati postul transporturilor din partea Romaniei. Sau sunteti toti de „lemn tanase”, nu aduceti nici un beneficiu Romaniei…

  9. Ce-ati făcut timp de 30 de ani, nu drumuri? Adică problema este a altora, nu a prostiei din România. Nu a drumurilor de proasta calitate.

  10. Pai ce sa facem? Luam bani de la pensii si reparam drumurile, sa nu-i supara pe ucrani.
    Cica se majorewaza pensia, dar cu cel mai mic procent posibil. Legea spune rata infaltiei + 50% din cresterea salariala bruta. Se pare ca partea din salariile nu se mai da.
    Multi mafioti romani si straini pohtesc la banii pensionarului roman.

    Cica Ciolacu construieste cu brio noul comunism, creand alta si alte clase de pensionari speciali, cacandu-se (nu cenzurati) pe contributivitate. Cica doreste ca pensionarul roman sa nu mai primeasca proportional cu cat contributie i s-a retinut ci cat vrea muschii Ciolacului.
    In astfel de conditii, in care se creaza alte clase de pensii speciale, cum sa le desfiinteze pe cele actuale?
    Si da, se pare ca lozinca Ciolacului este „cine-i harnic si munceste (si contribuie), ori e prost ori nu gandeste”. Si trebuie pedepsit.

  11. Doamne chiar nu mai avem români prin foruri internaționale și pentru România? Chiar am tâmpit să ne distrugem șoselele, să investim în calea ferată și portul Constanța pentru o cauză provizorie, cauză care nu este a României ba chiar face rău fermierilor români, exportul cerealelor Ucrainei? Ucraina să facă pace cu Federația Rusă și să exporte pe unde a exportat și până acum, nu să facă rău și țării noastre pentru inconștiența celor care o conduc.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.